Anketa:
Dostupné a dobre vybavené cestovné enduro - RVM 500 by Jawa! 2/2
ZdieľaťPridané: 26.09.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10354 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Tu je to jasné ako facka, primárnym konkurentom RVM 500 je Honda CB500X. Viacero parametrov majú ako cez kopirák, a to vrátane ceny. Lepšie povedané, málokto by to čakal, ale RVM je o tri stovky drahšie. Nezabúdajme, že oproti Honde má v sérii padacie rámy, hliníkový kryt motora a hlavný stojan, nehovoriac o USD vidlici a dvoch kotúčoch vpredu. Honda je však z jazdného hľadiska podstatne vyzretejšia, čitateľnejšia, so spoľahlivým a točivým motorom a lepším spracovaním. Áno, prehráva vo výbave a niektorých materiáloch, ale spracovanie má lepšie. Od roku 2022 bude mať tiež vpredu USD vidlicu a dva kotúče.
Potom tu máme ďalšieho rivala, ktorý je ako cez kopirák, a to úplne doslova, pretože ide o takmer identický motocykel - Voge 500 DS. Najväčším rozdielom sú kolesá, pretože sú odlievané a majú cestnejšie rozmery, teda 17-palcové, 120/180. Voge v sérii nemá hlavný stojan ani hliníkový kryt motora, ale má úplne rovnaký motor ako RVM. Cena je stanovená ľahko nad 6 000 eur.
O svoj kus koláča v tomto segmente sa snaží aj Benelli s modelom TRK 502, a to aj s cestnou verziou na sedemnástkach, aj s endurovitejšou s výpletmi a devätnástkou vpredu. Pozor, nemýľ si to s legendárnymi talianskymi strojmi Benelli, tieto nové sa už všetky robia v Číne. TRK má síce svoj motor, paralelný dvojvalec, ale údaje sú takmer totožné s ostatnými konkurentmi. Zaujme, že má najvyššiu hodnotu krúťaku v najnižších otáčkach (46 pri 6 000). Benelli tiež ponúka padáky a ochranu motora, ale obe sú podstatne menšie než pri RVM. Cena je opäť ľahko nad 6 000 eur, cestná verzia môže byť za priaznivých podmienok dokonca pod šiestimi tisíckami.
Viem si predstaviť, že mladý chalanisko s čerstvým A2 vodičákom pôjde najmä po cene, pretože zvyšok usporených peňazí bude chcieť proste prevoziť, a 35 kW stroj o pár rokov aj tak predá. V takom prípade treba myslieť na zostatkovú hodnotu, budúci majiteľ sa určite opýta aj na servisovateľnosť.
Záver
RVM 500 by Jawa skočila do segmentu veľmi sebavedomo s najštedrejšou výbavou a netypicky s najvyššou cenou: 6 890 eur. Jawa v tomto prípade nemá ako čerpať zo svojej tradície alebo patriotizmu; zákazníkov môže viesť iba čistý pragmatizmus. Tento model je krištáľovo čistým príkladom čínskej lepkavej stratégie útoku na prvú signálnu, ale s ďalšími parametrami, na ktorých dosiahnutie treba istý inžiniersky um a skúsenosti či motorkárske srdce, je to o niečo horšie. RVM 500 by Jawa dobre poslúži mladému chalaniskovi pri rozlete do veľkého motorkového sveta; svoju úlohu zvládne so cťou. A pritom by stačilo tak málo, aby to vedela o niečo lepšie.
Plusy, mínusy
| vzhľad, výbava | zvláštny charakter motora, vibrácie, detaily, cena |
Video
Video: Jawa RVM 500 2021 - Adventure - zaujímavý cestovateľ v ponuke tradičnej značky
Video: RVM Tekken 500
Čo by ťa mohlo zaujímať:
RVM 500 by Jawa (2021)
| Servisný interval | 5 000 km (alebo 1 rok) |
| Spotreba | 4,3 l/100 km |
| Objem nádrže, z toho rezerva | 20 l (2 l rez.) |
| Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 420 km |
| Cena motorky | 6 890 eur |
Text: Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motoráreň, s. r. o.
| Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||||
| Výrobca: | Jawa | Honda | Voge | Benelli |
| Model: | RVM 500 | CB500X | 500DS | TRK 502 X |
| Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
| Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | |
| Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
| Motor: | ||||
| Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
| Objem: | 471 ccm | 471 ccm | 471 ccm | 499.6 ccm |
| Max. výkon: | 44.2 k (32.5 kW) / 8500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot. | 46.9 k (34.5 kW) / 8500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 40.5 Nm / 6500 ot. | 43 Nm / 6500 ot. | 44.5 Nm / 7000 ot. | 46 Nm / 6000 ot. |
| Kompresný pomer: | 10.7:1 | 10.7: 1 | 11.5:1 | |
| Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 | 67 x 66.8 | 69.0 x 66.8 mm | |
| Palivový system: | vstrekovanie | PGM FI | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 195 mm | 150 mm | 150 mm | |
| Zdvih vzadu: | 135 mm | 150 mm | ||
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | jednokotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 310 mm | 298 mm | 320 mm |
| Pneu vpredu: | 110 / 80-19 | 110/80R19M/C | 120/70-17 | 110/80-R19 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 240 mm | 260 mm |
| Pneu vzadu: | 150 / 70-17 | 160/60R17M/C | 160/60-17 | 160/60 R17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||||
| Hmotnosť s náplňami: | 206 kg | 197 kg | 205 kg | 210 kg |
| Výška sedla: | 820 mm | 830 mm | 835 mm | 840 mm |
| Rázvor: | 1479 mm | 1445 mm | 1525 mm | |
| Dĺžka: | 2155 mm | 2115 mm | 2170 mm | |
| Šírka: | 825 mm | 850 mm | 890 mm | |
| Výška: | 1410 mm | 1355 mm | 1235 mm | |
| Svetlá výška: | 180 mm | |||
| Objem nádrže: | 20 l | 17.7 l | 16.5 l | 20 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
| Max. rýchlosť: | 184 km/h | |||
| Spotreba paliva: | 3.6 l/100km | 4.2 l/100km | ||
| Dojazd po rezervu: | cca 368 km | cca 294 km | ||
| Doplnková výbava: | ||||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Vypínateľné ABS: | nie | |||
| Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
| LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
| Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii | |||
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |||
| Iná výbava: | vypletané kolesá, 12V zásuvka, USB zásuvka, výškomer | podvozok Kayaba | vypletané kolesá (R19 vpredu), nastaviteľná USD vidlica a tlmič | |
| Poznámka: | ||||
| Poznámka: | Cena 9/2021: 6 890 eur | Cena 9/2021: 6 590 eur | Cena 9/2021: 6 199 eur | Cena 9/2021 6 199 EUR |
Pridané: 26.09.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Video: KTM 390 Adventure R (2025) - Balkán dáš po vlastnej osi, potom v teréne bez kompromisov
- Alpská porovnávačka: Norden, GS, Africa, Stelvio alebo GX?
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora












































