Anketa:
Nové pneumatiky Mitas TERRA FORCE-R na cestovné ednurá dostupné od apríla 2016
ZdieľaťPridané: 02.03.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 12151 [Novinky - Predstavujeme]
Mitas predstavuje novú radiálnu motocyklovú pneumatiku TERRA FORCE-R, ktorá je určená pre cestovné enduro. Dezén plášťa TERRA FORCE-R je vhodný ako na ceste, tak do ľahkého, suchého terénu, a to v pomere 90% cesty a 10% nespevnený povrch.
Pneumatiky Mitas TERRA FORCE-R sú ideálnou voľbou pre každodenné kratšie cesty aj pre dobrodružné, dlhšie jazdy so spolujazdcom a batožinou. Novinka ponúka obom skupinám vodičov bezpečnú, dynamickú a pritom ľahko ovládateľnou jazdu. Mitas TERRA FORCE-R budú u dealerov dostupné od apríla 2016.
"Mitas TERRA FORCE-R je ideálnou voľbou pre majiteľov cestovných enduro motocyklov," hovorí Ksenija Bitenc, riaditeľka Mitas Moto. "Dezén pneumatík TERRA FORCE-R je navrhnutý predovšetkým pre použitie na spevnených cestách. Ponúka výbornú trakciu a okamžitý záber na suchej i mokrej vozovke a exceluje tiež v ľahkom teréne," dodala Ksenija Bitenc.
Mitas TERRA FORCE-R vedľa zmienených charakteristík ponúka aj ľahkú ovládateľnosť a dobré vedenie ako na rovine, tak v zákrutách. Pneumatiky TERRA FORCE-R sa vyznačujú tým, že podávajú rovnaké výkony počas celej životnosti aj keď sú zaťažované väčšími nákladmi. Vlastnosti pneumatík TERRA FORCE-R boli testované skúsenými jazdcami v rôznych podmienkach a na rôznych motocykloch aj typoch povrchov, aby sa dosiahla čo najlepšia spätná väzba.
Špeciálne vyvinutá behúňová zmes pneumatík TERRA FORCE-R obsahuje moderné elastoméry, aktívne plnivá a ďalšie špeciálne aditíva. To zaisťuje dosiahnutie maximálneho záberu a životnosti v rôznych jazdných podmienkach ako na ceste, tak v ľahkom teréne. Nové pneumatiky TERRA FORCE-R sú výsledkom intenzívnej práce vývojárov a dlhodobého testovania. Mitas pri ich vývoji a výrobe používa najmodernejšie postupy:
OGT 3D (3-D Optimum Groove Technology)
Vďaka tejto technológii má pneumatika optimálny tvar a hĺbku dezénových drážok, a pri jazde tak dochádza k menšiemu zahrievaniu behúňa.
SCT (Strong Carcass Technology)
Technológia SCT udržuje vysokú tuhosť kordovej vrstvy aj u ojazdenej pneumatiky, a teda dlhšie zachováva optimálne jazdné vlastnosti a predlžuje jej životnosť.
FEA (Finite Element Analyses)
K navrhnutie optimálnej konštrukcia pneumatiky bola použitá analýza FEA so špeciálnou počítačovou simuláciou. Vďaka týmto postupom možno konštrukciu pneumatiky prispôsobiť tak, aby mala najvyšší možný záber, ale zároveň bola natoľko pevná, aby bola zabezpečená maximálna stabilita pri jazde.
Mitas TERRA FORCE-R budú u dealerov dostupné od apríla 2016 v rozmeroch:
- 110 / 80R19 59V TL (predná)
- 140 / 80R17 69V TL (zadná)
- 150 / 70R17 69V TL (zadná)
Pridané: 02.03.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Mitas rozširuje rad Terra Force-R o rozmer pre veľké cestovné endurá - Redakcia
- Mitas v marci 2017 uvedie nové rozmery plášťov TERRA FORCE-R pre cestovné enduro - Redakcia
- EICMA 2016 - Mitas pridáva dva rozmery pneumatík TERRA FORCE-R a obľúbených E-10 - Herghott
- Cena novinky Honda Transalp je 9 990 eur - Redakcia
- Dunlop uvádza na trh pneumatiky Trailmax Meridian - Redakcia
- Dunlop uvádza na trh pneumatiky Mutant - na každú cestu za akéhokoľvek počasia - Redakcia
- Dunlop uvádza na trh Trailmax Mission a SportSmart TT Trail - Redakcia
- Čo jej obuť - Cestovné enduro OFF-ROAD - Redakcia
- Honda predstavuje CRF450L - enduro s homologizáciou na cesty - Awia
- Vyhodnotenie súťaže: Dunlop TrailSmart - nie jednu ale dve sady Vám dáme! - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!