Anketa:
KTM potvrdila, že čoskoro príde nová SMT
ZdieľaťPridané: 22.02.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4694 [Bleskovky - Novinky]
Dlhočizných 10 rokov musela táto planéta prežiť bez modelu SMT; bolo to pridlho aj pre samotnú KTM. Tá teraz priznala, že koncom apríla predstaví úplne novú SMT.
Seriál článkov - Novinky 2023:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2023 | Nasledujúci
Len pripomenieme, že predošlá SMT sa vyrábala v rokoch 2009 až 2013, vtedy v nej vrčal legendárny vidlicový dvojvalec LC8 s objemom 999 kubíkov, s výkonom nastaveným na 116 koní. Dnes už je doba iná, a z prvých špionážnych fotiek je jasné, že nová SMT v sebe bude mať novší radový dvojvalec, ktorý poznáme napríklad z modelov Duke alebo 890 Adventure.
S najväčšou pravdepodobnosťou bude mať novinka rovnaký objem ako Duke a Adventure, teda 889 kubíkov. Jedine že by sa KTM "utrhla" a naservírovala nám niečo ako 990 kubíkov, prípadne cez liter, ale to by sa dalo čakať skôr pri čisto športovom modeli ako Duke, nie práve na SMT, kde písmeno T znamená Touring (a kde na ňu z druhej strany tlačí model 1290 Super Duke GT).
Keď si vezmeme, že 890 Duke má 114 koní, tak nová SMT bude mať túto hodnotu asi veľmi podobnú. Novej SMT sa každopádne nevieme dočkať - nie je žiadnym tajomstvom, že predošlá generácia sa nám veľmi páčila. SMT tak bude konkurovať modelom ako Ducati Hypermotard 950 alebo BMW F 900 XR. Azda nemusíme veľmi zdôrazňovať, že SMT bude mať čisto cestné rozmery obutia, teda 17-palcové kolesá. Zadná guma bude mať šírku pravdepodobne 180 mm, ale taká 190 by jej tiež sekla :)
KTM predstaví novú SMT oficiálne 24 apríla 2023. Oficiálny popis z fabriky zatiaľ znie "Unique character. Addictive power. A Sport Tourer with a throttle-blast. KTM is proud to have taken the SMT, shaken the formula and added some READY TO RACE magic. These Adventure motorcycles and Naked bikes have had their own way for far too long. It’s time to turn over the tarmac once again with a classic."
Fotografia: www.cycleworld.com
Pridané: 22.02.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2023:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2023 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- KTM SMT 990 ABS – Čertovsky zábavné cestovanie - matox
- Veľká alpská porovnávačka 2023! - Awia
- KTM vychrlila ďalší Brabus 1300 R Limited Edition - Muli
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!