Anketa:
Jaro Katriňák na štarte MS MX v Španielsku
ZdieľaťPridané: 10.05.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3903 [Šport - Motocross]
Tímy a jazdci MS MXGP mali len krátku prestávku, nakoľko sa behom týždňa presunuli z Portugalska do Španielska, kde pokračuje nastávajúci víkend seriál majstrovstiev sveta MXGP. Práve túto prestávku v ME EMX250 využil Jaroslav Katriňák (MRA Racing team), aby sa v Galícii postavil na štart svetového šampionátu tr, MX2., kde bude mať štar.číslo # 499.
Zdroj: SMF
Novým dejiskom tohto prestížneho šampionátu je trať Circuito Municipal Jorge Prado neďaleko mesta Lugo, v severozápadnom kúte španielskej Galície. A áno, čítate správne, okruh je pomenovaný po úradujúcom majstrovi sveta MXGP, a to preto, že sa nachádza v oblasti, kde vyrastal a kde sa začali jeho prvé kilometre na motorke.
Lugo sa stane 18. motokrosovou traťou v Španielsku, ktorý bude hostiť GP v motokrose, ale prvým v historickom regióne Galícia. Súčasťou tohto šiesteho podujatia MS MXGP bude i tretie podujatie MS žien WMX a majstrovstvá Európy tento krát len v triede EMX125ccm, EMX250 majú tento krát prestávku.
Práve túto prestávku v ME EMX250 využil Jaroslav Katriňák (MRA Racing team), aby sa v Galícii postavil na štart svetového šampionátu tr, MX2., kde bude mať štar.číslo # 499.
Katriňákovci sa rovno z Portugalska z ME EMX250 presunuli teda do Španielska a potom sa presunú rovno do Francúzska, kde v termíne 18.-19.5.2025 pokračuje euróspky šampionát 250-tok.
Držíme Jarovi Palce, aby sa mu v nabitom 37 člennom štart.poli darilo!
Bližšie informácie a štart.listiny MXGP Lugo, Španielsko nájdete na stránke: MX GP
Pridané: 10.05.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia “BRONZOVÝ” v 2. jazde MS v Španielsku 2015 - Redakcia
- Richard Šikyňa v španielskom Redsand MX Parku skončil na 29. a 27. mieste. - Redakcia
- Richard Šikyňa si na MXGP v Španielsku polepšil o dve miesta - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!