Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1682 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28502
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16974)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11528)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Odviezli sme sa na úplne novom endure Aprilia Tuareg 660 2/2

 Zdieľať

Pridané: 15.11.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9840 [Testy a predstavenia - Test]

Aprilia Tuareg 660 (2022)
Aprilia Tuareg 660 (2022)

Príslušenstvo

  • plastové kufre (bočné sa nacvakávajú priamo na podsedlovku, zadný na zvlášť nosič - zatiaľ nezverejnené)
  • hliníkové kufre (výrobca Givi, všetky sa nacvakávajú na zvlášť rúrkové nosiče)
  • padacie rámy
  • vyhrievané rukoväte
  • quickshifter
  • hmlovky
  • centrálny stojan
  • vodítko reťaze
  • zvýšenie riadidiel
  • širšie plexi (a iba o máličko vyššie než štandardné)
  • komfortnejšie sedlo
  • mobilná konektivita

Aprilia Tuareg 660 (2022)

Aprilia Tuareg 660 (2022)
Aprilia Tuareg 660 (2022)
Aprilia Tuareg 660 (2022)
Aprilia Tuareg 660 (2022)

Konkurencia

Je viac ako jasné, že hlavným konkurentom Tuarega je Yamaha Tenere 700. Tá má popri rovnakej hmotnosti značne slabšiu elektroniku, jednoduchší podvozok s nižšími zdvihmi, vyššie sedlo, a slabší motor, aj keď s takmer rovnakým priebehom krútiaceho momentu. Má dušové pneumatiky. V jej prospech však jednoznačne hrá cena, ktorá je o viac ako dve tisícky nižšia, lepšie povedané najnižšia z triedy.

Rival od KTM síce má vyšší objem motora a preto aj šťavnatejší výkon s krúťakom, ale Aprilia je natoľko dospelá, že sa s ním môže porovnávať. A to nielen so základnou verziou 890 Adventure, ale rovno aj eRkom, ktoré má rovnaké zdvihy ako Tuareg, ale vyššiu svetlú výšku. Celkom logicky majú Adventure aj o máličko vyššiu hmotnosť, a KTM si za ne nechá riadne zaplatiť - základ stojí o tisícku viac ako Aprilia, verzia R o dve.

Silným rivalom je aj anglické trojvalcové železo Triumph Tiger 900 Rally, potom aj cestnejšie zamerané BMW F 850 GS.

Zo strojov schopnejších v teréne nám tu zostáva ešte Ducati Desert Sled. Ten má iba cestnejšie a dušové obutie 19/17, slabší vzduchom chladený motor, užšie nastavenie elektroniky a paradoxne o tri stovky vyššiu cenu.

Tým, že Aprilia nastavila cenu nového Tuarega nie práve nízko, si sama priblížila konkurenta z vyššieho segmentu, a to známu Africu Twin. Tá stojí v základnej verzii zhruba o 1 800 eur viac, ale má takmer raz taký objem ako Tuareg, o 20 koní viac, značne vyššiu hmotnosť a čisto endurácke odpruženie, aj keď s nižšími zdvihmi. Musí to byť veľká dilema mať na stole nejakých 12 - 13 litrov a rozhodovať sa, či sa uskromniť alebo si rovno kúpiť veľký stroj. Na obranu Tuarega treba povedať, že na ňom dokážu jazdiť aj nižší jazdci, aj baby. Robí sa aj v 35-kW verzii.

Ešte podotknem, že všetky vyššie spomenuté stroje okrem Ducati stoja na vypletaných kolesách so štandardnými enduráckymi rozmermi pneumatík 90/90-21 a 150/70-18, jediné BMW má vzadu o palec menšie koleso.

Aprilia Tuareg 660 (2022)

Záver

Cena novej Aprilie Tuareg 660 zatiaľ nebola oficiálne zverejnená, ale zo všetkých možných strán sa šepká o dvanástich tisíckach, takže si sem dovolím celkom podpultovo napísať 11 990 eur. Na pohľad to vyzerá dosť, ale keď si vezmeme, že Tuono 660 stojí ľahko pod jedenásť a RS potom 11 400, je jasné, že Tuareg, ktorý má všetko okolo motora úplne nové, musí stáť viac. Aprilia si je vedomá svojej hodnoty a postavenia, a to najmä v južnej časti Európy; pod určitú úroveň sa istotne nespustí. To je zreteľné aj na dokonalom spracovaní nového Tuarega, aj z nekompromisného prístupu k jeho vývoju. Tuareg 660 bude k dispozícii aj v A2 verzii.

Naše cesty sú na nového Tuarega 660 ako stavané. Awia ho budúci rok určite vezme aj mimo nich, aby vám opísal, ako sa tam Tuareg správa. A ja som si istý, že bude rovnako nadšený ako ja.

Plusy, mínusy

neskutočné spracovanie, žiadne kompromisy, výbava, netuctovosť cena

Video: Test Aprilia Tuareg 660 (2022) - dobre postavená novinka medzi strednými endurami

Video: Naživo: Testujeme Aprilia Tuareg 660

Video: Nová Aprilia Tuareg 660

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Aprilia Tuareg 660 (2022)

Servisný interval 10 000 km
Spotreba 5 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 18 l (3 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 300 km
Cena motorky 11 990 eur (ešte nepotvrdená)

Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer, Aprilia.media

Na testovanie nás pozvala spoločnosť Faber moto, s. r. o.

Foto:
 Aprilia Tuareg 660 2022 Yamaha Ténéré 700 2021 KTM 890 Adventure R 2021 Ducati Scrambler Desert Sled 2021 Honda CRF1100L Africa Twin 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:ApriliaYamahaKTMDucatiHonda
Model:Tuareg 660Ténéré 700890 Adventure RScrambler Desert SledCRF1100L Africa Twin
Rok:20222021202120212021
Novinka:NOVINKA 2022NOVINKA 2021
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroEnduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:659 ccm689 ccm889 ccm803 ccm1084 ccm
Max. výkon:80.0 k (58.8 kW) / 9520 ot.73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot.105.0 k (77.2 kW) / 8000 ot.73.4 k (54.0 kW) / 8250 ot.102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:70 Nm / 6500 ot.68 Nm / 6500 ot.100 Nm / 6500 ot.67 Nm / 5750 ot.105 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:13.5:111.5 : 112.7:111:110,1:1
Vŕtanie x Zdvih:81 x 63.93 mm80 x 68.6 mm90,7 x 68,8 mm88 x 66 mm92 mm × 81,5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (2V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinouvzduchomkvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:240 mm210 mm240 mm200 mm230 mm
Zdvih vzadu:240 mm200 mm240 mm200 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvojkotúčovádvojkotúčová, 4 piestikjednokotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm282 mm320 mm330 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90 R21 M/C 54V M+S90/90-21120/70 R1990/90-21M/C 54H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm245 mm260 mm245 mm256 mm
Pneu vzadu:150/70 R 18150/70 R18 M/C 70V M+S150/70-18170/60 R17150/70R18M/C 70H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:187 kg193 kg204 kg
Hmotnosť s náplňami:204 kg205 kg209 kg226 kg
Výška sedla:860 mm880 mm880 mm805 mm850 mm
Rázvor:1525 mm1590 mm1528 mm1505 mm1575 mm
Dĺžka:2220 mm2365 mm2200 mm2330 mm
Šírka:965 mm915 mm940 mm960 mm
Výška:1455 mm1213 mm1395 mm
Svetlá výška:240 mm240 mm263 mm250 mm
Objem nádrže:18 l16 l20 l13.5 l18.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4 l/100km4.5 l/100km4.5 l/100km5.1 l/100km4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 337 kmcca 266 kmcca 333 kmcca 198 kmcca 287 km
Servisný interval:10 000 km15 000km12000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:nie
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nienie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:plnenastaviteľný podvozok KayabaUSD 48mm WP XPLOR vidlica a XACT WP PDS tlmičvypletané kolesáplne nastaviteľný podvozok, dušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa
Poznámka:
Poznámka:Cena 04/2022: od 12 199 eurCena 11/2021: 9 790 eurCena 11/2021: 13 990 eur
(základná verzia 12 990 eur)
Cena 11/2021: 12 290 eurDCT 236 kg
Cena 03/2020: 13 790 EUR (DCT +1000 EUR)

<

Pridané: 15.11.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: