Anketa:
Podporná kampaň FIM #RidersAtHome. Zapojte sa aj Vy!
ZdieľaťPridané: 16.04.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2770 [Šport - Ostatné]
Medzinárodná motocyklová federácia FIM chce i v súčasnej zložitej situácii vzdelávať a informovať jazdcov na celom svete, ako sa správať správnym a zodpovedným spôsobom a tým bojovať proti koronavírusovému ochoreniu COVID-19.
Tým, že sa FIM snaží osloviť širokú motocyklovú rodinu FIM, usiluje sa o podporu miestnych orgánov jednotlivých krajín sveta pri zavádzaní rôznych opatrení. S týmto cieľom FIM spustila kampaň, ktorá má podporovať motocyklistov, aby zostali doma - #RidersAtHome.
Cieľom kampane je nechať motocykle doma/v garáži a snažiť sa ich nepoužívať, dokonca ani v krajinách, kde je to zatiaľ stále povolené, aby sa predišlo akémukoľvek riziku a prípadným nehodám, zraneniam, ktoré by mohli ešte viac zaťažiť systém zdravotnej starostlivosti, ktorý je už aj tak pod veľkým tlakom.
Uvedená kampaň FIM používa jednak svoju platformu "We, The Riders" na sociálnych sieťach a taktiež FIM v súčasnej dobe vyzýva jazdcov, amatérskych aj profesionálnych, ale aj organizátorov, promotérov, partnerov a médiá zo všetkých disciplín a zo všetkých krajín, aby nahrali svoje vlastné videozáznamy, ktoré môžu zdieľať na sociálnych sieťach, aby pomohli šíriť a posilňovať túto dôležitú kampaň.
Na základe toho žiadame i našich jazdcov, aby takéto videá zasielali na sekretariát SMF, alebo priamo na FIM (marketingovému a kominukačnému riaditeľovi FIM) na adresu fabio.muner@fim.ch. Prípadne ich môžu nahrať do skupiny SMF na FB, alebo do skupiny FIM www.facebook.com/wetheriderswtr/ na Facebooku. FIM následné zverejní videá na svojich sociálnych kanáloch, kde bude označený autor, ktorému zverejnené bude oznámené a ten to bude môcť taktiež zdieľať ďalej.
Pridané: 16.04.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Zmeny v kalendároch FIM, a SMF 2020 (COVID-19) - Redakcia
- Aktuálne: Koronavírus: Otvárajú sa motoshopy - Môžem jazdiť na motorke alebo sedieť radšej doma? - Redakcia
- BMW spustilo predaj a servis motocyklov ktorý zvládnete priamo z domu - Redakcia
- Svetový šampionát MXGP s novým kalendárom 2020 - Redakcia
- ISDE 2020 zrušená – prekladá sa na rok 2021 - Redakcia
- Organizátori zrušili legendárnu Tourist Trophy 2020 - Awia
- Výstava Motocykel 2020 ZRUŠENÁ! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!