Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1134 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17137)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11666)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

V Katalánsku sme polietali na najľahšom a najšportovejšom Harley-Davidsone všetkých čias - Nightster (+ Low Rider ST a Pan America s quickshifterom) 2/2

 Zdieľať

Pridané: 26.04.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 6939 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Nový Low Rider v turistickejšej verzii ST

Low Rider ST je vybavenejšou verziou Low Ridera S, pričom písmeno T celkom logicky značí Touring. Od svojho základu, teda učebnicového „čopra“ Low Rider S, sa odlišuje veľkou maskou (uchytená našťastie na lešení, nie na riadidlách), bočnými kuframi v sérii a zdvihnutou zadnou časťou. To je najmä z dôvodu tých kufrov, pretože ST zostáva rovnako ako S jednosedlové. Zaujímavé je, že Harley do masky nezakomponoval žiadne nové budíky, nie je v nej vlastne nič, iba „vetracie“ otvory; miniatúrne budíky zostali na riadidlách, ako ich má verzia S.

Spomínané lešenie je inak vyriešené typicky halejácky, teda vyslovene hrubo, z ťažkej ocele a s úplne priznanými zvarmi a skrutkami (detailný pohľad nájdeš v mojom videu nižšie). To si dnes nedovolí žiadna značka, iba Harley :) Harley ponúka aj nižšie či vyššie plexi, či dokonca audio sústavu.

V Low Rideri ST brumí ten väčší motor, teda 117-palcový (po našom takmer dvojliter), s krásnym nasávaním a extra klasickým vzhľadom. Krása!

Harley-Davidson Low Rider ST (2022)
Harley-Davidson Low Rider ST (2022)

A konečne quickshifter na modeli Pan America!

Jediné dva mínusy, ktoré som v našom minuloročnom teste endura Pan America vytkol, boli malé fonty na prístrojovke a chýbajúci quickshifter. O quickshiftri nám už vtedy hovorili, že ho vyvíjajú, ale s prístrojovkou bol Harley spokojný, dokonca sme mali live rozhovor s vývojárkou grafiky. Neprešiel ani rok a quickshifter je realitou, a ohľadom malých fontov na prístrojovke Harley vycvičili zákazníci. Vtedy som sa aj čudoval, že ako je možné, že tá istá značka má v touringoch krásne prehľadné intuitívne obrazovky a na svoje prvé cestovné enduro priniesli niečo, na čo aj inak dobre vidiaci človek potrebuje lupu, ale teda konečne je tu riadne viditeľná grafika. Na prístrojovke sa vlastne nemenilo nič, iba narástli niektoré fonty.

Harley-Davidson Pan America (2022)
Harley-Davidson Pan America (2022)

Podstatnejšou a reálne využiteľnejšou vecou je spomínaný quickshifter. Žiaľ, nie je retrofit, teda nedá sa namontovať spätne na modely 2021. Je to vôbec prvý quickshifter v podaní Harley-Davidson a po párhodinovej jazde plnej zákrut musím povedať, že funguje dobre. Nie je výrazne lepší ani horší než konkurenčné rýchloradenia, a rovnako sa mu lepšie pracuje vo vyšších otáčkach. Samozrejme, je obojsmerný. Dá sa o ňom povedať to čo všeobecne o quickshiftroch, že čím nižšie otáčky, tým pracuje hrubšie, občas treba byť naň tvrdší. To nie je výčitka, to je ich prirodzená vlastnosť. Zatiaľ sme sa nedozvedeli, či neskôr príde na Sportster S či Nightster, ale podľa mňa by sa na ne veľmi hodil.

Konkurencia

Z hľadiska charakteru a určenia sú najbližšími konkurentmi nového Nightstera určite Triumph Bobber, Indian Scout (najskôr nová verzia Rogue) a Honda CMX1100 Rebel. Samozrejme, podľa objemu sú tu ďalšie podobné stroje ako BMW R NineT a Indian FTR, tie sú však značne výkonnejšie a športovejšie.

Triumph Bobber je ako jediný z tohto výberu ladený vyslovene do custom-retro štýlu. Je to jeden z najobľúbenejších modelov od Triumphu, a pravdepodobne preto narástla jeho cena za ostatné roky o niekoľko tisíciek. Treba na rovinu povedať, že Bobber je o niečo športovejší a značne upraviteľnejší stroj než Nightster, a pritom má iba o štyri stovky vyššiu cenu. Novinka Indian Scout Rogue je akoby kópiou Nightstera, s ich typickým moderno-retro vzhľadom. Prekvapila nás iba vyššia cena, takmer o tisícku viac než Nightster, čo je zároveň najviac z celej triedy.

Nie celkom typickým zástupcom v tejto triede je Honda CMX1100 Rebel, široko-ďaleko najdostupnejší kúsok s cenou pod 10 litrov, resp. neuveriteľných 5 litrov pod Nighsterom. Má tradičný americký custom vzhľad, niekto by ho možno z diaľky ani nedokázal odlíšiť od nového Nightstera.

Všetci spomínaní konkurenti už majú skúsenosti s modernými motormi a výbavou, a preto na nich človek nenájde nejaké nedotiahnuté detaily či rýchle riešenia (alebo naopak, Triumph má detaily nadpozemsky krásne). Poukazujem tým najmä na spomínanú ľavú stranu Nightstera, kde sú niektoré drobnosti ak nie nepochopiteľné, tak aspoň zvláštne. Mimochodom, Nightster sa vyrába súbežne v USA a Thajsku, pričom všetky motory sa vyrábajú iba v USA. Americkí zákazníci dostávajú iba kusy vyrobené v USA, zvyšok sveta ich dostáva z oboch tovární. Stroje, na ktorých sme jazdili my, boli z Thajska.

Harley-Davidson Nightster (2022)
Harley-Davidson Nightster (2022)

Záver

Please welcome Nighster, najsvižnejší Harley-Davidson! V poslednom čase v súvislosti s Harleyom používame veľa superlatívov - Američania sa do vývoja naozaj opreli - priniesli nový moderný motor, s ním prvé cestovné enduro, potom revolučný Sportster S a teraz Nightster, s náskokom najľahší, najsvižnejší a najdostupnejší model z celého cenníka Harley-Davidson.

Cena nového Harley-Davidson Nightster je 14 700 eur. V porovnaní s dvoma hlavnými konkurentmi to nie je veľa, ale ak sa pozrieš trochu hlbšie, konkurenti majú lepšie spracovanie, nehovoriac o tom, že Sportster S z vlastnej stajne je drahší len o dve tisícky. Harley sa teda pustil do neprebádanej nižšej triedy sebavedomo. Držíme mu palce!

Plusy, mínusy

motor, kompaktnosť, obratnosť niektoré detaily, cena

Video: Jednoznačne najšportovejší Harley-Davidson - nový Nightster sme vyskúšali v Katalánsku

Video: Vyskúšali sme Harley-Davidson Pan America konečne aj s quickshifterom + Low Rider ST

Video: ​Harley-Davidson Nightster (2022)

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Harley-Davidson Nightster (2022)

Servisný interval 8 000 km
Oficiálna spotreba 5,1 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 11,7 l (3 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 170 km
Cena 14 700 eur

Text: Peter Fischer
Foto: Harley-Davidson Media, Peter Fischer

Na akciu nás pozvala spoločnosť Harley-Davidson Central Eastern Europe. Redaktor jazdil v oblečení Dainese a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Harley-Davidson Nightster 2022 Triumph Bonneville Bobber 2022 Indian Scout Rogue 2022 Honda CMX1100 Rebel 2022
Všeobecné informácie:
Výrobca:Harley-DavidsonTriumphIndianHonda
Model:NightsterBonneville BobberScout RogueCMX1100 Rebel
Rok:2022202220222022
Novinka:NOVINKA 2022NOVINKA 2022
Kategória:Chopper/CruiserKlasikaChopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:975 ccm1200 ccm1133 ccm1084 ccm
Max. výkon:91.1 k (67.0 kW) / 7500 ot.77.0 k (56.6 kW) / 6100 ot.95.2 k (70.0 kW) / ot.87.0 k (64.0 kW) / 7000 ot.
Max. krútiaci moment:95 Nm / 5000 ot.106 Nm / 4000 ot.96 Nm / 5900 ot.98 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:12 : 110:110,7:110,1:1
Vŕtanie x Zdvih:97 mm x 66 mm97,6 x 80mm99 x 73,692 mm × 81,5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC variabil. časovanie ventilov na nasávaní (4V)OHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:remeňreťazremeňreťaz
Zdvih vpredu:114 mm90 mm230 mm
Zdvih vzadu:76 mm77 mm220 mm
Brzdy vpredu:jeden kotúčjednokotúčová, 2-piestik Nissinjednokotúčovájednokotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm310 mm298 mm330 mm
Pneu vpredu:100/90R19100/90 R16130/90-19130/70B18 M/C
Brzdy vzadu:kotúčovájednokotúčová, 1-piestik Nissinjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm255 mm298 mm256 mm
Pneu vzadu:150/80R16150/80 R16150/80-16180/65B16 M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:211 kg
Hmotnosť s náplňami:221 kg251 kg245 kg223 kg
Výška sedla:705 mm690 mm635 mm700 mm
Rázvor:1518 mm1500 mm1562 mm1520 mm
Dĺžka:2264 mm2311 mm2240 mm
Šírka:843 mm800 mm880 mm853 mm
Výška:1089 mm1024 mm1207 mm1115 mm
Svetlá výška:120 mm
Objem nádrže:11.7 l12 l12.5 l13.6 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6 l/100km4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 156 kmcca 208 km
Servisný interval:8000 km16000 km8000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:nie
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:nastaviteľné predpätie, USB-C nabíjačka, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa
Poznámka:
Poznámka:Cena 4/2022: od 14 700 eurCena 4/2022: 15 100 eurCena 4/2022: od 15 590 eurCena 8/2021: manuál 9 490 eur, DCT 10 490 eur

DCT 233 kg
EURO 5
Foto:
 Harley-Davidson Pan America 1250 2022 Harley-Davidson Low Rider ST 2022
Všeobecné informácie:
Výrobca:Harley-DavidsonHarley-Davidson
Model:Pan America 1250Low Rider ST
Rok:20222022
Novinka:NOVINKA 2022
Kategória:Cestovné enduroChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1252 ccm1923 ccm
Max. výkon:152.3 k (112.0 kW) / 9000 ot.102.0 k (75.0 kW) / 4750 ot.
Max. krútiaci moment:127 Nm / 6750 ot.185 Nm / 3500 ot.
Kompresný pomer:13 : 110:1
Vŕtanie x Zdvih:105,0 x 72,0 mm103,5 x 114,3 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC variabil. časovanie ventilov VVT (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazremeň
Zdvih vpredu:191 mm
Zdvih vzadu:191 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne monoblokyjedno kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70R19 60V110/90B19
Brzdy vzadu:kotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:280 mm
Pneu vzadu:170/60R17 72V180/70B16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:228 kg
Hmotnosť s náplňami:242 kg327 kg
Výška sedla:869 mm720 mm
Rázvor:1580 mm1630 mm
Dĺžka:22645 mm2355 mm
Šírka:965 mm
Výška:1510 mm
Svetlá výška:210 mm130 mm
Objem nádrže:21.2 l18.9 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 324 kmcca 283 km
Servisný interval:8000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiáno, v sérii
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sérii
Audio systém:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozokalarm
Poznámka:
Poznámka:Cena 7/2021: od 16 940 eurCena 4/2022: od 21 870 eur

<

Pridané: 26.04.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria