Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3700 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29820
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17622)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12198)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

ISDE 2020 zrušená – prekladá sa na rok 2021

 Zdieľať

Pridané: 03.04.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2757 [Šport - Ostatné]

Po dôkladných diskusiách a rokovaniach medzi FIM, talianskou motocyklovou federáciou FMI a miestnym organizačným výborom medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže (ISDE) a medzinárodnej súťaže enduro vintage (EVT) bolo rozhodnuté (v súvislosti s prebiehajúcou pandémiou COVID-19 a vzhľadom na súvisiace obmedzenia), že sa tento rok ISDE v Taliansku neuskutoční, ale odkladá sa na rovnaké obdobie roku 2021.

Zdroj: SMF

Aj keď sa tohtoročná ISDE mala uskutočniť v Taliansku (oblasť medzi Lombardskom a Piedmontom) až na prelome augusta a septembra, existuje veľa ovplyvňujúcich faktorov, ktoré prispeli už teraz k rozhodnutiu o preložení 95. ročníka najstaršieho motocyklévho podujatia FIM o rok. Všetky zaiteresované strany sa dohodli, že v danej situcáii je lepšie rozhodnúť skôr ako neskôr.

ISDE 2020 zrušená – prekladá sa na rok 2021
ISDE 2020 zrušená – prekladá sa na rok 2021

Každoročne sa tejto motocyklovej olympiády, ako sa neraz ISDE nazýva, zúčastnňuje viac ako 500 súťažiacich jazdcov z viac ako tridsiatich krajín sveta, čo predstavuje rozsiahle a dlhodobé plány cestovania a logistiky a to niekoľko mesiacov pred ISDE. Okrem toho si ISDE po organizačnej stránke vyžaduje mnohomesačné plánovanie a prácu na príprave stovky kilometrov tratí, ktoré sa viažu na množstvo povolení rôznych miestnych orgánov a zainteresovaných strán. Súčasná situácia v Taliansku a priamo v danej oblasti to však veľmi nedovoľuje. S týmto vedomím sa FIM, FMI a miestny organizátor rozhodli, že v najlepšom záujme všetkých strán je preloženie tohto tímového šampionátu. Toto rozhodnutie je správne i s ohľadom na to, aby bola ISDE považovaná i naďalej za jedno z najdôležitejších podujatí v kalendári FIM.

95. ročník medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže ISDE sa bude konať v termíne 30.8.- 4.9.2021 a piaty ročník tímovej súťaže vintage enduro v dňoch 2.- 4.9.2020 v rovnakej oblasti Talianska, medzi Lombardskom a Piedmontom.

Horlivý fanúšik ISDE, prezident FIM Jorge Viegas, vysvetlil: „FIM spolu so zúčastnenými stranami museli v posledných týždňoch prijať veľa zložitých rozhodnutí, v súvislosti s prispôsobovaním sa k prebiehajúcej pandémii COVID19 a jej značného dopadu na rôzne krajiny sveta. Odloženie ISDE nebolo rozhodnutím, ktoré sme prijali ľahko, pretože vieme, aké je to dôležité pre jazdcov z mnohých krajín a tiež pre mnoho národných federácii. Vďaka veľkej spolupráci FMI a miestneho organizačného výboru však máme pocit, že sme urobili správny krok, aby sme boli spravodliví voči všetkým zúčastneným a aby sme zabezpečili, že v roku 2021 budeme môcť oslavovať 95. ročník ISDE v Taliansku."

Prezident FMI Giovanni Copioli : „Z dôvodu veľkých problémov s prepuknutím choroby Covid-19 sme museli prijať toto ťažké rozhodnutie. Odloženie ISDE 2020 na budúci rok ukazuje, že nám záleží na zdraví jazdcov. Vždy nás veľmi potešilo, že sme mali príležitosť usporiadať v Taliansku FIM ISDE - najprestížnejšie podujatie Enduro. V súčasnosti je to však správne rozhodnutie. Ďakujem FIM a jeho prezidentovi, za podporu a organizačnému výboru za usilovnú doterajšiu prácu. Už sa pozeráme na FIM ISDE 2021 v Taliansku - podujatie bude ešte vzrušujúcejšie! “

ISDE 2020 zrušená – prekladá sa na rok 2021
ISDE 2020 zrušená – prekladá sa na rok 2021

Riaditeľ komisie enduro FIM John Collins dodal: „Všetci chápeme, aké ťažké a skľučujúce bolo toto rozhodnutie pre organizátorov a Taliansku federáciu. Naše myšlienky a modlitby zostávajú v súčasnosti s Talianskom a všetkými našimi kolegami a priaznivcami. Sme presvedčení, že keď táto hrozná pandémia skončí, Taliansko uskutoční v roku 2021 nezabudnuteľný ročník ISDE. “

V mene miestneho organizačného výboru Giorgio Bandoli, Valter Carbone a Edoardo Zucca vydali spoločné vyhlásenie: „Vzhľadom na vážnu situáciu, ktorá sa vyskytla na talianskom území a vo svete, sme už pred časom začali diskusie s FIM a FMI na monitorovaní vývoja pandémie koronavírusu. Po nedávnych správach je spoločné rozhodnutie o tomto odklade absolútne nevyhnutné a musí sa urobiť aj v súvislosti s obeťami súčasnej tragédie. Budúci rok chceme zorganizovať úspešný 95. ročník ISDE v nádeji, že bude môcť pozitívne prispieť k úplnému návratu veľkolepého stretnutia enduro fanúšikov z celého sveta a prispieť i k obnoveniu cestovného ruchu v danej oblasti Talianska. Ďakujeme FIM a FMI za veľkú podporu poskytnutú v tejto veľmi ťažkej chvíli. “

SMF na tohtoronú ISDE mala pôvodne prihlásený tím v hlavnej súťaži trophy národných teamov, 7 tímov v súťaži klubových družstiev a po prvýkrát sme sa plánovali zúčastniť i v súťaži historiských vintage tímov. Pevne veríme, že sa nám na celom svete čím skôr podadrí porazíť prebiehajúcu pandémiu a celá naša spoločnosť v čo najkratšom čase prekoná nastupujúcu krízu a nám sa podarí do budúceho roku zabezpečiť všetky potrebné organizačné a finančné požiadavky pre našu účasť na tomto vrcholnom motocyklovom podujatí v Taliansku.

Pridané: 03.04.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »