Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2256 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28531
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16992)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11539)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Svet sa zmenil - Ducati predstavila jednovalec a parádny motard!

 Zdieľať

Pridané: 03.11.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3520 [Novinky - Predstavujeme]

To, že Ducati bude musieť jedného dňa prejsť aj na štvorvalce, nám bolo všetkým úplne jasné. Ale že pôjde aj opačnou cestou, teda že sa niekedy dožijeme jednovalca, to sme si veru predstaviť nevedeli.

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Ducati Hypermotard 698 (2024)
Ducati Hypermotard 698 (2024)

A to ani nespomínam, že ešte predtým Ducati oznámila, že vstupuje do sveta motokrosu; vo svete sa dejú fakt zvláštne veci.

Novinka má názov Hypermotard 698, a rozhodne nejde o nejakú rozpočtovku. Nový jednovalec má objem 659 cm3 a je odvodený od posledného veľkého dvojvalca, teda 1299 Panigale - napríklad piest má rovnaké vŕtanie, 116 mm, a kľuku dokáže roztočiť až na 10 250 otáčok za minútu. Samozrejmosťou je desmo rozvod.

Ducati Hypermotard 698 RVE (2024)
Ducati Hypermotard 698 RVE (2024)

Agregát dáva 77 koní pri 9 750 otáčkach a 63 Nm pri 8 000 otáčkach, kompresný pomer je 13,1:1. Niektorých možno prekvapí iba jeden kotúč vpredu, ale tu treba povedať, že má priemer 330 mm a hryzie doň monoblokový štvorpiestik Brembo M4.32.

Motor Ducati Superquadro Mono
Motor Ducati Superquadro Mono

Jednovalcový Hypermotard bude k dispozícii aj vo verzii RVE, ktorá má bohatšiu výbavu. Ale napríklad aj základná verzia má plne nastaviteľný podvozok. Kolesá sú, samozrejme, 17-palcové, zadná má šírku 160 mm. Primárny prevod je 1,968:1, na sekundárnom nájdeme v sérii 15-zubový pastorok a 42-zubovú rozetu. Plne natankovaný stroj by mal mať hmotnosť okolo 160 kíl, čo je nádherná hodnota.

Ducati Hypermotard 698 (2024)

Ducati Hypermotard 698 RVE (2024)

Ducati Hypermotard 698 (2024)

Ducati Hypermotard 698 (2024)
Ducati Hypermotard 698 (2024)
Ducati Hypermotard 698 RVE (2024)
Ducati Hypermotard 698 RVE (2024)

Elektronická výbava nijako nezaostáva za skutočnými okruhovkami, je dokonca náklonová. Vlastne jediné, čo má malý Hypermotard jednoduchšie, je monochromatická prístrojovka. To asi preto, že aj tak nikto nikdy nebude mať čas na ňu pozerať.

Komu by ani toto všetko nestačilo, konfigurátor Ducati je hneď ready oholiť tvoj účet. Napríklad lauf Termignoni pridáva až 7 koní! Cenu nového malého Hypermotarda ešte nepoznáme, ale podľa vyššie vymenovaných komponentov a výbavy si vieme domyslieť, že to bude slušná pálka.

Ducati Hypermotard 698 RVE (2024)
Ducati Hypermotard 698 RVE (2024)

Video: Nová Ducati Hypermotard 698 Mono (2024)

Foto:
 Ducati Hypermotard 698 Mono 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:Ducati
Model:Hypermotard 698 Mono
Rok:2024
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Supermoto
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:659 ccm
Max. výkon:77.5 k (57.0 kW) / 9750 ot.
Max. krútiaci moment:63 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:13.3:1
Vŕtanie x Zdvih:116 x 62.4 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jeden kotúč
Priemer bŕzd vpredu:330 mm
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm
Pneu vzadu:160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:144 kg
Hmotnosť s náplňami:160 kg
Výška sedla:904 mm
Rázvor:1443 mm
Objem nádrže:12 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Iná výbava:vidlica Marzocchi, tlmič Sachs

Pridané: 03.11.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria