Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1925 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Mamut žije

 Zdieľať

Pridané: 19.10.2001 Autor: maco
Čitatelia: 17185 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Munch Mammut je dielo nemeckej firmy Friedel Munch a je pokračovaním modelu, ktorý bol predstavený v roku 1966. V súčasnosti je Mammut poháňaný,
takisto ako model z roku 1966, automobilovým motorom a bude najväčším a najdrahším motocyklom, ktorý sa dostane do sériovej výroby.

 Mamut z roku 1966
Mamut z roku 1966
Súčasná verzia Mammutu používa 1998cc radový štvorvalec, ktorý je uložený v dvojitom kolískovom ráme z oceľových trubiek a produkuje udávaný výkon 260 koní pri 5,650 1/min (maximálne otáčky sú 8,500 1/min). Motor je vybavený vstrekovaním paliva, má 16-ventilovú hlavu valcov a používa turbodúchadlo - to sľubuje veľa, ale maximálna rýchlosť Mammuta je elektronicky znížená na 250 km/h (ako u väčšiny nemeckých áut).

To je možno dobre, pretože i napriek použitiu dohromady 20 piestikov u bŕzd na oboch kolesách, by mohlo byť zabrzdenie 354 kg monštra z plného tempa dosť problematické. Odpruženie je zložené z prednej 43mm vidlice Ohlins a dvojicou pružiacich a tlmiacich jednotiek umiestnených pod motorom. Kolesá sú vlastnej výroby Munch (takisto ako model 1966), použité pneumatiky sú od Pirelli, rázvor je 1540mm a zadné koleso drží zúžené kyvné rameno. Finálny prevod je prenášaný reťazou, ktorá je plne zapúzdrená a používa hydraulický napinák. Prevodovka je 6 - stupňová.

Stroj používa vstavaný obmedzovač rýchlosti (250 km/h). Zaujímavosťou je, že je k dispozícii on-line servisové centrum - tzn., že všetky dáta môžu byť skontrolované a nastavené cez Internet pomocou diagnostickej zástrčky a špeciálneho adaptéru. Všetky diely sú vyrábané ručne, vrátane karbónovej 26,5-litrovej nádrže, karbónového airboxu a bočných krytov. Kapotáž a výfuk sú tiež vyrobené z karbónu. Stúpačky a páčky sú individuálne nastaviteľné. Štýl Mammutu je vytvorený ostrými líniami a uhlami. Hlavná hrana smeruje od prednej kapotáže, cez masívnu nádrž až na koniec zaostreného zadku stroja. Stroj naplno vystavuje svoju mohutnosť, neohrabanú hmotnosť a ohromnou výkonnosť. To všetko získate za cenu 86 000 EURO.

Výrobca ponúka aj také detaily na želanie, ako napríklad zákazníkom vybranú špeciálnu farbu, či podpis Friedela Muncha na nádrži.

 

 

 

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor: kvapalinou chladený radový štvorvalec, DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie a zdvih: 86 x 86 mm
Objem: 1998cc
Výkon: 260 k pri 5,650 1/min
Krútiaci moment: 295 Nm pri 3,500 1/min
Kompresný pomer: 9,0:1
Príprava zmesi: vstrekovanie EFI, prepĺňaný turbodúchadlom
Prevodovka: 6 - stupňová
Dĺžka/šírka/výška: 2146/800/1033mm
Rázvor: 1540mm
Výška sedla: 780mm
Svetlá výška: 130mm
Uhol riadenia/stopa: 62°/115mm
Predné odpruženie: klasická 43mm vidlice, plne nastaviteľná, 120mm
Zadná jednotka: dve pružiace a tlmiace jednotky pod motorom, plne nastaviteľné, 65mm
Predná/zadná pneumatika: 120/70 ZR-17, 200/50 ZR-17
Predná brzda: dvojitá 320mm kotúčová, osempiestiková
Zadná brzda: jednoduchá 280mm kotúčová, štvorpiestiková
Nádrž: 26,5 l
Suchá hmotnosť: 354 kg

Zdroj: www.moto.cz, Svet motocyklov.

Pridané: 19.10.2001 Autor: maco Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »