Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1960 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29797
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17612)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (40)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moja druhá - Yamaha Fazer 600

 Zdieľať

Pridané: 05.01.2006 Autor: Natalka
Čitatelia: 34755 [Vaše stroje - Moja motorka]

Určite to poznáte... Chcem kúpiť motorku, GSX 750 Inazumu, doobedné ňúranie po inzerátoch, zrazu mail od Lupusa – Predmet: Fazer...

Huaaaaa, tá zlatá nádhera je krásna. Prvý telefonát majiteľovi, večer dohodnutá obhliadka. Ale ako sa tam dostanem? Nemám ani tušenie, na čo sa pri kupovanej motorke mám zamerať. DrTič, Luky... máte čas? Majú, super! Odľahlo mi! Tak sme sa teda vybrali delegácia – dve autá, 5 ľudí. Už pri vchode do garáže na mňa žmurkala! Luky zjednával, vyjednával, obzeral, premeriaval, ja som len kukala :-)))) Sisa, chyť mi prosím ťa kabelku, chcem si na ňu sadnúť! Typické! Konečná dohoda padla. Odborníci odsúhlasili. Beriem ju! Za dva dni som priniesla peniaze a vzala si moju. Sabinku. Yamaha Fazer 600, zlatá metalíza, najazdené 50 tisíc km. r.v. 1999.

Od 27.10.2005 mi v garáži pribudlo „nové zlato!“ Bola tak krásna! Za ten mesiac som stihla najazdiť okolo 800 km. Je to „pecka“! Raz, dva, tri... STOOOOOOOOO!!!! Neverím! Hmm... toto nie je Jawa! Nebolí ma chrbát, dá sa naštartovať jedným prštekom, nedymí, nekvapká z nej olej, ide nad 90 a nevlní sa a ešte aj dobre vyzerá. Ale takto sa to asi neporovnáva.

Mojích prvých 170 km/h. Smrť v očiach, po 7 tis otáčkach chytila druhý dych, ako keby sa práve rozbiehala. Sadli sme si obe do rany!

Zima nám dá ešte zabrať - nové pneu, reťazový kit, vymeniť baterku, sviečky, olej, filter a... IDE SA!! Leto patrí mne a mojej zlatej Sabinke!

Intímnejší článok, ako si rozumieme a ako sa pri jazdení jedna k druhej správame očakávajte po lete, už teraz sa na to teším!

Pridané: 05.01.2006 Autor: Natalka Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha FZS 600 Fazer 1999:

Foto:
Yamaha FZS 600 Fazer 1999
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:FZS 600 Fazer
Rok:1999
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:599 ccm
Max. výkon:96.4 k (70.9 kW) / 11500 ot.
Max. krútiaci moment:61 Nm / 9500 ot.
Kompresný pomer:12.0:1
Vŕtanie x Zdvih:62.0 x 49.6 mm
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm
Pneu vpredu:110/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm
Pneu vzadu:160/60-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:217 kg
Výška sedla:790 mm
Objem nádrže:18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:214 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.5 s
Spotreba paliva:6.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 210 km

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (40)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »