Anketa:
Najuniverzálnejšia motorka súčasnosti? Triumph Tiger 800 XCA 2018! 2/2
ZdieľaťPridané: 16.10.2018 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 27419 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Kokos vždy keď píšem odsek o konkurencii v cestovných endurách, prehrieva sa mi počítač. Aj moja mozgovňa. Tu je tak široký výber z tak rôznych strojov a miliardy verzií, že záujemca o novú motorku sa môže cítiť ako panic v haréme. Musíme vychádzať z toho, že v tejto osemstovkovej až litrovej triede má Tiger najmenší objem motora a v základnej verzii aj najnižšiu cenu, a to dosť brutálne, v niektorých prípadoch až o 2 600 eur. Jasné, keď si vezmeme jeho najvyššiu výbavovú verziu, tak razom je najdrahší v triede, lenže tu je jedno podstatné ALE, a to také, že mnoho príplatkových prvkov konkurencia nemá vôbec. Napríklad vyhrievané sedadlá. Farebnú TFT prístrojovku a tempomat má okrem Triumphu iba BMW F 850 GS.
O ktorých strojoch sa tu vlastne rozprávame? Najbližšími rivalmi sú určite spomínané BMW F 850 GS a Honda Africa Twin. Obe majú radové dvojvalce a rovnaký výkon, ale značne vyšší krúťak. Tri triumphácke valce však vyvažujú nižšiu hodnotu krúťaku, pretože má lepší priebeh a najmä výstup na reťaz je jemnejší. Honda je opticky väčšia ako Triupmph, ako jediná má 18-palcové koleso vzadu a zo spomínaných strojov je najmenej športová. Bavorák je zas veľmi útly s neporovnateľne horšou ochranou pred vetrom než Triumph. Základná verzia F 850 GS vychádza o 500 eur drahšie než základný Tiger 800, ale tiež si na nej treba priplácať takmer za všetko. Africa Twin je drahšia o 2 200 eur a pritom má zúžené výbavové možnosti - tu nehrozí žiadny tempomat, ani vyhrievané sedlá, ani farebná prístrojovka.
Najsilnejší hráč v ringu je KTM 1090 Adventure. Jeho L-kový dvojvalec posiela do reťaze až 125 koní, ale napríklad predná vidlica, aj keď je značky WP, je nenastaviteľná. KTM si za tento Adventure pýta o 2 350 eur viac než Triumph za základného Tigra 800. Podobným strojom je ďalší 90-stupňový dvojvalec, vyrobený len o niečo južnejšie: Ducati Multistrada 950. Jej 113 koní sa rado preháňa vo vysokých rýchlostiach a po asfalte, pričom treba rátať s väčšími rozmermi než má Triumph, pretože malá Multistrada vychádza technicky z veľkej. Je najdrahšia z triedy, vychádza o 2 640 eur drahšie než Tiger.
Zostávajú nám tu dvaja Japonci: jeden zo starej školy a druhý sa sem vošiel len s prižmúrenými očami, pretože je konkurentom skor pre tisícdvestovkové endurá - Suzuki V-Strom 1000 a Kawasaki Versys 1000. Napriek tomu, že V-Strom je od základného Tigra o osemsto eur drahší, neponúka okrem trakčnej kontroly v podstate vôbec nič, a to ani za príplatok. Jeho motor, tiež pravouhlý dvojvalec, je extra kultivovaný a dáva rovných 100 koní a 100 newtonov. A Versys je ďaleko najťažší z celej triedy, pretože je to radový štvorvalec. Za cenu od dve tisícky vyššiu od Triumphu ponúka 120 koní a 100 Nm. Obaja Japonci sú však značne väčšie stroje než Tiger 800.
Záver
Základný Triumph Tiger 800 XR stojí 10 650 eur. Ide však o skutočne holý základ, ktorý má nízke nenastaviteľné plexi, analógový otáčkomer s obyčajným displejom, žiadne palivové mapy, nenastaviteľný podvozok, halogénové svetlá bez denného svietenia a tým pádom aj podstatne jednoduchšie ovládače. Bol by hriech nedať šancu moderným fičurkám na drahších verziách: už za príplatok 1 650 eur dostaneš TFT prístrojovku, značkové brzdy, nastaviteľné vyššie plexi, mapy motora, LED denné svietenie, tempomat, vyhrievané rukoväte, blastre, a to sa celkom určite oplatí.
Nami testovaná verzia XCA má v cenníku napísané 14 500 eur. Okrem vyššie spomenutých vecí nás hýčkala vyhrievanými sedlami, kompletným LED osvetlením vrátane hmloviek, vyšším počtom palivových máp a štýlov prístrojovky, odpružením WP, mala hlavný stojan, krásne zubaté stupačky, padáky, ochranný plech pod motorom a kopec ďalších drobností tak nekonečne spríjemňujúcich motorkový život.
V poriadku, veď nemusíš si kupovať hneď plnú výbavu. Rozumná voľba vyzerá byť aj cestná XRT za 13 900, kde máš nastaviteľný podvozok Showa a všetko ostatné čo sme mali my na nami testovanej verzii, ale bez terénnych prvkov (žiadne vypletané kolesá, zubaté stupačky, bez ochrany motora...). Ušetrené prachy môžeš vraziť napríklad do kufrov.
Je to veľký pokušiteľ, tento malý Tiger. Neviem čo by ma malo presvedčiť kúpiť si veľkého Tigra alebo nebodaj nejakého konkurenta. Lepšie povedané, ak cestuješ väčšinu času vo dvojici a s kuframi, tak jasné, ber ultrapohodlnú 1200 v plnke, ale ak zvykneš jazdiť sám, tak choď do nejakej strednej verzie osemstovky a zvyšné prachy precestuj.
Aha, cinkla mi esemeska. Platba zo zahraničia :)
Plusy, mínusy
motor, neskutočne presná ovládateľnosť, široké možnosti výbavy, premyslené detaily | zabite ma, ale táto motorka nemá mínusy |
Video: Triumph Tiger 800 XCA 2018
Video: Triumph Tiger 800 XC & XR a Tiger 1200 XC & XR 2018
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Triumph Tiger 800 XR 2018
Servisný interval | 10 000 km |
Spotreba | približne 5,2 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 19 l (3,5 l rezerva) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 300 km |
Počet predajcov na Slovensku | 1 (Bratislava) |
Cena základnej verzie XR | 10 650 eur |
Cena testovanej verzie XCA | 14 500 eur |
Ceny vybraných doplnkov (približné):
Nosič kufra topcase | 150 eur |
Kufor topcase | 412 eur |
Nosič bočných kufrov + kufre | 305 + 800 eur |
Tankvak | 220 eur |
Padacie rámy | 301 eur |
Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 77 kg)
Foto: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg)
Video: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori jazdili v oblečení Klim a Rev'it, prilbách Touratech a AGV, a čižmách Touratech a TCX.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Triumph | KTM | Honda | BMW |
Model: | Tiger 800 XR | 1090 Adventure | CRF1000L Africa Twin | F 850 GS |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 800 ccm | 1050 ccm | 998 ccm | 853 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 6200 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 79 Nm / 8050 ot. | 107 Nm / 5750 ot. | 99 Nm / 6000 ot. | 92 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 11.3:1 | 13.0:1 | 12,7:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 74 x 61.9 mm | 103 x 63 mm | 92 x 75.1 mm | 84 x 77 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 180 mm | 185 mm | 230 mm | 204 mm |
Zdvih vzadu: | 170 mm | 190 mm | 220 mm | 219 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 2 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 320 mm | 310 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 100/90-ZR19 | 110/80-R19 | 90/90-R21 | 90/90-21 54 V |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 267 mm | 256 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-ZR17 | 150/70 R17 | 150/70-R18 | 150/70-R17 69 V |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 199 kg | 212 kg | 208 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 235 kg | 230 kg | 229 kg | |
Výška sedla: | 810 mm | 850 mm | 870 mm | 860 mm |
Rázvor: | 1530 mm | 1560 mm | 1575 mm | 1593 mm |
Dĺžka: | 2215 mm | 2335 mm | 2305 mm | |
Šírka: | 829 mm | 930 mm | 922 mm | |
Výška: | 1350 mm | 1475 mm | 1350 mm | |
Svetlá výška: | 220 mm | 250 mm | ||
Objem nádrže: | 19 l | 23 l | 18.8 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.8 s | |||
Spotreba paliva: | 4.7 l/100km | 5.5 l/100km | 5.6 l/100km | 4.1 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 303 km | cca 313 km | cca 251 km | cca 274 km |
Servisný interval: | 15 000km | 12000 km | 10 000km | |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | za príplatok | |||
Vypínateľné ABS: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | nie | nie | za príplatok |
LED svetlomet: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
LED smerovky: | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok | |
El. Podvozok: | nie | nie | za príplatok | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | |||
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | |||
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | ||
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | |||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | |||
Farebná TFT prístrojovka: | za príplatok | za príplatok | ||
Automatická prevodovka: | za príplatok | |||
Iná výbava: | nenastaviteľná 43mm WP vidlica, tlmič WP | plne nastaviteľný podvozok | USD vidlica | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 10/2018: 10 650 eur | Cena 10/2018: 12 999 eur | Cena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eur | Cena 10/2018: od 11 150 eur |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Triumph | Ducati | Suzuki | Kawasaki |
Model: | Tiger 800 XR | Multistrada 950 | V-Strom 1000 | Versys 1000 |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | dvojvalec do L (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 800 ccm | 937 ccm | 1037 ccm | 1043 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot. | 113.0 k (83.1 kW) / 9000 ot. | 100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot. | 120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 79 Nm / 8050 ot. | 96.2 Nm / 7750 ot. | 101 Nm / 4000 ot. | 102 Nm / 7500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.3:1 | 12,6:1 | 11.3:1 | 10.3 :1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 74 x 61.9 mm | 94 x 67,5 mm | 100 x 66 mm | 77 x 56 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 180 mm | 170 mm | 150 mm | |
Zdvih vzadu: | 170 mm | 170 mm | 150 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová, 4-piestikové radiálne stremene | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 320 mm | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 100/90-ZR19 | 120/70 R19 | 110/80-R19 | 120/70ZR17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 2-piestokový strmeň | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 265 mm | 260 mm | 250 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-ZR17 | 170/60 R17 | 150/70-R17 | 180/55ZR17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 199 kg | 204 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 227 kg | 228 kg | 250 kg | |
Výška sedla: | 810 mm | 840 mm | 850 mm | 845 mm |
Rázvor: | 1530 mm | 1594 mm | 1555 mm | 1520 mm |
Dĺžka: | 2215 mm | 2280 mm | 2285 mm | 2240 mm |
Šírka: | 829 mm | 995 mm | 865 mm | 895 mm |
Výška: | 1350 mm | 1470 mm | 1410 mm | 1400 mm |
Svetlá výška: | 165 mm | 150 mm | ||
Objem nádrže: | 19 l | 20 l | 20 l | 21 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 4.7 l/100km | 5.3 l/100km | 5.5 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 303 km | cca 283 km | cca 286 km | |
Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | 12 000 | 12000 km | |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | za príplatok | nie | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | za príplatok | nie | nie | |
LED svetlomet: | za príplatok | nie | ||
LED denné svetlá: | za príplatok | nie | ||
Zákrutové svietenie: | nie | |||
LED smerovky: | za príplatok | nie | ||
El. Podvozok: | nie | |||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | |||
Farebná TFT prístrojovka: | za príplatok | |||
Iná výbava: | 12V zásuvka | 12V zásuvka | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 10/2018: 10 650 eur | Cena 10/2018: 13 290 eur | Cena 10/2018: 11 490 eur | Cena 10/2018: od 12 690 eur |
Pridané: 16.10.2018 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora