ISSN 1336-6491 | Online: 1985 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29831
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17628)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12203)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia (3)

Cape Nordkinn - najsevernejší bod kontinetálnej európy, Mehamn, Nórsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Cape Nordkinn cesta do Kjøllefjord

Ten kto hľadá najsevernejší bod kontinetálnej európy musí navštíviť Cape Nordkinn (Kinnarodden) Známy mys Nordkapp sa totiž nachádza na ostrove Magerøya.

Na rozdiel od turisticky známeho a veľa navštevovaného Nordkapp-u je polostrov Nordkinn takmer ľudoprázdny, cesta vedie do dedinky Mehamn a potom východne do Gamviku. Približne v polovici trasy sa dá odbočiť na západ po ceste 894 do Kjøllefjord-u.

Na samotný najsevernejší bod sa nedá dostať autom, či motorkou ale je to dvojdňová túra z Mehamn-u. Druhá možnosť ako sa tam pozrieť je využiť loď.

Články:

Fotogaléria:

30.10.2013 - wikipedia.org

Najsevernejší bod kontinetálnej európy Cape Nordkinn (Kinnarodden) vs. Nordkapp na ostrove Magerøya.

11.10.2013 - tlmitsch

fjord na ceste do Gamvik

11.10.2013 - tlmitsch

na ceste do Gamvik

11.10.2013 - tlmitsch

Gamvik - severnejsie to neslo

31.01.2010 - Awia

Cape Nordkinn
Cape Nordkinn

31.01.2010 - Awia

Cape Nordkinn
Cape Nordkinn

31.01.2010 - Awia

Cape Nordkinn - Kjøllefjord

31.01.2010 - Awia

Nordkinn

31.01.2010 - Awia

Cape Nordkinn - dedinka Mehamn

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Cesta na Cape Nordkinn, Nórsko

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Cesta na Cape Nordkinn, Nórsko

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Cesta na Cape Nordkinn, Nórsko

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Cesta na Cape Nordkinn, Nórsko

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Cape Nordkinn - Kjøllefjord, Nórsko

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Cape Nordkinn - Kjøllefjord, Nórsko

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Nórsko
Región:Severná časť
Typ:Prírodný úkaz
Pridal:Awia 30.10.2013 (11:37)
Poloha:N 71.037 E 27.851
Približná poloha:nie
Čitatelia:22713
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

en.wikipedia.org/wiki/Cape_Nordkinn
cs.wikipedia.org/wiki/Kinnarodden

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Maják Slettnes Fyr, NórskoZaujímavosť14.4 km SV
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »