Anketa:
Richard Šikyňa vybojoval na MX GP v Rusku 11 bodov!
ZdieľaťPridané: 11.06.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1887 [Šport - Motocross]
Po týždňovej prestávke pokračoval 8.-9.6.2019 ôsmym podujatím seriál majstrovstiev sveta „2019 FIM MXGP
Motocross World Championship“, tentokrát v Ruskom Orlyonoku.
Jediný slovenský jazdec majstrovstiev sveta Richard Šikyňa (MX Slovakia), jazdiaci v triede MX2 na motocykli KTM 250SXF vo farbách tímu JD GUNNEX KTM RACING opäť nesklamal.
Na rýchlej trati si v nedeľu za 16. a 15. miesto pripísal ďalších 11 svetových bodov do priebežného hodnotenia seriálu. V celkovom hodnotení to stačili na výborné 16. miesto a v hodnotení majstrovstiev sveta mu chýbajú už iba 3 body na umiestnenie v TOP 20.
Richard Šikyňa (#102)
„V sobotu som sa nemohol dostať do dobrého rytmu a tak mi meraný tréning veľmi nevyšiel. Našťastie v kvalifikačných pretekoch to bolo lepšie, keď som sa na trati cítil fajn a mal som dobrú rýchlosť. Skončil som na 17. mieste. V nedeľu v prvej jazde som nemal zlý štart, ale zle som vybral stopy počas prvých kôl a prepadol sa o niekoľko pozícií. Po pár kolách som ale chytil dobré tempo a jazdu skončil 16.. Druhá jazda mala podobný začiatok ako prvá, ale do cieľa som to dotiahol na 15. miesto. Bol to náročný víkend a veľké horúčavy to ešte sťažovali. Trať bola rýchla, časy jazdcov veľmi vyrovnané a tak výrazne záležalo na štarte. Budúci víkend ma čakajú ďalšie preteky MXGP v Kegumse.“
Peter Kolek, manažér MX Slovakia
„Rišo v tejto sezóne bodoval s výnimkou jediných pretekov na všetkých podujatiach majstrovstiev sveta. Je to výrazný progres oproti minulej sezóne, keď sa začal presadzovať viac menej až v druhej polovičke seriálu. Náročný program MXGP zvláda zatiaľ veľmi dobre a ja mu držím palce, aby mu to vydržalo až do konca. Jazdecky a psychicky rastie každými pretekmi a aj fyzicky je na tom tiež stále výborne. Má pred sebou v tejto sezóne ešte 10 podujatí MXGP a ja verím, že zostane pri chuti a všetkých nás poteší svojimi ďalšími výbornými výkonmi.“
Pridané: 11.06.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!