ISSN 1336-6491 | Online: 865 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30233
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17836)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dunlop uvádza na trh pneumatiky Trailmax Meridian

 Zdieľať

Pridané: 28.09.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Novinky - Predstavujeme]

Dunlop predstavuje pneumatiky Trailmax Meridian a vyhlasuje začiatok novej éry adventur. Trailmax Meridian vyvinul tak, aby boli v jeho ponuke ešte nad oceňovanými pneumatikami TrailSmart MAX, a to na základe veľmi špecifických a komplexných požiadaviek na najmodernejšiu techniku motoriek typu adventure.

Dunlop uvádza na trh pneumatiky Trailmax Meridian
Dunlop uvádza na trh pneumatiky Trailmax Meridian

Požiadavky jazdcov sú iné


Odbyt on/off road motoriek ako je BMW GS, Honda Africa Twin, Suzuki V-Strom a Triumph Tiger rastie rýchlejšie ako celkový trh a jazdci od týchto strojov - a ich pneumatík - očakávajú čo najväčšiu všestrannosť.

"Počas posledného desaťročia sme boli svedkami premeny trhu. Zatiaľ čo predtým boli hlavnou hviezdou štatistík predaja športové motorky, teraz rastie najmä trh adventure motoriek. Jazdcov na nich láka vysoký posed a spôsobilosť pre jazdy na dlhé vzdialenosti, ale na druhej strane sa nechcú vzdať ani dobrodružstva pri jazde v teréne. Všetky tieto ich požiadavky sme podrobne preštudovali a postavili pred náš tím výskumu a vývoja ťažkú úlohu," povedal Luca Davide Andreoni, marketingový manažér Dunlop Motorcycle Europe.

Dunlop uvádza na trh pneumatiky Trailmax Meridian
Dunlop uvádza na trh pneumatiky Trailmax Meridian

Ambiciózny cieľ: až o 15 % dlhší kilometrový výkon*


Prieskum spoločnosti Dunlop ďalej ukázal, že Trailmax Meridian budú musieť byť veľmi všestranné, aby dokázali zvládnuť tak rozdielne úlohy ako off-road adventury a dlhé jazdy cez celú Európu - a mať pritom takisto pod kontrolou silu a výkonnosť najnovších špičkových motoriek.

Dunlop je obzvlášť pyšný na predĺženie kilometrového výkonu aj pri energickej jazde. Pneumatiky Trailmax Meridian na zadnom kolese preukázali v porovnávacom teste oproti najlepšiemu výrobku konkurenčnej značky o 6% dlhší kilometrový výkon pri jazde na rovnej trati; a tento rozdiel narástol až na 15% pri jazde pri náklone 40%. Produktový manažér Dmitri Talboom vysvetľuje: "Naši výskumníci tvrdia, že to je presne to, čo jazdci potrebujú. Potrebujú väčšiu odolnosť pri pravidelnom dochádzaní alebo pri výletoch na dlhé vzdialenosti, ale tiež schopnosť udržiavať si vysoké úžitkové vlastnosti, vďaka ktorým zvládnu kľukaté cesty na dovolenke v horách alebo víkend na vidieku."

Ešte väčší pokrok zaznamenal kilometrový výkon pri predných pneumatikách, čo prináša dodatočnú výhodu v tom, že sa synchronizuje moment predpokladanej výmeny pneumatík pre obe kolesá, takže výmena môže v servise prebehnúť súčasne a jazdec sa nemusí objednávať na dvakrát.

Dunlop uvádza na trh pneumatiky Trailmax Meridian
Dunlop uvádza na trh pneumatiky Trailmax Meridian

Stabilná priľnavosť – za mokra i za sucha


Výrazný dezén behúňa pneumatík Trailmax Meridian nielenže vyzerá efektne, ale plní aj svoj účel a je vysoko efektívny. Bol navrhnutý tak, aby pri rýchlej jazde účinne odpudzoval vodu, ale pritom si zachovával vysokú hodnotu priľnavosti na suchom povrchu. A pod dezénom s technológiou Dunlop MultiTread kúzla ďalej pokračujú. Zahŕňajú Hi-Silica zmes, ktorá ponúka vynikajúcu priľnavosť za mokra a zvyšuje pružnosť pneumatík pri nízkych teplotách. To, v spojení s kostrou vybavenou vrstvami viskózy, má dvojnásobný prínos v podobe dlhšieho kilometrového výkonu a ďaleko rýchlejšieho zahriatia, z ktorého ťažia jazdci, ktorí stále viac využívajú motorky adventure počas celého roka. Zadné pneumatiky sa vyznačujú aj novou stredovou zmesou, ktorá je pretiahnutá až pod ramennú zmes. To pomáha zvýšiť celkovú tuhosť zadných pneumatík a prepožičiava im športovú ovládateľnosť a lepší záber po pridaní plynu.

Ako predné, tak i zadné pneumatiky obsahujú dvojvrstvovú verziu kostry s viskózovými vrstvami (Rayon-Ply Casing), ktoré v kombinácii s bezšvovým pásom (Jointless Belt; JLB) zaručujú ovládateľnosť, a teda aj sebaistý pocit pri jazde. "Rad týchto adventure motoriek má porovnateľný výkon ako stroje z hyperšportovej ligy a jazdci očakávajú, že pneumatiky vyrovnajú ich relatívne veľkú veľkosť tak, aby si užili bystrú a dynamickú jazdu ovládaní. Mix technológií v Trailmax Meridian im to umožňuje," dodal Dmitri Talboom.

Dunlop uvádza na trh pneumatiky Trailmax Meridian
Dunlop uvádza na trh pneumatiky Trailmax Meridian

Off-roadové zručnosti ako štandard

Motocykle adventure by mali rovnako tak dobre zvládať jazdu v teréne. Pri vlastných testoch Dunlope pneumatiky Trailmax Meridian so svojim behúňom s výrazným "drápovitým" dezénom vykázali pri jazde na mäkkom bahnitom teréne lepší záber ako tri najpodobnejšie výrobky konkurenčných značiek alebo aj súčasnej TrailSmart MAX **. Na tuhom bahne alebo štrku boli ich úžitkové vlastnosti rovnaké ako pri víťazovi testov TrailSmart MAX ***. To dokazuje, že to, že sa Dunlop zameriava na výnimočné úžitkové vlastnosti a ovládateľnosť pri štandardnej jazde, nemusí byť na úkor všestrannosti v teréne.

Pre široký rad rôznych strojov

Trailmax Meridian sa vyrábajú v štyroch rozmeroch predných a troch rozmeroch zadných pneumatík a pokrývajú široký rad modelov vrátane BMW GS, Honda Africa Twin a Crosstourer, KTM Adventure, Suzuki V-Strom, Triumph Tiger a Yamaha Tenere a Super Tenere.

Dunlop uvádza na trh pneumatiky Trailmax Meridian
Dunlop uvádza na trh pneumatiky Trailmax Meridian

Pridané: 28.09.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »