Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1447 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28497
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16971)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11526)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special 3/3

 Zdieľať

Pridané: 23.07.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8942 [Testy a predstavenia - Test]

Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special

Prvé dojmy zo stupačiek H-D Pan America v piesku, blate a šotoline - Naživo: Testujeme prvý adventure Harley - Pan America
Prvé dojmy zo stupačiek H-D Pan America v piesku, blate a šotoline - Naživo: Testujeme prvý adventure Harley - Pan America
Prvé dojmy zo stupačiek H-D Pan America v piesku, blate a šotoline - Naživo: Testujeme prvý adventure Harley - Pan America
Prvé dojmy zo stupačiek H-D Pan America v piesku, blate a šotoline - Naživo: Testujeme prvý adventure Harley - Pan America

Názor druhého redaktora - jazda v teréne:

Tomáš Hajduch - Awia:

Keď Harley-Davidson prišiel s konceptom adventúry, tak som si pomyslel, že jednoducho nemajú na výber a že to bude z núdze cnosť. Že prinesú bike, ktorý môžu postaviť pred showroom a povedať: pozrite, aj my máme adventure. Že to bude mať väčšie kolesá a zdvihy a že sa to bude tváriť že by to mohlo ísť aj mimo cesty...

A tak sme sa dostali do Čiech na dvojdňové jazdenie na Pan Americe. Privítalo nás aj daždivé počasie a dvaja dakarskí jazdci David Pabiška a Dušan Randýsek a tvrdenie konštruktérov, s ktorými sme mali večer rozhovor cez internet, že Pan America je postavená z 50 % do terénu. Pomyslel som si svoje a vyrazili sme jazdiť.

Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special

Po úvodnom zoznámení na nejakej tej šotolinke som zistil, že ergonomicky je Pan America postavená fakt dobre. V sériovom stave fakt vynikajúci postoj v supačkách, štíhla medzi kolenami, perfektne mi sadla do ruky. Na šotolinkách naberáme rýchlosť a napriek hladkým gumám naši dakarskí sprievodcovia tomu pomerne odvážne nakladajú. Síce sa kvôli tomu naša skupinka pomerne dosť trhá, ale ja zisťujem, že ju nenachytám ani na podvozku. Ten je vo verzii Special elektronický a šlape fakt dobre, má dokonca novú a tak trochu prelomovú fičúrku. Harley totiž nepriniesol len nový a plne elektronicky vybavený bike, ale pridal aj novú funkciu znižovania podvozku pri zastavení. Ja som vysoký, mne by to nebolo treba, ale musím povedať, že pre to množstvo ľudí, ktorí stále riešia pomerne vysoký posed na adventúrach, je toto fakt suprová vecička.

Prvé dojmy zo stupačiek H-D Pan America v piesku, blate a šotoline - Naživo: Testujeme prvý adventure Harley - Pan America
Prvé dojmy zo stupačiek H-D Pan America v piesku, blate a šotoline - Naživo: Testujeme prvý adventure Harley - Pan America
Prvé dojmy zo stupačiek H-D Pan America v piesku, blate a šotoline - Naživo: Testujeme prvý adventure Harley - Pan America
Prvé dojmy zo stupačiek H-D Pan America v piesku, blate a šotoline - Naživo: Testujeme prvý adventure Harley - Pan America

A tak sme sa dostali – predstavte si – na pieskovú motokrosovú trať. Obdivne som pozdvihol obočie, rýchlo prepol režim na offroad (okamžite vypnutá trakčná a ABS na zadku) a pustil sa do trate vrátane skokov. Verte či nie, Harley to valí na piesku a celkovo v teréne nielenže porovnateľne s konkurenciou, ale dokonca spomedzi veľkých motoriek na 19/17 palcových kolesách tuším aj ako jeden z najlepších! OK, priznávam, na skokoch som ho už trochu nachytal na hruškách a preklepol dorazy vpredu aj vzadu, ale zas na skákanie si adventúru asi nik nekupuje.

Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special

No a to nebolo všetko, v ten deň nás čakali rýchle šotoliny, kde som pokoril maximálku ďaleko za hranicou povolenej na diaľnici, blatisté mokré cesty-necesty a aj veľa pieskových trás. Pan America u mňa zanechala len najlepšie dojmy, Harleyu sa podarilo postaviť bike, ktorý má silný konkurencieschopný motor, vôbec nie je najťažší, má skvelý podvozok, vyladenú ergonómiu sedenia i státia a fakt solídny offroadový potenciál. Práve ten ma fakt prekvapil a aj vďaka tomu tvrdím, že Pan America nebude v segmente len do počtu, ale smelo sa môže postaviť aj rokmi ošľahanej konkurencii a dokonca jej narobiť aj vrásky. Sám som zvedavý ako sa jej bude dariť.

motor, ergonómia - postoj v stupačkách, štíhlosť medzi kolenami, ovládateľnosť, odpruženie ochrana spodku motora

Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special

Konkurencia

Najbližším rivalom novej Pan America je podľa mňa Suzuki V-Strom 1000. Aj keď má o tretinu nižší výkon, aj keď je o viac ako štyri tisícky lacnejší. Som si však istý, že vývojári mysleli na porážanie úplne iných strojov než V-Strom. Pan America sa možno ešte dá porovnať s BMW R 1250 GS, ktoré je o tisícku drahšie, ale už len ťažko s Afrikou či KTM 1290 Super Adventure S. Pan America má všetky parametre niekde uprostred triedy, ale každopádne vyčnieva možnosťou automatického znižovania podvozku.

Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special

Záver

Cena základnej verzie Harley-Davidson Pan America 1250 začína na 15 700 eurách, Special so semiaktívnym podvozkom a širšou výbavou je potom drahšia o 2 400 eur. Funkcia automatického znižovania podvozku je za zvlášť príplatok.

Harley-Davidson vývoj bezprecedentného modelu Pan America nijako nepodcenil, a ako sa dalo tušiť už z prvých fotiek, od počiatku šiel svojou cestou. To sa odrazilo aj na celkovom charaktere stroja, ktorý je veľmi pohodlný a ani trochu zákerný či nevyspytateľný. Pan America je umiernený krížnik, čo na pohodlí nestráca ani keď zíde z asfaltu.

Plusy, mínusy

originalita, nový motor, pohodlie, príplatkové automatické znižovanie podvozku, kvalitné doplnky a príslušenstvo malé písmená na prístrojovke, chýbajúci quickshifter

Video

Video: Harley Davidson Pan America 1250 2021 - prekvapivo solídne postavený adventure bike

Video: Harley-Davidson Pan America 1250

Video: Harley-Davidson Pan America Virtual Predstavenie

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Harley-Davidson Pan America 1250 2021

Servisný interval 8 000 km alebo 1 rok
Spotreba (oficiálna) 4,9 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 21 l (3,5 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 350 km
Cena základnej verzie od 15 700 eur
Cena verzie Special: od 18 100 eur

Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special
Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: HDpress
Video: HDpress, Tomáš Hajduch - Awia

Na akciu nás pozvala spoločnosť Harley-Davidson Central Eastern Europe. Redaktor jazdil v oblečení Klim, 4SR, a čižmách a prilbe Touratech.

Foto:
 Harley-Davidson Pan America 1250 2021 Harley-Davidson Pan America 1250 Special 2021 Suzuki V-Strom 1050 2021 KTM 1290 Super Adventure S 2021 Honda CRF1100L Africa Twin 2021 BMW R 1250 GS 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:Harley-DavidsonHarley-DavidsonSuzukiKTMHondaBMW
Model:Pan America 1250Pan America 1250 SpecialV-Strom 10501290 Super Adventure SCRF1100L Africa TwinR 1250 GS
Rok:202120212021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1252 ccm1252 ccm1037 ccm1301 ccm1084 ccm1254 ccm
Max. výkon:152.3 k (112.0 kW) / 9000 ot.152.3 k (112.0 kW) / 9000 ot.107.4 k (79.0 kW) / 8500 ot.160.5 k (118.0 kW) / 9000 ot.102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:127 Nm / 6750 ot.127 Nm / 6750 ot.101 Nm / 4000 ot.138 Nm / 6500 ot.105 Nm / 6250 ot.143 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:13 : 113 : 111.3:113.1 : 110,1:1
Vŕtanie x Zdvih:105,0 x 72,0 mm105,0 x 72,0 mm100 x 66 mm108 x 71 mm92 mm × 81,5 mm102.5 x 76 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC variabil. časovanie ventilov VVT (4V)DOHC variabil. časovanie ventilov VVT (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinouvzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťazkardan
Zdvih vpredu:191 mm191 mm160 mm200 mm230 mm190 mm
Zdvih vzadu:191 mm191 mm160 mm200 mm220 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne monoblokydvojkotúčovádvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvoj kotúčová, radiál 4 piest
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm310 mm320 mm310 mm305 mm
Pneu vpredu:120/70R19 60V120/70R19 60V110/80-R19120/70 ZR1990/90-21M/C 54H120/70-ZR19
Brzdy vzadu:kotúčovákotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:280 mm280 mm260 mm267 mm256 mm276 mm
Pneu vzadu:170/60R17 72V170/60R17 72V150/70-R17170/60 ZR17150/70R18M/C 70H170/60-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:228 kg239 kg220 kg204 kg
Hmotnosť s náplňami:242 kg254 kg236 kg226 kg249 kg
Výška sedla:869 mm850 mm855 mm849 mm850 mm850 mm
Rázvor:1580 mm1580 mm1555 mm1557 mm1575 mm1525 mm
Dĺžka:22645 mm2645 mm2285 mm2330 mm2207 mm
Šírka:965 mm965 mm865 mm960 mm952.5 mm
Výška:1510 mm1510 mm1410 mm1395 mm
Svetlá výška:210 mm210 mm165 mm223 mm250 mm
Objem nádrže:21.2 l21.2 l20 l23 l18.8 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.6 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km4.9 l/100km4.8 l/100km5.7 l/100km4.9 l/100km4.75 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 324 kmcca 324 kmcca 312 kmcca 302 kmcca 287 kmcca 315 km
Servisný interval:8000 km8000 km12 00015 000km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériinieáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériinieadaptívnyáno, v sériiza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériinieáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Zákrutové svietenie:áno, v sériiáno, v sériiza príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériinieáno, v sériinieza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:áno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatokza príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozokUSB na prístrojovke + 12V zásuvka pod sedlomVoliteľné Rally Pack a Tech Pack (MSR, HHC, SuspensionPro + Rally)plne nastaviteľný podvozok, dušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesaza príplatok vypletané kolesá
Poznámka:
Poznámka:Cena 7/2021: od 15 700 eurCena 7/2021: od 18 100 eurCena 7/2021: 11 390 eurCena: od 18 090 eur (2/2021)

Pneu Mitas TERRA FORCE-R
DCT 236 kg
Cena 03/2020: 13 790 EUR (DCT +1000 EUR)
Cena: od 16 800 eur (2/2021)

Variabilné časovanie ventilov ShiftCam

<

Pridané: 23.07.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: