Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 795 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 2086
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (1242)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (844)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pneumatiky AVON TREKRIDER AV84/AV85 - skúsenosti

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 03.11.2020 Autor: KaTeM
Čitatelia: 1744 [Technika - Podvozok]

Mnohí z nás riešia nekonečnú dilemu, aké pneumatiky obuť na svoju turistickú motorku. Ja som sa rozhodol, že vyskúšam AVON. Teraz sa s vami podelím o moje dojmy, nakoľko v našich končinách (SK/CZ) som nenašiel skoro nijaké recenzie a skúsenosti na tieto pneumatiky. Medzi našimi motorkármi sú asi trochu "exotikou".

Pôvodne som mal na svojom Tigrovi obuté Brigestone Batlewing BW501/BW502. Keď nastal čas vymeniť ich riešil som veľkú dilemu čo kúpiť.

Moje očakávania od PNEU:

  • jazdný výkon aspoň 10 000km
  • vlastnosti na asfalte - porovnateľné s turistickou pneumatikou
  • vlastnosti mimo asfaltu - mali by zvládať ľahší terén, šotoliny
  • primeraná cena

Zvažoval som medzi viacerými značkami a modelmi, ktoré sú u nás často používané, ale nikde som nenašiel komplexné porovnanie viacerých pneumatík. V tomto mi pomohla stránka Wolfa Z jeho testov mi vyšli pneumatiky AVON TREKRIDER AV84/AV85 ako rozumným kompromisom, ktorý spĺňa moje požiadavky. Sadu som kúpil za cenu cca 180 €

AVON TREKRIDER AV84/AV85

Nakoľko som našiel veľmi málo informácií o týchto pneumatikách rozhodol som sa podeliť so svojimi skúsenostiam aj ostatnými, možno to niekedy niekomu pomôže pri rozhodovaní. Sú to moje subjektívne dojmy, nečakajte od tohto článku profi recenziu. Rôzni predajcovia uvádzajú rôzne informácie o ich určení. Od 50 - 50 po 70 - 30 pomer Road - Offroad
Link na stránku výrobcu www.avontyres.com/en-gb/tyres/trekrider?cartype=motorcycle

AVON TREKRIDER AV84/AV85
AVON TREKRIDER AV84/AV85

Priebežne som si zapisoval:

  1. dojmy z pneu,
  2. zaznamenával hĺbku dezénu (merané skoro v strede pneu)
  3. robil fotky stavu pneumatík

Metodika merania

Hĺbku dezénu som meral na viacerých miestach približne v strede behúňa. Z nameraných hodnôt som spravil priemernú hodnotu ktorú som si zapísal. Na meranie hĺbky som používal posuvné meradlo.

miesta merania
miesta merania

Dojmy

  • Poznámka po prvých 200 km sa cítim neisto, zdalo sa mi že motorka pláva na ceste, Jazdím "posratejšie" to znamená že cca o 10-15km/h pomalšie ako predtým, čo sa zákrut týka,
  • Poznámka po 500km, jazdím už viac menej normálne ako predtým na Brigestone Batlewing
  • Pri rýchlostiach nad 120km/h gumy začínajú hučať
  • Poznámka po 7000km nad 140 cítim vibrovanie od gúm, Zadná pneu nemá moc rada príliš tvrdé kamenisté podložie, pred šípom drapáku sa tvoria trhliny

slabina pneu
slabina pneu

  • Poznámka po 9800 km guma je dosť dosekaná, na niektorých miestach do plátna, trhliny zakvapkávam roztokom na opravu pneumatík
  • Poznámka po 11500 km na zablatenej mokrej asflatke som si s nimi nebol moc istý, na čistom mokrom asfalte považujem ich správanie za priemerné
  • Poznámka po 18 000 km sa objavujú "fľaky" na zadnej pneumatike. Tento fľak vyzerá ako keby sa vrchná vrstva behúňa šúpila, pod ktorou je guma iného zloženia, pneumatiku pokladám za mŕtvu je čas ich prezuť

Na priloženom linku je dokument s fotkami, meraniami, tabuľkami ...

Zhrnutie

Pneumatiky považujem za rozumný kompromis vlastností na asfalte a ľahšom teréne, za primeranú cenu.
Jazdím asi tak normálne turisticky a na Šturci alebo v iných zátačkách som s nimi problém nemal. Zato problémy boli v hlbšom štrku a veľké ostré kamene gumu poriadne zmasakrovali. V oblasti "hrotu" šípu vznikli výrazné praskliny. Ja hodnotím ich pomer Road - Offroad 70% - 30%. Vychádza mi to nejak tak, že ich použitie v teréne je do nájazdu nejakých 7000-8000 km. Pozitívne ma prekvapili v blate, ked som musel prejsť rozbahnenú cestu po ťažbe. Nerátal som že prejdem, ale prešiel som.
Celkovo hodnotím tieto pneu ako dobré ale neočarili ma natoľko aby som si ich kúpil opäť. Radšej vyskúšam niečo nové. V garáži ma už čakajú Motoz Tractionator GPS pri ktorých očakávam nižšie schopnosti v teréne, ale predpokladám veľký jazdný výkon.

Plusy a mínusy

jazdný výkon, vlastnosti na suchom asflate, vlastnosti na šotoline slabá odolnosť voči tvrdému kamenistému podkladu, na mokrom asfalte by to mohlo byť trošičku lepšie

Pridané: 03.11.2020 Autor: KaTeM pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria