Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1100 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29757
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17592)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12165)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

EICMA 2022: Moto Guzzi predstavila V9 Bobber vo verzii Special Edition

 Zdieľať

Pridané: 08.11.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2742 [Novinky - Predstavujeme]

V9 Bobber Special Edition sa môže pochváliť špeciálnym dvojfarebným čierno-sivým lakovaním, ktoré podčiarkuje kvapkovitý tvar kovovej palivovej nádrže (s hliníkovým viečkom) a pokračuje aj na hliníkových bočných paneloch. Výbavu dopĺňajú zrkadlá na koncoch riadidiel, krátky predný blatník a manžety na vidlici.

Seriál článkov - Novinky 2023:

| Seriál článkov: Novinky 2023 |

Moto Guzzi V9 Bobber Special Edition (2023)
Moto Guzzi V9 Bobber Special Edition (2023)

Tieto prvky ešte viac umocňujú dojem kvality, ktorá je pri modeloch V9 už aj tak vysoká. Zvary nového rámu a lak majú dokonalé spracovanie, rovnako ako detaily 90° vidlicového dvojvalca, či už ide o špičkové spracovanie odliatku alebo matne čiernu farbu, ktorá zvýrazňuje logo Moto Guzzi - vyfrézované na hliníkových krytoch hlavy valcov.

Za mimoriadny pohľad stoja aj tie najmenšie detaily tohto motocykla, ktoré stelesňujú konštrukčnú tradíciu a kultúru typickú pre najlepšie modely značky Moto Guzzi. Nezameniteľný zvuk dvojvalca Moto Guzzi 850 zvýrazňuje homologovaná koncovka výfuku v matne čiernej farbe s hliníkovou charakteristickou koncovkou, ktorá je elegantne zašikmená.

Táto špeciálna verzia V9 Bobber spája eleganciu so športovým charakterom a sa, rovnako ako základný model, vyznačuje športovou a aktívnou jazdnou pozíciou, ktorá je vďaka dostatku miesta za riadidlami ideálna aj pre tých najvyšších jazdcov. Tieto vlastnosti spolu s celkovou pohotovostnou hmotnosťou iba 210 kg a výškou sedla iba 785 mm perfektne demonštrujú vysokú úroveň pohodlia, ovládateľnosti a radosti z jazdy na tomto unikátnom a nezameniteľnom motocykli.

Moto Guzzi V9 Bobber Special Edition (2023)
Moto Guzzi V9 Bobber Special Edition (2023)

Pridané: 08.11.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2023:

| Seriál článkov: Novinky 2023 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »