Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2553 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28560
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17009)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11551)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (60)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT 2/2

 Zdieľať

Pridané: 25.07.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 22848 [Testy a predstavenia - Test]

Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

Konkurencia

Ešte pred niekoľkými rokmi si šťastný záujemca mohol v tejto kategórii vyberať z takmer ôsmich strojov, dnes sú tu okrem RT s prižmúrenými očami iba dva. Za niečo môže norma Euro4, za niečo nízky záujem.

Obaja konkurenti bojujú vyššími počtami valcov, vyššími objemami a aj výkonmi. Treba na rovinu napísať, že v prepočte cez výbavu aj nižšími cenami. Prvým z nich je trojvalcový Angličan Triumph Trophy SE, druhým japonská a o dosť športovejšia Yamaha FJR1300A. Tá sa do tohto výberu až tak nehodí; je kompaktnejšia, bočné kufre má za príplatok a rádio nemá vôbec, dávam ju sem len pre spestrenie prehľadu.

Triumph Trophy SE je v tejto kategórii sériovo najviac vybavený. Pod mohutnými kapotami mu bije veľký 1215-kubíkový radový trojvalec, ktorý produkuje o desať koní viac než RT, ale má o niečo nižší krúťak. Triumph má v sérii napríklad elektronicky nastaviteľný podvozok, rádio, tempomat, a samozrejme aj bočné kufre. Ak by sme ho porovnali s podobne vybaveným RT, cenový rozdiel v prospech Triumphu by bol niekoľko tisícok.

Yamaha FJR1300A je športový turista s radovým štvorvalcom, ktorý má takmer rovných 1300 cm3, a o 21 koní a 13 Nm viac než RT, pritom ich vrcholy sú uložené v podobných otáčkach než u RT. FJR celkom logicky obľubuje vyššie presunové rýchlosti, aj zrýchlenia, aj športovejšie prejazdy zákrutami. Jej základná cena je o takmer tisícku nižšia než má BMW, ale ako som spomínal, je to cena bez bočných kufrov, zato s tempomatom a LED svetlami. FJR je k dispozícii v ďalších dvoch výbavových verziách, za ktoré sa pripláca tri, resp. štyri a pol tisíc, a tie majú už aj bočné kufre, elektronicky nastaviteľný podvozok, zákrutové svietenie a veľmi pohodlnú automatizovanú prevodovku.

Treba si uvedomiť, že charakterové rozdiely medzi týmito motorkami sú dosť veľké. Výber by mal vychádzať z toho, aké trasy a v akom zaťažení plánuješ jazdiť a na aké rýchlosti si zvyknutý, ak teda odhliadneme od peňazí.

Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

Záver

BMW R 1200 RT je pojem, legenda. Lepšie povedané, už len samotný bavorák je magnetom na pohľady okoloidúcich, RT však svojou majestátnosťou tento magnet ešte zosilňuje.

Takmer všetky fíčurky spomínané v tomto teste sú príplatkové. Ak by sme sa mali rozprávať o holej verzii, ktorá stojí 17 550 eur, mala by len bočné kufre, vyhrievané rukoväte a zopár drobností. Cena nami testovaného kúsku je bez pár drobných 22 000 eur, ale hravo sa vieš dostať aj k faktúrke so sumou cez 23 000 éčiek (lebo topcase, tankvak, navigácia...) Dovolím si povedať, že v optike BMW je to ešte veľmi prijateľná cena, pretože na rovnakú sumu sa vieš dostať aj pri konfigurovaní GS Adventure, odvážnejší jedinci hádam aj pri obyčajnom GS. Z celého bavoráckeho cenníka má RT pri svojej plnej cene jeden z najvýhodnejších pomerov ceny a výbavy.

BMW R 1200 RT je skvelou voľbou pre tých, ktorí väčšinou jazdia vo dvojici, a to celkom nenáročne, bez stresov, a s väčším podielom okresných ciest, ktoré im ukážu oveľa viac než chladné diaľnice.

Keďže budúci rok oslávi ertéčko 40. narodeniny (a s ohľadom na to, že ostatný model brázdi cesty už štyri sezóny), tak si dovolím ľahko zašpekulovať, že by sa mohla objaviť minimálne nejaká špeciálna edícia, ak nie refreshnutý celý model. Už teraz sa tešíme :)

Plusy, mínusy

pohodlie, majestátnosť, príplatkové centrálne uzamykanie na horších cestách je príplatkový semiaktívny podvozok uskákaný

Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT

Čo by ťa mohlo zaujímať:

BMW R 1200 RT 2016

Servisný interval 10 000 km
Spotreba 5,2 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 25 l (4 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 400 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 km/h 1 600 ot. / 3 000 ot. / 4 500 ot.
Základná cena 17 550 eur
Cena testovaného kusu 21 992 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Vyhrievané rukoväte v sérii
Alarm 222 eur
Quickshifter 413 eur
Bezkľúčové ovládanie 303 eur
Centrálne zamykanie 373 eur
Chrómový výfuk 136 eur
Semiaktívny podvozok 797 eur
12V zásuvka 20 eur
Kontrola tlaku v pneumatikách 222 eur
Tempomat 333 eur
Ďalšie príslušenstvo nájdeš v BMW konfigurátore.

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 68,03 eur
Stupačka 54,54 eur
Spätné zrkadlo 169,77 eur
Smerovka 108 eur (predná, LED, integrovaná)
Svetlomet 805 eur

Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer, Martin Chudý

Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad Slovenská republika. Redaktor jazdil v oblečení KLMwear, rukaviciach 4SR a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Motocykel bol počas testu ošetrovaný kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 BMW R 1200 RT 2016 Triumph Trophy SE 2017 Yamaha FJR1300A 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWTriumphYamaha
Model:R 1200 RTTrophy SEFJR1300A
Rok:201620172017
Kategória:CestovnáCestovnáŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)radový trojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1170 ccm1215 ccm1298 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot.134.6 k (99.0 kW) / 8900 ot.146.2 k (107.5 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:125 Nm / 6500 ot.118 Nm / 6450 ot.138 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:12.5:110.8:1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 73.0 mm85 x 71.479.0 x 66.2 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardankardan
Zdvih vpredu:120 mm130 mm135 mm
Zdvih vzadu:136 mm120 mm125 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová 4 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70 R17120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:276 mm282 mm282 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17190/55 R17180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:274 kg301 kg289 kg
Výška sedla:805 mm800 mm805 mm
Rázvor:1485 mm1542 mm1545 mm
Dĺžka:2222 mm2235 mm2230 mm
Šírka:983 mm975 mm750 mm
Výška:1555 mm1325 mm
Svetlá výška:130 mm
Objem nádrže:25 l25 l25 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
Spotreba paliva:3.9 l/100km5.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 480 kmcca 347 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériinieáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatoknieáno, v sérii
Zákrutové svietenie:za príplatok
El. Podvozok:za príplatokáno, v sériiza príplatok verzie AE a AS
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:áno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Elektronicky nastaviteľné plexi:áno, v sériiáno, v sérii
Asistent rozbehu do kopca:za príplatok
Audio systém:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:centrálne uzamykanieRádio, Kontrola tlaku v pneumatikách, 3x 12V zásuvka, Elektronicky nastaviteľná výška svetlometovanti-hop spojka
Poznámka:
Poznámka:Cena ročníka 2016: 17 550 eurCena 7/2017: od 18 111 eurCena 7/2017: 16 690 eur

<

Pridané: 25.07.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (60)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria