Anketa:
Tri kolesá a päť tlmičov: Yamaha Niken, magnet na pohľady 2/2
ZdieľaťPridané: 04.09.2018 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 12839 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Príslušenstvo
V príslušenstve toho nie je veľa, a aj to málo pozostáva z výlučne imidžových vecí. Žiadne kufre, nič na dlhé trasy. Je možné, že praktickejšie doplnky Yamaha ešte nestihla pripraviť, možno čakajú na reakcie ľudí, ale možné je aj to, že hmotnostný limit je príliš prísny (len samotná pohotovostná je 263 kg, prirátaj si tri plné kufre a dvoch ľudí vo výstroji...) Uvidíme. Každopádne, kufre veľmi chýbajú, pretože ide o turistický stroj.
Vaše otázky:
Aký vodičák na Nikena potrebujem?
Jednoznačne veľký motorkový, teda skupina A. Tvrdí to aj Yamaha a vychádza to tak aj z našej legislatívy.
Potrebovali ste pri testovaní Kinedryl? :)
Určite nie :) Ako som písal, pred jazdou som sa trochu obával odporu od predného mechanizmu, a aj som si myslel, že sa na Nikene budem musieť učiť akoby odznovu jazdiť. Ale všetko prebehlo hladko, už po pár stovkách metrov som bol ako doma.
Aký je to pocit, keď sa vyhýbaš výmolu jedným kolesom, tak ho trafíš druhým a keď ani druhým, tak tretím?
Tak toto sa netýka iba Nikena, ale všeobecne trojkoliek, navyše trápiť nás to môže iba na Slovensku :) Cesty, po ktorých sme jazdili, boli doslova dokonalé, učebnicovo alpské, takže žiadne hrboly neboli. Ako som však spomínal, odpruženie predku pracuje veľmi dobre (a zavesenie je nezávislé), pričom zadok je plne nastaviteľný, takže až tak tragicky by som tie hrboly nevidel.
Ide to na zadné?
Áno, ide :) Videl som to aj na vlastné oči, ale na vlastnej koži som to nevyskúšal.
Keď to už má bočný stojan, má aj centrálny?
V ponuke nie je a na Nikene som si ani nevšimol montážne otvory.
Dá sa s tým vyjsť Stelvio?
Určite áno. Podobné zákruty sme koniec koncov jazdili aj my, ibaže nie až také utiahnuté vracáky. Na mieste sa však s Nikenom otáča ľahšie než na normálnej motorke, takže v tesných vracákoch by som problém nevidel.
V čom je to lepšie ako motorka?
Jednoznačne v lepšej adhézii a vyššej bezpečnosti. Máš veľa hmotnosti vpredu, a máš tam dve pneumatiky s výborným odpružením.
Koho chce Yamaha Nikenom osloviť?
Citujem priamo z prezentácie: inovátorov (majú radi najnovšie technológie), expertov (sú skúsení a hľadajú nové nadšenie) a funkcionalistov (hľadajú viac istoty, dôvery). Viac na tomto slajde z prezentácie, nech to je bez straty v preklade.
Ako sa to správa pri pozdĺžnych nerovnostiach, keď jedno predné koleso ide na asfaltovej vlne dole a druhé je vyššie?
Sám som si to vyskúšal - jedným kolesom som šiel po kamennom odvodňovacom žľabe a druhým po normálnom rovnom asfalte. Nerovnosti zo žľabu som takmer necítil, a pri prudkom brzdení Niken nijako neznervóznel. Aj ostatní účastníci skúšali jazdiť jedným kolesom mimo cesty, v prachu, a bez problémov.
Záver
Niken je jednoznačne stroj, ktorý si treba vyskúšať. Prvé kusy by mali ku nám prísť už v septembri a októbri, takže si treba odsledovať ktorí dealeri budú mať Nikena ako predvádzacie vozidlo, prípadne ešte asi mesiac potrvá európsky Niken Tour, ktorého zastávky budú ku nám najbližšie v Nemecku a Švajčiarsku.
Keď sa na cieľovú skupinu Nikena pozriem reálnejšie, vidím v nej človeka, ktorý má fóbiu z toho, že bežná motorka má málo kolies a môže sa šmyknúť, prípadne v nej vidím postarší pár, ktorý sa po dlhých rokoch opatrne vracia k motorkám, ale obyčajná motorka je pre nich príliš divoká. Veľkú časť zákazníkov budú tvoriť exhibicionisti, pretože Niken neuveriteľne priťahuje pohľady ľudí. Keď zastavíš pred kaviarňou, to Porsche kabrio vedľa teba zovšednie ako firemná Fabia HTP. A môžeš si byť istý, že nikto nemá šancu prísť s lepším lapačom pohľadov.
Podľa všetkých dostupných informácií by cena Nikena mala byť 14 990 eur. Túto cenu logicky nesmieme porovnávať s cenou MT-09, a keďže Niken je stroj skôr z prémiového konca cenníka, nemali by sme o nej ani veľmi polemizovať. Cieľovej skupine Nikena je podľa mňa jedno či stojí 12 000 alebo 15 000, pretože pôjde prevažne o bohatých ľudí. A čo je najpodstatnejšie, v tomto segmente nemajú na výber žiadny iný stroj.
Plusy, mínusy
pocit bezpečnosti, veľmi dobré predné odpruženie a brzdy, magnet na pohľady | absencia turistických doplnkov, úzko využiteľný quickshifter |
Video: Yamaha NIKEN 2018 - Technické video
Video: Yamaha NIKEN 2018 - trojkolka s naklápaním - technické video
Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer, Yamaha.media
Na akciu nás pozvala a cestu plne hradila spoločnosť Yamaha Motor Europe N. V., odštepný závod Česká republika. Redaktor Motoride.sk jazdil v oblečení Rev'it, prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o. a čižmách TCX a chrbticovom chrániči Forcefield od spoločnosti Styx.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | Niken |
Rok: | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 |
Kategória: | Trojkolka |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec |
Objem: | 847 ccm |
Max. výkon: | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 87.5 Nm / 8500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 59.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 110 mm |
Zdvih vzadu: | 125 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70R15 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm |
Pneu vzadu: | 190/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 263 kg |
Výška sedla: | 820 mm |
Rázvor: | 1510 mm |
Šírka: | 885 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 9/2018: cca 14 990 eur |
Pridané: 04.09.2018 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora