Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 876 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28424
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16937)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11487)
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

KTM SMT 990 ABS – Čertovsky zábavné cestovanie

 Zdieľať

Pridané: 08.08.2012 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 17398 [Testy a predstavenia - Test]

Pri preberaní rakušáckeho fun bajku som oznámil technikovi: "idem prevetrať motarda, čo sa hrá na turistu", na čo mi on s kamennou tvárou oznámil, že on sa nehrá, on cesťák je! Vtipálek, pomyslel som si vtedy. Teraz viem, že nekecal, aj keď pravda je niekde uprostred.

Čo viac chceš?

Keď KTM predstavila svoje prvé SMTčko v roku 2009, trafila presne do čierneho. Skoro každý motorkár by chcel mat motoriek viac, minimálne 2. Jednu čisto na jašenie sa a druhú na cestovanie. Nie každý si to bohužiaľ môže dovoliť, či už finančne, alebo časovo využiť dve mašiny. Túto dilemu za nás KTM vyriešila bravúrne. Postavila motorku, ktorá spája tieto 2 základne požiadavky tak dokonalo, že suverénne poslala svoju SMTčku bez väčších zmien do boja aj 4tý rok výroby.

Rekapitulujme: Predné aj zadné komplet nastaviteľné odpruženie WP, ktoré patrí určite k nadpriemeru, sú zľahka vylepšené. Zadný tlmič vďaka tomu umožňuje širšie nastavenie predpätia a predná vidla zvláda extrémne brzdenie zas o niečo lepšie. Ľahučký, tuhý rám, pozváraný z chróm - molybdénových trubiek sa nezmenil. Aj jadro strojovne, véčkový dvojválec s váhou skvelých 58kg, zostalo okrem upravenej hlavy válcov, bezo zmeny. Touto úpravou odpadla potreba kontroly ventilových vôlí pri prvom servise. Najvýznamnejšou novinkou, ktorou sa KTM hrdí, je nové ABS, špeciálne vyvinuté v spolupráci s firmou Bosch pre eSeMTéčko. Cieľom bolo vyrobiť športové, veľmi citlivé ABS, ktoré nebude zbytočne obmedzovať športovú jazdu. Tento nový systém váži 1kg a čidlo sníma polohu až 48 krát za 1 otáčku kolesa, čo zaručuje skutočne presne vyhodnocovanie situácie. K turistickej tvári KTMky prispievajú aj praktická 12V zásuvka pri spínacej skrinke, plastové blastre proti vetru, výstražné blikačky, ako aj zadná platňa na batožinu a držiaky bočných kufrov, sériovo montované na kryty výfukov.

Dizajnovo motorka zostala nezmenená a ja vravím – dobre tak. Agresívny dizajn športového motardu, výfuky pod sedlom, trubkový rám, ktorý nezakrýva, len drží v klietke výbušný motor, vysoké sedlo – skrátka minimalistický až surový vzhľad veľkého a ako som neskôr zistil, aj cestovného motardu. Minimalistická je aj prístrojovka, ktorá ukazuje základné info. Možno, keď už má byt cestovný, displej mohol ukazovať stav nádrže nie len svietiacou rezervou.

 KTM 990 SMT

Ako som už spomínal, na túto mašinu som sa veľmi tešil. Športové V2 to je moje a ešte keď je to takto kompaktne a prémiovo zbalené, nie je o čom. Je až zbytočné vypisovať čo motorka má alebo nemá, dokonca tu nehrá prím ani ako vyzerá. Toto je čisto o radosti z jazdy.

Do práce s úsmevom

Kľud, nie je to slogan pracujúcej mládeže, to len ja sa škerím po prevzatí kľúčiku od moto, napriek tomu, že prvé kilometre budú smerovať do práce. Meškám, ale neponáhľam sa. Štartujem, zvuk má potenciál, ibaže utlmený. Ale to V2 tam je počuť. Obzerám si ju, obchytávam, dostávam ju do rúk, hop a už som v sedle. Je vyššie (855mm), ale mne vyhovuje – mám prehľad. Sedím na prvom náznaku turistickosti, je veľký a pôsobí pohodlne. Meškám už slušne a teda klap jednotka, plyn, moto šklbne a predné sa odliepa. Kamarát, s kľudom, vravím si. Alebo žeby nie? Prepletám sa zaplnenou Rožňavskou, na plyn idem citlivejšie, ale nervóznemu šklbnutiu sa nevyhnem. Chvíľu ma to rušilo, ale potom som si pripomenul na čom sedím. Športové 116 koňové Véčko sa nezaprie. Proste motor funguje systémom on-off. Pri pridaní nervózne vyrazí vpred a pri ubratí cukne takisto, s poznámkou – chlapče tu sa za plyn ťahá. Veľmi rýchlo si zvykám a po chvíľke mi to príde zábavné, rýdzo športové. Ono to také aj je a otáčky pod 3,5-4 tisíc mu moc nešmakujú.

Vďaka vzpriamenému, vyššiemu posedu mám v premávke dokonalý prehľad a nezaostávajú ani jemne vibrujúce späťáky, v ktorých dobre vidím dianie za mnou. Prepletanie v meste touto štíhlou Rakúšankou je hračka. A hračky sú načo? Na hranie a ja sa bavím skvele. Až tak, že míňam odbočku. Podvedomie funguje skvele, chce sa vyhnúť povinnostiam a oddať sa zábave. Na tejto KTMke sa zvieracím pudom prepadá obzvlášť ľahko. Robím zakázaný U-turn a mastím si to do robotky. Zosadám nadšený a už špekulujem nad dovolenkou. Rozmýšľam nad poslednými 20timi minútami a konštatujem, že mesto a SMT ide dokopy. Firmy by sa mali zamyslieť nad investíciou do SMT flotily pre svojich zamestnancov – radosť chodiť do práce!

Aj keď veľký, ale stále motard

Ešte v ten istý deň, po “šichte”, som bol dohodnutý s Cacao na fotenie. Pracovné zdržanie a ja mám byť za pol hodinu v Trstíne. Nemožné, volám Cacaovi, ale ten už asi vyrazil. No nič, snáď budú páni policajti zhovievaví a Domino trpezlivý. Mesto opúšťam po Lafranconi, smer Záhorie a začínam točiť pravým šulcom. To jak sa nechá tento jedoš vytáčať, je na objem a počet válcov pozoruhodné. Kladie len minimálny odpor a otáčky letia nahor. Citeľne zaťahuje od 4 tisíc, pri cca 6 už začína pravé dvojvalcové rošambo, ktoré drsne zastaví až obmedzovač po 9500 otáčkach. Tu by som asi odporúčal laďáky, pretože kombinácia “ľahkonohého”, točivého motora s utlmeným zvukom z výfukov vytvárajú milnú predstavu pomalšej jazdy, než akou skutočne idete. Maximálku, ktorá je cez 220 km/h som neskúšal, ale do 190 akceleruje s prehľadom a nemala problém isť ďalej, čo je na motard slušná hodnota.

Míňam preplnenú Stupavu a SMTéčko zrazu ožíva, jak tá otrepaná ryba vo vode. Ten, kto tento kraj pozná, asi tuší prečo. Zákruty! Pre ne bola táto motorka stvorená a tu zo seba vydá to najlepšie. Proste z nej strieka čistá esencia radosti z jazdy a keby sa ma niekto spýtal, čo na tých motorkách vidím, tak mu poviem len – toto! Tých necelých 200 kíl (bez šťavy) si prehadzujem zo strany na stranu jak kolobežku. Zvyknutý vysadať ma to tu ani moc nenapadlo, len prenášam váhu a tlačím motorku v zákrute pod seba. Široké rajdy, umožňujúce uvoľnený posed, len dopomáhajú ku skvelej ovládateľnosti. Stúpačky našli dobrý kompromis medzi pohodlím a športovým umiestnením, čiže nohy nebolia a škrtnete ich len keď to už trochu preháňate.

Sériový podvozok som nemal potrebu prestavovať, akurát možno sa pohrať s odskokom zadného tlmiča, keď pri rýchlej zákrute s preliačeným asfaltom ma zadok nakopol viac než bolo treba. Ináč držal bez výhrad. Je pohodlný, ale zároveň dostatočne pevný, aby držal stopu aj v hlbokých náklonoch, či už v pomalých, alebo rýchlych zákrutách. Skvelé sériové gumáky Conti Sport Attack ani raz nezaváhali a rýchlo nabrali pracovnú teplotu. Skúšal som ich aj pri povinnom, motardovskom stoppie a…nič. Zadné sa nedvíhalo, skúšam ešte raz, tlačím na jedovatú prednú brzdu a už keď chcelo isť zadné kolo do luftu, z páčky sa ozvalo jemné drnčanie. Dobré ránko, volá ABS. Ale treba uznať, že je vyladené skvele. Viete že ho máte až skutočne v poslednej chvíli. Ináč jazdu neruší. Zadné, to je iné, tam to vypína dosť skoro, čiže ak sa niekto cíti a chce sa do sýtosti vyblázniť (rozumej drifty, stoppie a iné srandy), musí mašinu vypnúť, zapnúť, podržať gombík na prístrojovke a môže vyraziť pre dávky adrenalínu (alebo “prúseru”). Keď už sme pri brzdách, nespomenúť radiálne 4-piestikové sekačky od Bremba by bola chyba. To sú jednoducho superšportové brzdy a s obratným, aj keď prerasteným motardom, nemajú žiadny problém. Ich sila je obrovská a v kombinácii s novým ABS systémom, aktívne prispievajú k jazdcovej bezpečnosti aj v kritických situáciách.

 KTM 990 SMT

Na fotenie som nakoniec došiel neskoro, ale po tých necelých 100km odjazdených ten deň som sa s SMTčkou neuveriteľne zžil a seriózne som nad ňou uvažoval ako o potencionálnej budúcej. A to som ešte naplno nespoznal jej druhú - turistickú tvár.

Aj keď motard, ale predsa cesťák

Cestovateľské ambície Téčka som vyskúšal plne naložený (priateľka + požičané origo plastové KTM taško - kufre a KTM tankvak na nádrži) na ceste do a z Demänovej. Kufríky boli síce menšie, ale ja som sa do nich pobalil a frajerke museli stačiť tiež. Upnúť na motorku sa dali do 2och minút a bez náradia. Na prvej benzínke si tá moja pochvaľuje zadné sedlo, že konečne sedí na sedačke, nie na trestnej lavici. Mínus bol ale uzáver nádrže, ktorý nevisel na pánte, čiže manipulácia s nim bola trochu nepraktická. Spotreba podľa bločku (7.2 l) sa mi zdala vyššia, ale pripisoval som to predošlému foteniu.

Vyrážame, skúšame diaľničný presun R1, cesta plynie celkom príjemne. Na oko malý štít si svoju pracú odvádza dobre a komu by nestačil, KTM ponúka doplnkový, väčší. Schádzame z R1, tankujeme a ja zas hodnotím. Spotreba síce klesla (6.4L oproti 7.2L pri sólo športovej jazde), ale zrovna extra turistická nie je. Zachraňuje to veľká, 19 litrová nádrž, ktorá pri turistickej jazde umožní dojazd aj 250km. Pohodlie je ale pre oboch nečakané, som milo prekvapený. Počujem sťažnosti na spolujazdcove madlá, že dosť vibrujú a brnia jej rúčky. Halt moja drahá, musíš sa držať mňa, poklepem si po bruchu, akože tuto a zisťujem že aj mne ruky od riadidiel trocha brnia. Nuž, pri dlhšej ceste sa vibrácie od V2 prejavujú, ale nie je to nič, čo by sa nedalo zvládnuť.

Príjemné je ale zistenie, že ani pri plnom zaťažení fun factor prudko neklesá. Je síce trocha cítiť rozdiel vo výkone, aj zadný tlmič by bolo fajn trocha pritvrdiť, ale stále je to hravá a zábavná motorka. V okolí Banskej Bystrice a neskôr aj cestou cez Donovaly, sme preverili športovú turistiku a SMTéčka vôbec neprotestovala. Práve naopak, rýchle zákruty sme naklopení šli miestami 150-160 km/h a motorka krásne držala stopu a v prípade potreby sa ochotne nechala točiť, takže sme mali pri predbiehaní vždy bezpečnú výkonovú rezervu. Za celú cestu som necítil bolesť v ľavačke – páčka hydraulickej spojky nekládla veľký odpor. Kebyže chcem hľadať chybičky, bolo by to spomínané občasné pohupnutie mäkšieho zadku, ale nebolo to niečo, čo by naštrbilo dôveru v stabilitu. Potom ešte 2 krát trafený falošný neutrál a možno ešte stojan s vyklápacím tŕňom v ťažšie dostupnej polohe hneď za radičkou. Ono by sa zdalo, že je to je taký Dr. Jeckyll a pán Hyde, ale nie. Ona síce má 2 tváre, ale nestriedajú sa, skôr sú na scéne súčasne. Čiže cestuje sa zábavne a zabáva sa pohodlne.

Kto by to s cestovaním myslel skutočne vážne, v inventáry KTM je množstvo užitočných doplnkov, ktoré spríjemnia dlhé jazdy, ako napríklad väčšie kufre a plexi, vyhrievané rukoväte, alebo kryt motora pre offroadových dobrodruhov. Mimochodom, zobral som ju aj na šotolinu a po vypnutí ABS sa správala v rámci možností nielen suverénne, ale, budem sa opakovať, zábavne.

Segment konkurencie sa rozrastá

Keby chcem byť prísny, do priamej konkurencie SMTčka zaradím len cestovné fun bajky, ako sú veľké Dorsoduro s ABS od Aprílie (11 800 Eur), ale to je skôr konkurent pre SMR a nadopovaná a pretechnizovaná Multistrada (15 400 Eur) od Ducati. Hypoša som nezahrnul, ten má s cestovaním málo čo spoločné.

Kebyže kritéria trochu popustím a dovolím súťažiť aj veľkým cestovným endurám, konkurencia sa razom rozrastie. Máme tu väčšie a turistickejšie BMW R 1200 GS (13 200 Eur), trojválcový Triumph Tiger je s priaznivou cenou (10 700 Eur) podobný skôr BMW ako KTM, exotická, tiež 3válcová Benelli TRE 1130 K (10 990 Eur), alebo nový Crosstourer (13 190 Eur) od Hondy, či najnovší cestovateľ mejd báj Yamaha - XTZ 1200 (13 390 Eur). Suzuki už veľkého Stroma nerobí a Kawa má litrového Versysa (11 995 Eur), čo je tiež trošku iná motorka, ako aj posledných pár menovaných.

Chcem ju!

No a pre koho je šniclica určená? Pre mňa! Má všetko, čo od motorky chcem. Dravý dizajn, obrovský fun faktor, skvelé jazdné vlastnosti, ostré brzdy a výkonný V2 motor. Na druhej strane je pohodlná, dá sa s ňou ísť bez problémov aj na dlhšiu dovolenku v dvojke a aj turistika vie byt čertovsky zábavná. Má aj malé chybky, ale svojimi kvalitami ich do tohto športovo - cestovného predstavenia nepustí bližšie, ako do predposledného radu. Toto je všestranná motorka, ale len v tom dobrom slova zmysle. Chvíľami som uvažoval, že by som na čas vymenil taliansku kuchyňu, za poriadny rakúsky Schnitzel. Matox by odporúčal SMT.

Plusy, mínusy

skvelé skĺbenie rýdzo športového náradia s cestovateľskými ambíciami drobnosti ako veko nádrže bez pántu, nešikovný stojan, či chýbajúci ukazovateľ paliva

Video

Pozadie / Wallpaper:

 KTM 990 SMT
 KTM 990 SMT
 KTM 990 SMT
 KTM 990 SMT

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Názov motorky a ročník:

Servisný interval 7 500 km
Spotreba 6.8 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 19 l (3.7 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 230 km
Cena motorky 12 800,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 44,90 EUR
Kufor topcase 37 l - 99,90 EUR, 46 l - 179,00 EUR
Nosič bočných kufrov v sérii
Príplatok ABS v sérii
Vyhriavané rukoväte 79,90 EUR
Turistické plexi 119,00 EUR
Tankvak 129,90 EUR
Padacie rámy 159,90 EUR
Ochrana motora 199,90 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy predná 88,08 EUR
Páčka brzdy zadná 73,08 EUR
Stupačka 45,84 EUR
Spätné zrkadlo 20,04 EUR
Smerovka 15,12 EUR
Svetlomet 118,02 EUR

Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Cacao

Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CENTRAL EAST EUROPE s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

Foto:
 KTM 990 SMT 2012 Ducati Multistrada 1200 2012 Aprilia Dorsoduro 1200 2012 Benelli TRE 1130 K 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMDucatiApriliaBenelli
Model:990 SMTMultistrada 1200Dorsoduro 1200TRE 1130 K
Rok:2012201220122012
Kategória:SupermotoCestovné enduroSupermotoCestovné enduro
Motor:
Typ motora:Dvojválec, V 75° (4T)L-kový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:999 ccm1198.4 ccm1197 ccm1131 ccm
Max. výkon:115.6 k (85.0 kW) / 9000 ot.149.6 k (110.0 kW) / 9250 ot.130.6 k (96.0 kW) / 8700 ot.125.1 k (92.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:97 Nm / 7000 ot.118 Nm / 7500 ot.115 Nm / 7200 ot.112 Nm / 5000 ot.
Kompresný pomer:11,5:112.5:111.2:1
Vŕtanie x Zdvih:101 x 62,4 mm106x67.9mm106 x 67.888.0 x 62 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:160 mm170 mm160 mm150 mm
Zdvih vzadu:180 mm170 mm155 mm150 mm
Brzdy vpredu:Brembo štvorpiestikový, radiálne uchytený strmeňdvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:305 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70-ZR17120/70 ZR 17120/70-17
Brzdy vzadu:Brembo plávajúci strmeň, plávajúci kotúčjednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm245 mm240 mm240 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17190/55 ZR17180/55 ZR 17180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:196 kg189 kg215 kg
Hmotnosť s náplňami:240 kg
Výška sedla:855 mm850 mm870 mm840 mm
Rázvor:1505 mm1528 mm1515 mm
Dĺžka:2248 mm2183 mm
Šírka:925 mm850 mm
Výška:1205 mm1050 mm
Svetlá výška:195 mm1320 mm
Objem nádrže:19 l20 l15 l22 l
Poznámka:
Poznámka:Cena 08/2012: 12 800,- EURCena 08/2012: 15 400,- EUR
Foto:
 BMW R 1200 GS Triumph Tiger 1050 2012 Honda Crosstourer 2012 Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2012 Kawasaki Versys 1000 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWTriumphHondaYamahaKawasaki
Model:R 1200 GS "90 Jahre BMW Motorrad"Tiger 1050CrosstourerXT1200Z Super TénéréVersys 1000
Rok:20132012201220122012
Novinka:NOVINKA 2012NOVINKA 2012
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)radový trojvalec (4T)V4 76° (4T)radový dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1170 ccm1050 ccm1237 ccm1199 ccm1043 ccm
Max. výkon:110.2 k (81.0 kW) / 7500 ot.115.6 k (85.0 kW) / 9400 ot.129.2 k (95.0 kW) / 7750 ot.110.0 k (80.9 kW) / 7250 ot.118.0 k (86.8 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:120 Nm / 5750 ot.100 Nm / 6250 ot.126 Nm / 6000 ot.114.1 Nm / 6000 ot.102 Nm / 7700 ot.
Kompresný pomer:11.0:111.7:112:111.0 : 110.3 :1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 73.0 mm79 x 71.4mm81 x 60mm98 x 79.5 mm77 x 56 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mm
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)Unicam (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a olejomkvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardanreťazkardankardanreťaz
Zdvih vpredu:190 mm150 mm190 mm150 mm
Zdvih vzadu:200 mm150 mm190 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:305 mm320 mm310 mm310 mm300 mm
Pneu vpredu:110/80-ZR19120/70 ZR 17110/80-R19110/80 19M/C 59V120/70ZR17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm255 mm276 mm282 mm250 mm
Pneu vzadu:150/70-ZR17180/55 ZR 17150/70-R17150/70 17M/C 69V180/55ZR17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:203 kg198 kg
Hmotnosť s náplňami:229 kg228 kg275 kg261 kg239 kg
Výška sedla:850 mm835 mm850 mm845 mm845 mm
Rázvor:1507 mm1510 mm1595 mm1540 mm1520 mm
Dĺžka:2210 mm2110 mm2285 mm2250 mm2235 mm
Šírka:940 mm840 mm915 mm980 mm900 mm
Výška:1450 mm1320 mm1335 mm1440 mm1405 mm
Svetlá výška:180 mm205 mm155 mm
Objem nádrže:20 l20 l21.5 l23 l21 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6 l/100km5.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 268 kmcca 302 km
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2012: 10 700,- EUR (aj s ABS)Anti-hop spojka (manuálna prevodovka)
Voliteľná dvojspojková automatická prevodovka DCT
Udávaná spotreba 6,13 km/l (v D-móde automatickej prevodovky WMTC test)
Cena 08/2012: 13 190,- EUR
Cena 10/2012: 14 190,- EURV sérii ABS a KTRC - tračný systém 3 módy + voľba 2. palivových máp
Cena 08/2012: 11 995,- EUR
(akciová cena 10/2012: 9 995,- EUR)

Pridané: 08.08.2012 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

KTM 990 SMT 2012:

Foto:
KTM 990 SMT 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTM
Model:990 SMT
Rok:2012
Kategória:Supermoto
Motor:
Typ motora:Dvojválec, V 75° (4T)
Objem:999 ccm
Max. výkon:115.6 k (85.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:97 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:11,5:1
Vŕtanie x Zdvih:101 x 62,4 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:160 mm
Zdvih vzadu:180 mm
Brzdy vpredu:Brembo štvorpiestikový, radiálne uchytený strmeň
Priemer bŕzd vpredu:305 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:Brembo plávajúci strmeň, plávajúci kotúč
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:196 kg
Výška sedla:855 mm
Rázvor:1505 mm
Svetlá výška:195 mm
Objem nádrže:19 l
Poznámka:
Cena 08/2012: 12 800,- EUR

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria