Anketa:
Mamut žije
ZdieľaťPridané: 19.10.2001 Autor: maco
Čitatelia: 16984 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Munch Mammut je dielo nemeckej firmy Friedel Munch a je pokračovaním modelu, ktorý bol predstavený v roku 1966. V súčasnosti je Mammut poháňaný,
takisto ako model z roku 1966, automobilovým motorom a bude najväčším a najdrahším motocyklom, ktorý sa dostane do sériovej výroby.
Mamut z roku 1966 |
To je možno dobre, pretože i napriek použitiu dohromady 20 piestikov u bŕzd na oboch kolesách, by mohlo byť zabrzdenie 354 kg monštra z plného tempa dosť problematické. Odpruženie je zložené z prednej 43mm vidlice Ohlins a dvojicou pružiacich a tlmiacich jednotiek umiestnených pod motorom. Kolesá sú vlastnej výroby Munch (takisto ako model 1966), použité pneumatiky sú od Pirelli, rázvor je 1540mm a zadné koleso drží zúžené kyvné rameno. Finálny prevod je prenášaný reťazou, ktorá je plne zapúzdrená a používa hydraulický napinák. Prevodovka je 6 - stupňová.
Stroj používa vstavaný obmedzovač rýchlosti (250 km/h). Zaujímavosťou je, že je k dispozícii on-line servisové centrum - tzn., že všetky dáta môžu byť skontrolované a nastavené cez Internet pomocou diagnostickej zástrčky a špeciálneho adaptéru. Všetky diely sú vyrábané ručne, vrátane karbónovej 26,5-litrovej nádrže, karbónového airboxu a bočných krytov. Kapotáž a výfuk sú tiež vyrobené z karbónu. Stúpačky a páčky sú individuálne nastaviteľné. Štýl Mammutu je vytvorený ostrými líniami a uhlami. Hlavná hrana smeruje od prednej kapotáže, cez masívnu nádrž až na koniec zaostreného zadku stroja. Stroj naplno vystavuje svoju mohutnosť, neohrabanú hmotnosť a ohromnou výkonnosť. To všetko získate za cenu 86 000 EURO.
Výrobca ponúka aj také detaily na želanie, ako napríklad zákazníkom vybranú špeciálnu farbu, či podpis Friedela Muncha na nádrži.
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor: kvapalinou chladený radový štvorvalec, DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie a zdvih: 86 x 86 mm
Objem: 1998cc
Výkon: 260 k pri 5,650 1/min
Krútiaci moment: 295 Nm pri 3,500 1/min
Kompresný pomer: 9,0:1
Príprava zmesi: vstrekovanie EFI, prepĺňaný turbodúchadlom
Prevodovka: 6 - stupňová
Dĺžka/šírka/výška: 2146/800/1033mm
Rázvor: 1540mm
Výška sedla: 780mm
Svetlá výška: 130mm
Uhol riadenia/stopa: 62°/115mm
Predné odpruženie: klasická 43mm vidlice, plne nastaviteľná, 120mm
Zadná jednotka: dve pružiace a tlmiace jednotky pod motorom, plne nastaviteľné, 65mm
Predná/zadná pneumatika: 120/70 ZR-17, 200/50 ZR-17
Predná brzda: dvojitá 320mm kotúčová, osempiestiková
Zadná brzda: jednoduchá 280mm kotúčová, štvorpiestiková
Nádrž: 26,5 l
Suchá hmotnosť: 354 kg
Zdroj: www.moto.cz, Svet motocyklov.
Pridané: 19.10.2001 Autor: maco Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
Redakčné videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
hlopy z vychodu isli do anglicka za robotu. Nasli sebe robotu dakdze vo Welse v mesce Newport. Pan domu jim hutory. Chlopy,ja idzem na tydzen do Spanielska a za tydzen chcem mac vymalovany dom,farbu mace kupenu,najdzece ju za maštaľňu v garažu.chlopy se pocesili ze jich nichto nebudze dirigovac a kec majitel domu posol ta jeden hutory. Chlopy,idzeme nato,ale by trebalo persi daco vypic ne! Kedze nemali penezi,ta predali jedno vedro farbi. Na druhy dzen predali druhy vedro farbi,a tak to islo cali tydzen az na koncu tyzdna se prebrali a jeden znich hutory. Do piči chlopy,neska pridze pan domu a mi nepofarbyli nic a ani farbu nemame! Dalsi se postavy a hutory,sluchajce chlopy,jest tu isce das deco farby a majitel ma u maštalni koňa,ta mu nafarbime pysky a povime ze vypil farbu. No ta tak urobili,prisol pan domu a se pyta. To com dom nepofarbeny? Ta kuň vypil farbu. Pan domu zobral pušku,odjebal koňa. Chlopy se pytaju,ta com sce ho zabili? Na chuj mi takoho koňa,pred vami u mne robili Poľaci a zožral 65 mišky cimentu.