Anketa:
Najlepší španielsky výsledok Michala Búlika na šesťstovke
ZdieľaťPridané: 02.07.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2310 [Šport - Cestné Motocykle]
V dňoch 18. a 19. 6. sa na španielskom okruhu Motorland Aragón konali tretie preteky medzinárodných majstrovstiev Španielska ESBK. Český tím New2 Project so slovenským jazdcom Michalom Búlikom dokázal v triede šesťstoviek znovu zlepšiť svoje výsledky, keď po 11. mieste v kvalifikácii dokončili prvé preteky na 17. a druhé na 13. mieste.
Počasie v Aragóne hralo s pretekármi ruletu v priebehu celého víkendu. Slnečné počasie sa striedalo so zamračeným, prehánkami, búrkami, dokonca aj krupobitím.
V priebehu štvrtkových a piatkových tréningov museli mechanici meniť suché pneumatiky a nastavenie za mokré a naopak, čo určoval hlavne smer vetra, ktorý husté oblaky občas smeroval nad trať. Michal sa v mokrých podmienkach orientoval veľmi dobre a podľa dosiahnutých časov by dážď v priebehu pretekov bol preňho skôr výhodou.
Sobotná kvalifikácia začínala za sucha, ale už v prvom kole začalo pršať. Niektorí z jazdcov stihli merané kolo, medzi nimi aj Michal, ktorý sa zaradil na 16. miesto. Po dojazde do boxov v tíme New2 Project vymenili pneumatiky a nastavenie za mokré, ale čas z prvého kola sa nepodarilo vylepšiť. Po krátkej prehánke trať začala opäť osychať, na čo v tíme znovu zareagovali stiahnutím Michala z trate, výmenou pneumatík za suché a časom posledného kola sa posunul na celkové 11. miesto, deviate v triede Supersport.
Na prvé preteky v sobotu poobede, už bola trať kompletne suchá. Michal po štarte udržal 11. pozíciu, ale počas pretekov sa cez neho dostalo niekoľko rýchlejších jazdcov, ktorí nezvládli kvalifikáciu. Cieľom teda prešiel na 17. mieste, štrnástom v triede Supersport.
V nedeľu sa Michal posunul na štarte na 15. miesto, vďaka pravidlu, ktoré posúva dopredu prvých deväť jazdcov zo sobotných pretekov. Štart bol jeden z najlepších a znamenal posun na dvanástu pozíciu. V priebehu jazdy absolvoval veľké množstvo súbojov v skupine bojujúcej o 9. miesto, keď sa miestami ocitol aj na desiatej pozícii. V cieli obsadil 13. miesto celkovo, jedenáste vo svojej triede, čo je jeho najlepší výsledok sezóny.
Michal Búlik: Výsledok, ktorý sa nám podaril dosiahnuť v Aragóne je odmenou pre mňa aj všetkých členov tímu New2 Project. V kvalifikácii dvakrát menili nastavenie motocykla, čo zvládli len najlepšie tímy a správnou reakciou na aktuálne podmienky sme obsadili výborné jedenáste miesto. V prvých pretekoch som očakával, že sa predo mňa dostanú rýchlejší jazdci, ale ja som sa včas nedostal cez jedného pomalšieho a nezachytil som rýchlu skupinu. Do druhej jazdy mi dohovoril Laco Lorenzo Šinko, mechanici spravili drobné zmeny a ja som si užil moje zatiaľ najlepšie preteky v Španielsku. Podaril sa mi štart, darilo sa mi predbiehať v skupine o deviate miesto a 13. miesto v cieli celkovo je pre nás všetkých veľkým povzbudením. Ďakujem celému tímu New2 Project za tvrdú prácu a skvelo pripravený motocykel.
Pridané: 02.07.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- BOS Racing Team - Michal Búlik - Vyrastá na slovensku nový Marc Márquez? - Redakcia
- Gas Gas vstupuje do Moto3 - Redakcia
- Španielska šanca Michala Búlika - Risso46
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!