Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1670 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28502
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16974)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11528)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Masívnych 221 Nm v troch valcoch - Triumph Rocket 3 GT (2022), ladies and gentlemen! 2/2

 Zdieľať

Pridané: 18.04.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 7761 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Triumph Rocket 3 GT (2022)
Triumph Rocket 3 GT (2022)

Názor druhého redaktora:

Matej Mularčík

Moja prvá motojazda tento rok a hneď bum 2,5 liter s 221 Nm krúťakom :) Celkom fajné na rozjazdenie. Ako vždy, začnem dizajnom. Predné svetlá sú ako z nákladiaku a nechcel by som, aby sa mi tlačili na nárazník. Zboku sa nám ukazujú tri mohutné valce a pozorné oko zbadá aj 3 koncovky výfuku (jedna koncovka je na ľavej strane). Uhladený dizajn a čisté línie sú dominantou Triumphov, všetko krásne zapadá. Musím upozorniť na výborné spätné zrkadlá, ktoré nielenže vyzerajú super, ale vôbec nevibrujú pri extrémnych rýchlostiach. Angličania vedia robiť dizajn a mne sa páči ako tu má všetko svoje miesto, nič tu nikde nevytŕča a nezavadzia. Zadné stupačky budete chvíľku hľadať, lebo aj tie sú tak krásne zapracované, že o nich ani nebudete vedieť.

Tak sa pozrime na jazdu. Budete možno trochu sklamaní zo zvukového prejavu výfuku, ale prísne euronormy nám to limitujú. Kašlať na prejav výfuku. Volím športový režim a vyrážam na záťah a ten záťah píšem preto zámerne, lebo pri každom otočení pravým zápästím sa na vás vyhrnie obrovská porcia newtnákov a snaží sa roztrhať zadné koleso spolu s podložím, po ktorom sa pohybujete. Je mi trošku smutno, že je iba jarných 14 stupňov, čo znamená stále studený asfalt a všade prítomný bordel po zime. Aj tak som si to namieril na Pezinskú Babu. Mal som trošku ale problém so šmýkaním zadnej gumy, ľudia, na 6ke pri 140ke keď som otočil plynom naplno, tak mi začalo tancovať zadné koleso pod riťou, to je šialené.

Prvé zákruty som šiel s absolútnym rešpektom a nevyskakoval som si, ale po chvíli sa dalo ťahať a priznám sa, že rovinky na Babe vám zmiznú a vidíte iba zákruty. Rovné úseky Rocket pohltí a vyparia sa zo zemského povrchu. Brzdy s názvom Brembo musia byť jednotkou, ale v kombinácii so zadnou 4-piestikovou viete zastaviť na milimetri štvorcovom. Posed je pre mňa dobrý až na tie predkopnuté nohy, ale po chvíli som si na to zvykol, no v zákrutách vás to limituje. Po prebehnutí Baby som si vyskúšal aj dedinské cesty a vybehol som aj na diaľnicu (top speed 236 km/h).

Bol som prekvapený, že ani raz som sa necítil ako keby som bol padák, čomu napomáhalo asi malé plexi, ktoré je súčasťou výbavy GT. Chod motora je nádherné hladký a nevibruje ani keď ho podtáčate. Kto by ale sakra podtáčal taký výkonný motor. Pekne v meste treba držať dvojku alebo trojku a pripraviť sa na raketový záťah hneď pri tabuli koniec dediny. Už chápem názov Rocket.

Myslím si, že kľudne sa môžete v helme vysmievať aj superšportom. Je jasné, že to nie je ich konkurent, ale sem tam sa ponaháňať môžete. Podvozok je naladený tvrdšie, ale vzhľadom na výkony, ktoré Rocket ponúka to je ospravedlniteľné, aspoň drží v zákrutách stopu a nevlní sa, dokonca ani na rozbitej Pezinskej Babe.

Keď som prišiel hore na Babu, tak zrazu všetci upriamili pohľad na Triumpha, až som sa červenal, vďaka bohu za kuklu a helmu :) Takže je to stroj určený pre extrovertov, ktorí chcú ukázať svoju svalnatú motorku. My čo ju nevlastníme, musíme makať v posilke. Povozenie na Rockete sa mi páčilo a predčilo všetky moje očakávania. Možno mi ostala len jedna myšlienka vŕtať hlavou. Ako asi jazdí, keď je krásny slnečný deň a zohriaty asfalt...

mamutí záťah motora, brzdy, spätné zrkadlá predkopnuté stupačky

Konkurencia

Dlho sme sa škrabali za ušami, až sme zistili, že Rocket jednoducho konkurenciu nemá. Ducati Diavel? Tá má o polovicu menší motor a je podstatne športovejšia. BMW R 18? Športovosť nula a zámerné retro vibrácie. A nech sa pozrieš na akýkoľvek Harley-Davidson s motorom 117, Triumph ho zatieni v úplne všetkých parametroch aj vlastnostiach.

Triumph Rocket 3 GT (2022)

Triumph Rocket 3 GT (2022)
Triumph Rocket 3 GT (2022)
Triumph Rocket 3 GT (2022)
Triumph Rocket 3 GT (2022)

Záver

Môžeme jedine zopakovať, čo sme povedali pri Rockete 3 R: je to motorka, ktorú nevidíš každý deň, a vďaka tomu si určite udrží svoju cenu aj po rokoch. Nemá ani konkurenta. Nepotrebuješ si naň ani nič dokúpiť. A všade kam prídeš, padnú ľuďom klapačky. Triumph Rocket 3 GT môže byť tvoj za 23 595 eur.

Plusy, mínusy

motor, unikátnosť, imidž, spracovanie tvrdý zadok

Video: Vyskúšali sme Triumph Rocket 3 GT s kolosálnymi 221 Nm!

Video: Triumph Rocket 3 R a GT 2020 - Tenerife, Mount Teide

Video: Raketa na dvoch kolesách: Triumph Rocket 3R - 2,5 litrový trojvalec nemáš medzi nohami každý deň!

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Triumph Rocket 3 GT (2022)

Servisný interval 16 000 km (alebo 1 rok)
Reálna spotreba 6,5 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 18 l (3 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 230 km
Cena motorky od 23 595 eur

Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse, s. r. o.

Redaktor jazdil v oblečení Dainese a prilbách AGV.

Foto:
 Triumph Rocket 3 GT 2022 Triumph Rocket 3 R 2022
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphTriumph
Model:Rocket 3 GTRocket 3 R
Rok:20222022
Kategória:Chopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:2458 ccm2458 ccm
Max. výkon:167.3 k (123.0 kW) / 6000 ot.167.3 k (123.0 kW) / 6000 ot.
Max. krútiaci moment:221 Nm / 4000 ot.221 Nm / 4000 ot.
Kompresný pomer:10.8:110.8:1
Vŕtanie x Zdvih:110.2 x 85.9 mm110.2 x 85.9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHCDOHC
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardan
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Zdvih vzadu:107 mm107 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:150/80-V 17150/80-V 17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2 piestikjednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:300 mm300 mm
Pneu vzadu:240/50 R16 V240/50 R16 V
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:291 kg291 kg
Výška sedla:773 mm773 mm
Rázvor:1677 mm1677 mm
Dĺžka:2500 mm2500 mm
Šírka:889 mm889 mm
Výška:1065 mm1065 mm
Objem nádrže:18 l18 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:áno, v sériiza príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:47mm USD Showa47-mm USD Showa
Poznámka:
Poznámka:Cena: 23 595 eur (4/2022)Cena 4/2022: od 22 795 eur

<

Pridané: 18.04.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria