Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1757 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26284
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15869)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10415)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

EICMA 2023: Bimota zaujala crossoverom Tera

 Zdieľať

Pridané: 08.11.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3134 [Novinky - Predstavujeme]

200 koní v preplňovanom štvorvalci, vyššie zdvihy, typické Bimota zavesenie predného kolesa aj s menšou inováciou, možnosť nastavenia svetlej výšky alebo aj hlinikáče s luxusným čalúnením. Znie to veľmi netypicky, že? A presne taká novinka Tera je.

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Bimota Tera (2024)
Bimota Tera (2024)

Bimota patrí pod Kawasaki, preto spomínaných 200 preplňovaných koní pochádza z agregátu, ktorý poznáme z Kawasaki H2 SX. Z tohto modelu pochádza aj niekoľko ďalších komponentov, ale podvozok, ktorým sa Bimoty odlišujú od zvyšku motocyklového sveta, je tentoraz v istom smere unikátny aj pre samotnú Bimotu. Má totiž pozmenený systém natáčania kolesa a možnosť meniť svetlú výšku celého stroja.

K dispozícii sú rovno dve verzie, jedna s čisto mechanickým odpružením Öhlins TTX36 a nižšími zdvihmi na oboch koncoch, druhá so semiaktívom Marzocchi so zdvihmi 145 a 165 mm. Teda musíme uznať, že pohľad na 200-koňovú motorku so špeciálnym zavesením a terénnejšími gumami je dosť netypický!

Bimota Tera (2024)
Bimota Tera (2024)

Netypický je aj rám modelu Tera, ktorý vlastne pozostáva z niekoľkých frézovaných hliníkových platní. Prekvapí aj to, že Bimota v špecifikáciách uvádza napríklad aká ma byť medzera na sviečkach (0,8 > 0,9 mm, NGK SILMAR9E9), pálenie (10°BTDC @ 1.100 r/min > 41° BTDC @ 6.000 r/min) alebo koľko chladiacej zmesi ide do motora (3,1 l), ale pohotovostnú hmotnosť tam hľadáme márne. H2 SX má 267 kg, tu by sme tipli o zopár kíl viac. Elektronickú výbavu Bimota uvádza rovno v Kawasaki názvosloví: Kawasaki Cornering Management Function (KCMF), Kawasaki Traction Control KTRC (3-MODE), Kawasaki Launch Control Mode (KLCM), Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System (KIBS) a Kawasaki Quick Shifter (KQS). Vpredu sú nekompromisné strmene Brembo Stylema, samozrejmosťou je potom plné LED osvetlenie, tempomat, farebná TFT prístrojovka a antihopingová spojka.

Svetlá výška, a tým pádom aj výška sedla, sa dá meniť v rozsahu celkovo 60 mm, skopírované priamo z údajov: 174 mm (+/-30 mm) a 820 mm (+/-30 mm).

Bimota Tera (2024)
Bimota Tera (2024)

Bimota Tera (2024)
Bimota Tera (2024)
Bimota Tera (2024)
Bimota Tera (2024)

Video: Bimota Tera - nastavenie svetlej výšky

Foto:
 Bimota Tera 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:Bimota
Model:Tera
Rok:2024
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec s kompresorom (4T)
Objem:998 ccm
Max. výkon:209.6 k (154.1 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:137.3 Nm / 9500 ot.
Kompresný pomer:11.2:1
Vŕtanie x Zdvih:76.0 x 55.0 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:114 mm
Zdvih vzadu:135 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:330 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:190/55ZR17M/C (75W)
Hmotnosť / Rozmery:
Výška sedla:820 mm
Svetlá výška:174 mm
Objem nádrže:22 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:áno, v sérii
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:za príplatok semiatívny podvozok Marzocchi

Pridané: 08.11.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria