Anketa:
Richard Šikyňa v španielskom Redsand MX Parku skončil na 29. a 27. mieste.
ZdieľaťPridané: 27.03.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2248 [Šport - Motocross]
Cez víkend 24.-25.3.2018 pokračoval seriál majstrovstiev sveta FIM Motocross World Championship na trati v španielskom Redsand MX Parku, asi 90 km od Valencie. Ako jediný Slovák v histórii sa seriálu zúčastňuje v triede MX2 Richard Šikyňa (MX Slovakia), jazdiaci v tejto sezóne vo farbách českého partnerského tímu JD KTM GUNNEX Racing Team.
Na ťažkej trati sa mu nedarilo chytiť ten správny rytmus a po sobotňajšom 31. mieste v kvalifikačných pretekoch v nedeľu prešiel cieľom v prvej jazde 29. a v druhej 27..
Richard Šikyňa (#102)
„V sobotu som mal v kvalifikačných pretekoch dobrý štart, ale v prvom kole po kolízii s jedným jazdcom som sa nevyhol tvrdému pádu. Šiel som až z posledného miesta a s dosť veľkou stratou. Nakoniec z toho bolo v cieli 31. miesto. V nedeľu som sa v rannom tréningu cítil aj napriek sobotňajšiemu pádu celkom fajn. V prvej jazde som mal slušný štart, bol som tam okolo 20. miesta, ale po pár kolách mi stvrdli ruky a postupne som sa prepadol na 29. miesto. V druhej jazde som mal po štarte trochu smolu, keď jazdec predo mnou spadol v prvej zákrute a ja som musel spomaliť, aby som ho neprešiel. V podstate som preteky začínal medzi poslednými. Nakoniec som sa dostal na 27. miesto a na tomto mieste som aj prešiel cieľom. V druhej jazde som sa cítil o niečo lepšie, ale stále to nebolo ono. Teraz sa vrátim na pár dní do Čiech, kde si trochu oddýchnem a absolvujem v nedeľu prvé preteky českého majstráku. Už sa ale teším na ďalší svet o dva týždne v Arcu.“
Peter Kolek, manažér MX Slovakia
„Každé preteky majstrovstiev sveta sú veľmi náročné nie len po fyzickej, ale aj psychickej stránke. Som rád, že to Richard zvláda relatívne dobre a na každých pretekoch získava neoceniteľné skúsenosti na najťažšej motokrosovej scéne sveta. Zdokonaľovať a učiť sa ale musí od tých najlepších, inak nemá v budúcnosti žiadnu šancu uspieť. Nepochybujem, že cesta, po ktorej sme sa dali je tá správna, aj keď asi tá najzložitejšia. Máme však jasný cieľ a ideme si za tým.“
Pridané: 27.03.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Richard Šikyňa si na MXGP v Španielsku polepšil o dve miesta - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia “BRONZOVÝ” v 2. jazde MS v Španielsku 2015 - Redakcia
- V Lokti na MS Fontanesi oslavovala titul, Šikiňa na 8. a Kohút na 13. mieste v ME EMX125 - Redakcia
- Prvé preteky MXGP 2020 v Anglicku aj za účasti Richarda Šikyňu - Redakcia
- Richard Šikyňa bodoval na prvých pretekoch MXGP 2019 - Redakcia
- Richard Šikyňa bodoval na prvých pretekoch MXGP v Kegumse - Redakcia
- Richard Šikyňa po pretekoch MXGP 2020 vo Faenze priebežne v TOP 20tke - Redakcia
- Michal Búlik v roku 2018 za tím vicemajstra sveta. - Redakcia
- Tomáš ŠIMKO siedmy na MS v motokrose MX3 v Bulharsku - Redakcia
- Martin Žerava vydoloval bronz z piesku na MS Veteránov – Assen 2015 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!