Anketa:
Vyskúšali sme jeden z najdrahších superbikov súčasnosti - BMW M 1000 RR (2021) 2/2
ZdieľaťPridané: 25.03.2022 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 7794 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Záver
BMW si za Mko nechá zaplatiť, a ak si dáte aj príplatkovú výbavu, tak ste na cene tesne pod 40 tisíc eur, a to už je riadna suma. Je to motorka, ktorú si budete chcieť zaparkovať do obývačky, alebo rovno vedľa postele, tí viac natešení si ju dajú rovno do postele. Prikryjete ju paplónom a budete ju hladkať :)
Podľa môjho názoru malo byť M 1000 RR spravené v limitovanej edícii, ale zas je super, že si ju môže kúpiť každý (keď máš 40k €). Budem rád, keď ju budem stretávať na ulici a priznám sa, že sám bojujem s tým, aby som si ju nekúpil. Musím sa držať čo najďalej od showroomu BMW, aby som sa zbytočne neprovokoval a nerozmýšľal nad kúpou.
Cena M 1000 RR je 33 300 eur, cena v plnej výbave je 38 653,33 eur.
Plusy, mínusy
ťah motora, účinok bŕzd, podvozok a vlastne celý stroj | nízke plexi, cena |
Video: BMW S 1000 RR 2019
Video: Predstavenie BMW M 1000 RR
Čo by ťa mohlo zaujímať:
BMW M 1000 RR (2021)
Servisný interval | 10 000 km (alebo 1 rok) |
Spotreba (oficiálna, WMTC) | 6,5 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 16,5 l (4 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 200 km |
Cena motorky | 33 300 eur |
Text: Matej Mularčík
Foto: Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad Slovenská republika.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | BMW | BMW |
Model: | M 1000 RR | S1000RR |
Rok: | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | |
Kategória: | Superšport | Superšport |
Motor: | ||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 999 ccm | 999 ccm |
Max. výkon: | 212.2 k (156.0 kW) / 14500 ot. | 206.7 k (152.0 kW) / 13500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 113 Nm / 11000 ot. | 113 Nm / 10500 ot. |
Kompresný pomer: | 13,5:1 | 13.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80 x 49.7 mm | 80 x 49.7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 48 mm | vstrekovanie, hrdlo 48 mm |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 117 mm | 117 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R17 | 120/70 R17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 200/55 R17 | 190/55 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 192 kg | 197 kg |
Výška sedla: | 824 mm | 824 mm |
Rázvor: | 1441 mm | 1441 mm |
Dĺžka: | 2073 mm | 2073 mm |
Šírka: | 824 mm | 824 mm |
Objem nádrže: | 16.5 l | 16.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.1 s | |
Spotreba paliva: | 6.4 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 193 km | |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 3/2022: 33 300 eur | Cena 2/2021: 22 683 eur, M paket: 3983 eur, M1000RR: 33 300 eur Variabilné časovanie ventilov BMW ShiftCam |
Pridané: 25.03.2022 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
- Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob
- Vyskúšali sme projektil BMW M 1000 R (2023) s výbavou M Competition
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition
- Kawasaki Z900 SE (2023) - podlitrový športovec za rozumné prachy!
- Honda CMX1100T Rebel DCT (2023) - Odpadlík Reno Raines by dnes jazdil na nej!
- Test jedného z najdlhšie fungujúcich modelov sveta - BMW R 1250 R (2023) - sto rokov vývoja nezaprieš
- Test BMW S 1000 RR (2023)
- KTM otvorila špeciálnu výstavu Motohall
- Triumph Bonneville T120 DGR
- ... zobraz všetky články od tohto autora