Anketa:
EICMA 2022: BMW ľahko inovovalo model R 1250 R
ZdieľaťPridané: 10.11.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4357 [Novinky - Predstavujeme]
Známe bavorácke eRko síce vyzerá takmer rovnako ako jeho predchodca, ale niekoľko zaujímavých zmien na ňom predsa len nájdeme - napríklad príplatkové zákrutové svietenie.
Seriál článkov - Novinky 2023:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2023 | Nasledujúci
S novým príplatkovým zákrutovým svietením súvisí aj mierne iný svetlomet, a k tomu aj trochu vytŕčajúcejšia TFT prístrojovka. R 1250 R zároveň dostalo do základnej výbavy to, čo doteraz bolo iba za príplatok, napríklad náklonovú trakčnú kontrolu, dynamic brake control (asistent pri brzdení), ABS Pro, športovú grafiku na prístrojovke alebo kompletné LED osvetlenie.
Po novom pribudol aj jazdný režim Eco, ktorý trochu priškrcuje motor, aby klesla spotreba. V dvoch farebných kombináciách je eRko k dispozícii aj v monopostovej verzii, a to úplne bez stupačiek a držadiel pre spolujazdca.
Video: Nové BMW R 1250 R (2023)
| Foto: | |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | BMW |
| Model: | R 1250 R |
| Rok: | 2023 |
| Novinka: | NOVINKA 2023 |
| Kategória: | Naháč |
| Motor: | |
| Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
| Objem: | 1254 ccm |
| Max. výkon: | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 143 Nm / 6250 ot. |
| Kompresný pomer: | 12.5 : 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 102.5 x 76.0 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) |
| Chladenie: | vzduchom a kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | kardan |
| Zdvih vpredu: | 140 mm |
| Zdvih vzadu: | 140 mm |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm |
| Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 239 kg |
| Výška sedla: | 820 mm |
| Rázvor: | 1515 mm |
| Dĺžka: | 2165 mm |
| Šírka: | 880 mm |
| Výška: | 1285 mm |
| Objem nádrže: | 18 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Max. rýchlosť: | 200 km/h |
| Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.4 s |
| Spotreba paliva: | 4.9 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 275 km |
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | áno, v sérii |
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii |
| Tempomat: | za príplatok |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii |
| Zákrutové svietenie: | za príplatok |
| LED smerovky: | áno, v sérii |
| El. Podvozok: | za príplatok |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
| Quick-shift: | za príplatok |
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
| Vyhrievané sedlo: | za príplatok |
| Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Pridané: 10.11.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2023:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2023 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob - Muli
- Jazdili sme nové BMW boxery: R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam - Awia
- 210 koní v naháči, to je nové BMW M 1000 RR (2023)! - Muli
- BMW opäť šokuje - predstavilo nové R 1300 R, RS a RT - fotky a videá dotvorila umelá inteligencia - Redakcia
- BMW Roadster Revolution - koncept naháča s novým motorom boxer - zeON
- BMW R 1250 RT 2021 dostáva nové technológie: tempomat s radarom, naklápací svetlomet a obrovský displej - Awia
- BMW R1200R 2012 - slušný nevychovanec - mikulec
- Veľká alpská porovnávačka 2023! - Awia
- Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom - Herghott
- Test jedného z najdlhšie fungujúcich modelov sveta - BMW R 1250 R (2023) - sto rokov vývoja nezaprieš - Muli
Ďalšie články tohto autora:
- MotoGP: Má CFMoto záujem kúpiť KTM Factory Racing?
- Triumph predstavuje nové Street Triple 765 RX a limitovanú Street Triple Moto2™ Edition
- PETER BALÁŽ oslavuje dnes 80 rokov – GRATULUJEME!
- Slovák Roman Masár štartoval na svetovom finále FIM MiniGP World Series vo Valencii
- Juraj Varga ovládol tuniskú púšť a opäť naskočil na víťaznú vlnu - vyhral FÉNIX RALLY 2025
- Nová Continental TKC 80² – druhá generácia legendárnej enduro pneumatiky
- Triumph Trident 800 (2026): Naháč, ktorý si pýta pozornosť
- Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
- Husqvarna predstavila endurá a motokrosy pre rok 2026
- KTM endurá a motokrosy pre rok 2026
- ... zobraz všetky články od tohto autora




















