Anketa:
Honda zapožičala 12 motocyklov pre preteky „Okolo Slovenska“
ZdieľaťPridané: 18.09.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4256 [Bleskovky - Novinky]
Honda Slovensko s motocyklom CRF1100L Africa Twin podporuje už 64. ročník medzinárodných cyklistických pretekov „Okolo Slovenska“. Štyri etapy cyklistických pretekov v tomto roku začínajú 16.9. v Žiline a končia 19.9. v Skalici.
Honda sa spolupodieľa na tomto výnimočnom športovom podujatí zapožičaním 11 ks motocyklov Honda Africa Twin a 1 motocykla CB500X pre potreby športových komisárov, pre kameramana a fotografa.
Je extrémne dôležité aby motocyklový jazdci v pelotóne boli veľmi skúsení a mali silné a obratné stroje, schopné bleskovo reagovať na nepredvídateľné situácie. Musia byť všade a zároveň nesmú prekážať. Veľakrát sa ocitnú v situácii keď sa musia bleskovo stratiť, uhnúť, prudko zabrzdiť či naopak v sekunde akcelerovať.
Z týchto dôvodov, pri výbere partnera, padla prvá voľba na model Honda CRF1100L Africa Twin. Motocykel, ktorý nie je len veľký a silný, ale aj obratný s perfektnými manévrovacími schopnosťami.
Reakcia Pavla Podhradského, jazdca v konvoji „Okolo Slovenska“, ktorý zabezpečuje rýchly a bezpečný servis profesionálnemu fotografovi: „Nová Africa Twin od Hondy prekvapila. Nový kokpit, multifunkčný displej a intuitívne ovládanie, ako aj výkonnejší motor a lepšie sprevodovaná prevodovka. Jemne ovládanie kvalitných a účinných bŕzd, zapínanie výstražných smeroviek pri núdzovom brzdení. Oceňujeme pružnosť. Skvelý posed, výborný výhľad. Pre naše potreby je ideálne najmä v kombinacii s prevodovkou DCT.“
Pridané: 18.09.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Atmosféra Veľkej ceny SR zážitkom pre celú rodinu - Redakcia
- Cyklistické preteky Okolo Slovenska 2017 - pito1145
- Honda predstavuje motocyklový Instagram: hondaslovenskomotocykle - Redakcia
- Pozvánka: Slovakia BMW Motorrad FUN cup 2011 - Redakcia
- Za 28h 18min okolo Slovenska - ADVRider
- Slovenská motocyklová federácia a mototuristika - Vadim
- Detský cestný motocykel LUPO 50 - Awia
- GP Maxxis Slovakia, Krompachy 2006 - Awia
- V Imole štart MS v endurance aj so slovenskou účasťou - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!