ISSN 1336-6491 | Online: 3502 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29841
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12208)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda zapožičala 12 motocyklov pre preteky „Okolo Slovenska“

 Zdieľať

Pridané: 18.09.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4256 [Bleskovky - Novinky]

Honda Slovensko s motocyklom CRF1100L Africa Twin podporuje už 64. ročník medzinárodných cyklistických pretekov „Okolo Slovenska“. Štyri etapy cyklistických pretekov v tomto roku začínajú 16.9. v Žiline a končia 19.9. v Skalici.

Honda sa spolupodieľa na tomto výnimočnom športovom podujatí zapožičaním 11 ks motocyklov Honda Africa Twin a 1 motocykla CB500X pre potreby športových komisárov, pre kameramana a fotografa.

Honda Slovakia - Honda zapožičala 12 motocyklov pre preteky „Okolo Slovenska“
Honda Slovakia - Honda zapožičala 12 motocyklov pre preteky „Okolo Slovenska“

Je extrémne dôležité aby motocyklový jazdci v pelotóne boli veľmi skúsení a mali silné a obratné stroje, schopné bleskovo reagovať na nepredvídateľné situácie. Musia byť všade a zároveň nesmú prekážať. Veľakrát sa ocitnú v situácii keď sa musia bleskovo stratiť, uhnúť, prudko zabrzdiť či naopak v sekunde akcelerovať.

Honda Slovakia - Honda zapožičala 12 motocyklov pre preteky „Okolo Slovenska“
Honda Slovakia - Honda zapožičala 12 motocyklov pre preteky „Okolo Slovenska“

Z týchto dôvodov, pri výbere partnera, padla prvá voľba na model Honda CRF1100L Africa Twin. Motocykel, ktorý nie je len veľký a silný, ale aj obratný s perfektnými manévrovacími schopnosťami.

Honda Slovakia - Honda zapožičala 12 motocyklov pre preteky „Okolo Slovenska“
Honda Slovakia - Honda zapožičala 12 motocyklov pre preteky „Okolo Slovenska“

Reakcia Pavla Podhradského, jazdca v konvoji „Okolo Slovenska“, ktorý zabezpečuje rýchly a bezpečný servis profesionálnemu fotografovi: „Nová Africa Twin od Hondy prekvapila. Nový kokpit, multifunkčný displej a intuitívne ovládanie, ako aj výkonnejší motor a lepšie sprevodovaná prevodovka. Jemne ovládanie kvalitných a účinných bŕzd, zapínanie výstražných smeroviek pri núdzovom brzdení. Oceňujeme pružnosť. Skvelý posed, výborný výhľad. Pre naše potreby je ideálne najmä v kombinacii s prevodovkou DCT.“

Honda Slovakia - Honda zapožičala 12 motocyklov pre preteky „Okolo Slovenska“
Honda Slovakia - Honda zapožičala 12 motocyklov pre preteky „Okolo Slovenska“

Pridané: 18.09.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »