Anketa:
Gas Gas vstupuje do Moto3
ZdieľaťPridané: 19.11.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5028 [Šport - MotoGP]
Značka Gas Gas ide kolesami na asfalt a to rovno do seriálu majstrovstiev sveta kategórie Moto3 s tímom Aspar Moto3.
Značka známa hlavne z "blata" sa posúva od trialu, endura, rally, MXGP, Supercross-u na asfalt s Jorge Martinezom a jeho tímom Aspar Moto3. Jazdci budú Sergio Garcia a Izan Guevara.
Firma si chce touto cestou rozšíriť zameranie a renomé. Navyše je to španielska firma, ktorá ide bojovať so svetovou elitou so španielským tímom a španielskými jazdcami.
Tím Aspar založil pred takmer 30 rokmi štvornásobný majster sveta Jorge ‘Aspar’ Martinez. Tím má 95 víťazstiev a 304 pódií od začiatku pretekania v roku 1992. Spočiatku hľadal úspech v bývalej kategórii do 125 ccm, kde vyhral štyri majstrovstvá sveta v rokoch 2006 až 2011 vďaka úsiliu štyroch rôznych jazdcov. Počas sezóny 2020 vytvoril tím Aspar úspešné spojenie s Albertom Arenasom. Tešil sa z víťazstva na podujatí úvodnej sezóny v Katare, odvtedy si pripísal tri víťazstvá v Grand Prix a päť pódií a takmer počas celej sezóny sedel na čele poradia.
Pridané: 19.11.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Prvé kolo IMRC 2014 prekvapilo vysokým počtom štartujúcich - Redakcia
- V českom Moste sa súťažilo o body do motocyklových šampionátov - Redakcia
- Najlepší španielsky výsledok Michala Búlika na šesťstovke - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!