ISSN 1336-6491 | Online: 887 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

CFMOTO vstupuje do seriálu majstrovstiev sveta od 2022

 Zdieľať

Pridané: 08.11.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3201 [Šport - MotoGP]

Majstrovstvá sveta cestných motocyklov - MotoGP je jednoznačne najprestížnejšia svetová súťaž okruhového športu.
Značka CFMOTO ako jedna z najdynamickejších značiek poslednej doby v kategórii motocyklov sa v sezóne 2022 priamo zúčastní v seriáli MotoGP a to s novým tímom v triede Moto3.

CFMOTO s podporou partnera Prüstel GP team do pretekov zaangažovalo dvoch pilotov v tejto triede a za riadidlami strojov budú sedieť Španieli Xavier Artigas a Carlos Tatay. Ani jeden z nich v tejto triede nie je žiaden nováčik.

Špeciál CFMOTO PRUSTEL GP TEAM
Špeciál CFMOTO PRUSTEL GP TEAM

Xavier Artigas – v r. 2019 v GP vo Valencii získal pódiové umiestnenie a predtým sa umiestnil v prvej trojke Red Bull MotoGP Rookies Cup. V r. 2021 dokončil celú svoju prvú sezónu v triede Moto3.
Carlos Tatay – ako bývalý šampión podniku Red Bull MotoGP Rookies Cup sa stal aj víťazom juniorských pretekov FIM CEV Junior World Championschips a tak v roku 2022 vstupuje do svojho 3. obdobia v Grand Prix.

Carlos Tatay a Xavier Artigas
Carlos Tatay a Xavier Artigas

Pretekárske okruhové stroje sú postavené na základe špeciálu KTM RC4, teda stroja, ktorý už triedu Moto3 vyhral. Tím tak bude ťažiť z inžinierskych a vývojových skúseností TOP technických partnerov.

Tím Prüstel GP team je profesionálny, rodinný tím so sídlom v Nemecku. Za posledných 5 rokov pôsobenia dosiahol víťazstva pre John McPheea a majstra sveta v r. 2020 – Albert Arenasa.

CFMOTO Racing Development Manager – Su Zhen: „Vstup do seriálu majstrovstiev sveta Grand Prix pre nás znamená nové dobrodružstvo, z ktorého sa veľmi tešíme. Sme vďační za silných partnerov akým je tím Prüstel GP team a preto vieme, že naše postavenie v seriáli Moto3 bude veľmi konkurencia schopné. Tešíme sa na začiatok Grand Prix a do budúcna sa pokúsime prísť i do iných medzinárodných pretekov. Zároveň dúfame že fanúšikovia, najmä tí v Číne budú naše pôsobenie sledovať.“

Prustel team: Zľava:  Carlos Tatay - Florian Prüstel - Xavier Artigas
Prustel team: Zľava: Carlos Tatay - Florian Prüstel - Xavier Artigas

Tímový manažér – Florian Prüstel: „Veľká vďaka CFMOTO. Sme hrdí, že Prüstel GP môže spolupracovať na tomto projekte. V dnešných zložitých časoch po celom svete a zložitých pre celý motošport, sme vďační že máme po svojom boku partnera, akým je CFMOTO. S týmto globálnym výrobcom budeme mať skvelú príležitosť priniesť pre značku tie najlepšie výsledky a tým aj mediálne zviditeľnenie.“

Pre CFMOTO to ale nie sú začiatky v cestnom športe: CFMOTO sa už zúčastnila rôznych domácich športových súťaží, a ako jedinú čínsku značku ju nájdete s fabrickým tímom aj na pretekoch v Isle of Man TT - NO LIMITS 2021 TWINS CHAMPIONSHIP. Tu sa objavila už v roku 2013.

Pridané: 08.11.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »