Anketa:
Ukrajinské poloniny - Africa Twin XRV750 1990 vs. CRF1000L 2019 3/3
ZdieľaťPridané: 05.10.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 15349 [Mototuristika - Európa - Výlet]
Ráno vyrážame na známu Vojenskú horskú cesta (Hoverla - Petros). Nie som tu prvý krát ale napriek tomu sa teším. Počasie nám praje a ceste je pomerne suchá. Spomínam si ako som ju prešiel vo dvojici a za dažďa :-)
V sedle pod Hoverlou sa tiež veľa zmenilo. Kedysi tu bola len drevená búda na núdzové prespanie. Dnes je to tu oplotené, pribudol strážnik parku, ktorý vám predá aj pivo a tiež turistická ubytovňa. Hore na Hoverlu vás už motorkou nepustia.
Našťastie čo sa nemení to je stav cesty z tohto sedla až pod Petros. Stále plná blata a hlbokých koľají. Fajne si to tu užívame.
Pod Petrosom máme dlhšiu prestávku a venujeme sa natáčaniu videa. Vyzerá to tu ta parádne ako pred rokmi keď som tu bol prvý krát.
Keď máme všetko hotovo je už neskoro poobede a to chcem byť dnes domov. Čaká nás zjazd dole do doliny.
Po oprave ďalšej duše už len presun až na hranice. Tie prechádzame v noci a tento rýchly ale o to krajší výlet je za nami. Ukrajina znovu ukázala že sa oplatí sem vraciať a znovu objavovať nové miesta.
Miesta ktoré sme navštívili:
Kemp miesto Polyana
Sedlo Volovec
Vyhliadka nad Volovcom
Polonina Boržava
Vrch Hymba (1491 m), Boržava
Hora Veliky vrch (1598 m), Boržava
Koločava
Koločava - Komsomoľsk - nová cesta (krásna šotolina)
Nemecká Mokrá (Komsomoľsk)
Usť Čorna
Trasa z Dubového popri vrchu Apecka do Vodice
Vrch Apetska (1512 m.n.m.)
Jazero pod vrchom Apetska
Stred Európy, Rachiv
Rachiv
Miesto na kemp pod Hoverlou
Vojenská horská cesta (Hoverla - Petros)
| Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||
| Výrobca: | Honda | Honda |
| Model: | XRV 750 Africa Twin | CRF1000L Africa Twin Adventure Sports |
| Rok: | 1990 | 2019 |
| Kategória: | Enduro | Cestovné enduro |
| Motor: | ||
| Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
| Objem: | 742 ccm | 998 ccm |
| Max. výkon: | 58.8 k (43.3 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 62.7 Nm / 6000 ot. | 99 Nm / 6000 ot. |
| Kompresný pomer: | 9.0:1 | |
| Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 72.0 mm | 92 x 75.1 mm |
| Palivový system: | karburátor | vstrekovanie |
| Rozvod: | SOHC (3V) | SOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||
| Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 220 mm | 252 mm |
| Zdvih vzadu: | 214 mm | 240 mm |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 276 mm | 310 mm |
| Pneu vpredu: | 90/90-21 | 90/90-R21 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 256 mm |
| Pneu vzadu: | 130/90-17 | 150/70-R18 |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||
| Suchá hmotnosť: | 209 kg | |
| Hmotnosť s náplňami: | 233 kg | 243 kg |
| Výška sedla: | 880 mm | 900 mm |
| Rázvor: | 1565 mm | 1580 mm |
| Dĺžka: | 2315 mm | 2340 mm |
| Šírka: | 895 mm | 930 mm |
| Výška: | 1420 mm | 1570 mm |
| Svetlá výška: | 270 mm | |
| Objem nádrže: | 24 l | 24.2 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
| Max. rýchlosť: | 177.7 km/h | |
| Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | |
| Dojazd po rezervu: | cca 324 km | |
| Servisný interval: | 12000 km | |
| Doplnková výbava: | ||
| ABS: | áno, v sérii | |
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | |
| Palivové mapy: | áno, v sérii | |
| Palubný počítač: | áno, v sérii | |
| Tempomat: | nie | |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | |
| El. Podvozok: | nie | |
| Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | |
| Poznámka: | ||
| Poznámka: | Oproti základnej CRF1000: vyššie zdvihy, väčšia nádrž, širšia kapotáž, ochrana motora, vyhrievané rukoväte a 12V zásuvka Cena 3/2018: 13 990 eur, príplatok za DCT 1000 eur | |
Pridané: 05.10.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph odhaľuje nový rad Bonneville 2026: viac techniky, viac štýlu, stále rovnaký charakter
- Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025
- Royal Enfield predstavil Goan Classic 350 - pocta motokultúre sedemesiatých rokov v Goa
- Naživo: CFMOTO trip do Číny
- Naživo: Testujeme Yamaha Ténéré 700 a 700 Rally 2025 v Maroku
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Nemecká Mokrá (Komsomoľsk)
Usť Čorna
Stred Európy, Rachiv
Rachiv
Vojenská horská cesta (Hoverla - Petros)
Sedlo Volovec
Trasa z Dubového popri vrchu Apecka do Vodice
Polonina Boržava
Kemp miesto Polyana
Vyhliadka nad Volovcom
Vrch Hymba (1491 m), Boržava
Hora Veliky vrch (1598 m), Boržava
Koločava - Komsomoľsk - nová cesta (krásna šotolina)
Vrch Apetska (1512 m.n.m.)
Jazero pod vrchom Apetska
Miesto na kemp pod Hoverlou

































































