Anketa:
Prvý slovenský test Suzuki V-Strom 650 XT 2017 - prednosti nielen obhájil, ale aj vylepšil! 2/2
ZdieľaťPridané: 22.08.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 45226 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Sme v nižšej triede cestovných endúr, kde je tradične hustá tlačenka, lebo ide o stroje cenovo dostupné a pritom veľmi široko využiteľné. Každý z vás by vedel bez väčšieho rozmýšľania vymenovať hráčov, ktorí sú v tomto ringu: Kawasaki Versys 650, Honda NC750X, Yamaha Tracer 700, BMW F 700 GS a Triumph Tiger 800, buď v cestnejšej verzii XR alebo enduráckejšej XC, ktorá je porovnateľná s nami testovanou verziou XT.
Hneď na úvod sa patrí povedať, že V-Strom 650 má zo všetkých najnižší objem motora, a odhliadnuc od trochu inak zameranej Hondy NC750X aj najnižšiu cenu. A ako jediný v tejto triede má iné než radové usporiadanie valcov.
Najvážnejším konkurentom je najskôr Kawasaki Versys 650. Tá má popri športovejšom dizajne veľmi podobné parametre (vpredu je sedemnástka na nastaviteľnej USD vidlici, vzadu 160), a aj keď je jej agregát radový dvojvalec, má vďaka svojmu páleniu podobný charakter ako V-Strom. Cenu má o zanedbateľných 5 eur vyššiu než Suzuki.
S devätnástkou vpredu sú tu iba BMW a Triumph Tiger 800 XR, obe s odlievanou. Obaja pritom ako jediní okrem Suzuki ponúkajú aj užitočnú trakčnú kontrolu (v BMW za príplatok). Bavorák je radový dvojvalec (v skutočnosti osemstovka), s výkonom porovnateľným V-Stromu, ale krútiacim momentom vyšším o 15 Nm a položeným o 1 200 otáčok nižšie. Vzadu má len 140 gumu. Jeho cena je tradične vyššia, a to o takmer 1 200 eur. Triumph je tiež osemstovka, ale rozložená do troch valcov v rade. Jeho motor je podstatne výkonnejší, krúťakovejší a točivejší než ten vo V-Strome. Vyrába sa až v šiestich verziách podľa zamerania a výbavy (napríklad aj s vypletanými kolesami a 21 vpredu, výbava môže byť skutočne bohatá), verzia s najnižšou cenou je však stále o dve tisícky drahšia než V-Strom.
O dosť športovejšie je poňatá Yamaha Tracer 700, ktorá koncepčne vychádza z naháča MT-07. Jej dvojvalec má o máličko vyššie hodnoty výstupov, a aj ich má vyššie uložené, a podľa toho sa na ceste aj správa. Má klasické športové rozmery obutia (17-palcové kolesá, vzadu 180), a vo všeobecnosti obľubuje zákruty a dynamickú jazdu. Je však značne kompaktnejšia než V-Strom a jej podvozok nemá až tak veľmi rád vyššie zaťaženia. Stojí o stovku viac než Suzuki.
Poslednou dámou na holenie je Honda NC750X. Tá je so svojimi 17-palcovými odlievanými kolesami a kompaktnejšou stavbou tiež určená primárne na cestu a skôr kratšie výlety, má aj slabšiu ochranu pred vetrom než V-Strom. Jej dvojvalcový motor produkuje 55 koní, zato je však takpovediac najkrúťakovejší zo všetkých spomínaných; jeho červené pásmo začína krátko za 6 000 otáčkami. Medzi nohami má jazdec namiesto nádrže praktický odkladací priestor, do ktorého sa vojde celá integrálka. NC750X sa dá objednať aj vo verzii s automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Obe verzie sú cenovo nastavené pod V-Strom; základná o tisícku, dvojspojková o tri stovky.
Je celkom pravdepodobné, že záujemca zvažujúci kúpu motorky z tejto kategórie má iba vodičák skupiny A2. V tomto prípade mu vedia vyjsť v ústrety iba v BMW alebo Kawasaki. Zatiaľ nie sú žiadne informácie o tom, že by aj V-Strom mohol byť 35-kilowattový, ale nemá od tejto možnosti ďaleko, pretože SV650A s rovnakým motorom sa v tejto verzii ponúka.
Záver
Suzuki V-Strom je skutočný nefalšovaný univerzál. To by sa dalo povedať o mnohých motorkách, ale ako som sa už po tretíkrát presvedčil na vlastnej koži, V-Strom 650 zvláda každú nastolenú situáciu s najväčším prehľadom, a to celkom úslužne a so stoickým pokojom. Inými slovami, ak nejaký iný model zvláda jednu konkrétnu situáciu na 80 % a ostatné povedzme na 60 %, tak V-Strom 650 ako keby zvládal všetko na 90 %.
Nie, nebudeš ho leštiť ako nejakú Talianku, pretože nie je taký pekný. Lenže chceš motorku, ktorá je pekná a jazdí horšie, alebo ktorá pekne jazdí, ale pritom vyzerá možno o niečo horšie?
Cena bola vždy jednou z najsilnejších devíz menšieho V-Stroma. Aj teraz je nastavená až veľmi sexi baťovsky - základná verzia 7 990 eur, XT o štyri stovky viac, teda 8 390 eur. Z predchádzajúceho textu je však hádam jasné, že táto motorka nie je žiadna rozpočtovka. A ku všetkým vyššie vymenovaným pozitívam si treba pripočítať to, že je vyrobená v Japonsku, kde sa pracovník radšej zasamovraždí, než keby mal spôsobiť škodu firme.
Tak čaves, vé stromík, hádam sa s tebou stretnem skôr než o ďalších päť rokov :)
Plusy, mínusy
motor, podvozok, pohodlie ako na litri, praktickosť, nenáročnosť, prístrojovka, cena | vzhľadom na danú kategóriu žiadne |
Video: 2017 Suzuki V-Strom 650
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Suzuki V-Strom 650
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 5,1 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 20 l (3 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 333 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 km/h | 2 400 ot. / 4 000 ot. / 6 000 ot. |
Počet dealerstiev Suzuki na Slovensku | 6 (BA, TT, Matúškovo, Vráble, KM, PO) |
Cena základnej verzie | 7 990 eur |
Cena testovanej verzie XT | 8 390 eur |
Ceny vybraných doplnkov:
Kufor topcase | bude upresnené neskôr |
Nosič bočných kufrov + kufre | bude upresnené neskôr |
Vyhrievané rukoväte | 322 eur |
Vyššie turistické plexi | bude upresnené neskôr |
Tankvak | 101 eur |
Padacie rámy | 203 eur |
Ochrana motora | 261,30 eur |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 36,50 eur |
Stupačka | 67,15 eur |
Spätné zrkadlo | 45,95 eur |
Smerovka predna | 41,30 eur |
Svetlomet | 304 eur |
Brzdový kotúč | 200 eur |
Reťaz | 118,40 eur |
Text: Peter Fischer
Foto: Michal Meško - cuba
Motocykel na test poskytla spoločnosť MSC – Suzuki Slovensko, o. z. Redaktor jazdil v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Motocykel bol počas testu ošetrovaný kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Suzuki | Suzuki | Kawasaki | Honda | Yamaha |
Model: | V-Strom 650 | V-Strom 650 XT | Versys 650 | NC 750 X | Tracer 700 |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovná | Cestovná | Cestovná |
Motor: | |||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 645 ccm | 645 ccm | 649 ccm | 745 ccm | 689 ccm |
Max. výkon: | 70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot. | 70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot. | 69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot. | 54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 62 Nm / 6500 ot. | 62 Nm / 6500 ot. | 64 Nm / 7000 ot. | 68 Nm / 4750 ot. | 68 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.2:1 | 11.2:1 | 10.8:1 | 10.7: 1 | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 62.6 mm | 81.0 x 62.6 mm | 83 x 60 mm | 77 x 80mm | 80 x 68.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 150 mm | 150 mm | 153.5 mm | 137 mm |
Zdvih vzadu: | 159 mm | 159 mm | 145 mm | 150 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | jednokotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 300 mm | 320 mm | 282 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-R19 | 110/80-R19 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70-17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 260 mm | 250 mm | 240 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R17 | 150/70-R17 | 160/60ZR17M/C (69W) | 160/60-17 | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Hmotnosť s náplňami: | 213 kg | 216 kg | 214 kg | 219 kg | 196 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 830 mm | 840 mm | 830 mm | 835 mm |
Rázvor: | 1560 mm | 1560 mm | 1415 mm | 1540 mm | 1450 mm |
Dĺžka: | 2275 mm | 2275 mm | 2165 mm | 2210 mm | 2138 mm |
Šírka: | 835 mm | 835 mm | 840 mm | 840 mm | 806 mm |
Výška: | 1405 mm | 1405 mm | 1400 mm | 1285 mm | 1270 mm |
Svetlá výška: | 170 mm | 165 mm | 140 mm | ||
Objem nádrže: | 20 l | 20 l | 21 l | 14.1 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 185 km/h | 185 km/h | |||
Spotreba paliva: | 4 l/100km | 4 l/100km | 5.1 l/100km | 3.5 l/100km | 4.3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 375 km | cca 375 km | cca 308 km | cca 302 km | cca 296 km |
Servisný interval: | 12000 km | 12000 km | 12000 km | ||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | ||||
LED smerovky: | za príplatok | za príplatok | |||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | |||
Iná výbava: | 12V zásuvka | 12V zásuvka | |||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 8/2017: 7 990 eur | Cena 08/2017: 8 390 eur | Cena 11/2017: 7 995 eur | Cena 11/2017: 6 790 eur verzia s DCT: 7 590 eur | Akciová cena 11/2017: 7 790 eur (vrátane zadného kufra) |
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Suzuki | Suzuki | BMW | Triumph | Triumph |
Model: | V-Strom 650 | V-Strom 650 XT | F 700 GS | Tiger 800 XR | Tiger 800 XC |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 645 ccm | 645 ccm | 798 ccm | 799 ccm | 799 ccm |
Max. výkon: | 70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot. | 70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 7300 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot. |
Max. krútiaci moment: | 62 Nm / 6500 ot. | 62 Nm / 6500 ot. | 77 Nm / 5300 ot. | 79 Nm / 7850 ot. | 79 Nm / 7850 ot. |
Kompresný pomer: | 11.2:1 | 11.2:1 | 12:1 | 12.0:1 | 12.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 62.6 mm | 81.0 x 62.6 mm | 82 mm x 75.6 mm | 74 x 61.9 mm | 74 x 61.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 150 mm | 170 mm | 180 mm | 220 mm |
Zdvih vzadu: | 159 mm | 159 mm | 170 mm | 170 mm | 215 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová (ABS) | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 300 mm | 308 mm | 308 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-R19 | 110/80-R19 | 110/80-R19 59 H | 100/90-ZR19 | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 260 mm | 265 mm | 255 mm | 255 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R17 | 150/70-R17 | 140/80-R17 69 H | 150/70-ZR17 | 150/70-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 186 kg | 188 kg | 190 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 213 kg | 216 kg | 209 kg | 213 kg | 218 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 830 mm | 820 mm | 810 mm | 840 mm |
Rázvor: | 1560 mm | 1560 mm | 1562 mm | 1530 mm | 1545 mm |
Dĺžka: | 2275 mm | 2275 mm | 2280 mm | 2215 mm | 2215 mm |
Šírka: | 835 mm | 835 mm | 880 mm | 829 mm | 865 mm |
Výška: | 1405 mm | 1405 mm | 1215 mm | 1350 mm | 1390 mm |
Objem nádrže: | 20 l | 20 l | 16 l | 19 l | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 185 km/h | 185 km/h | 192 km/h | ||
Spotreba paliva: | 4 l/100km | 4 l/100km | 4.5 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 375 km | cca 375 km | cca 266 km | ||
Servisný interval: | 12000 km | 12000 km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | za príplatok | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | za príplatok | za príplatok | |||
LED smerovky: | za príplatok | za príplatok | |||
El. Podvozok: | za príplatok | ||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | za príplatok | za príplatok |
Iná výbava: | 12V zásuvka | 12V zásuvka | nastaviteľný podvozok WP | ||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 8/2017: 7 990 eur | Cena 08/2017: 8 390 eur | Cena 11/2017: 9 150 eur | Cena 8/2017: 9 990 eur | Cena 8/2017: 10 600 eur |
Pridané: 22.08.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora