Anketa:
WSBK 2008 – 7 – Nurburgring
ZdieľaťPridané: 16.06.2008 Autor: Brambo
Čitatelia: 3989 [Šport - SuperBike]
Tentoraz bojovali jazdci po deväťročnej pauze na nemeckom okruhu Nurburgring. Dvojnásobné superbajkové zlato si odniesol Noriyuki Haga a zlato superšportové Andrew Pitt. Veľký dôvod na oslavu mal aj český tím Intermoto.
Počas tohto víkendu panovalo na nemeckom okruhu premenlivé počasie. Najviac sa darilo jazdcom na Yamahách, v prvej jazde zvíťazil Haga na spomínanej značke pred Baylissom na Ducati a domácim Neukirchnerom na Suzuki. V druhej jazde sa za Hagu posunul jeho tímový kolega Corser a tretí bol opäť Neukirchner. Jakub Smrž dokončil prvú jazdu na svojej Ducati jedenásty, druhú jazdu pre pád nedokončil.
![]() |
Dvojnásobný víťaz Noriyuki Haga |
Prvá päťka superbajkov celkovo:
Miesto | Jazdec | Body |
---|---|---|
1. | Troy BAYLISS | 227 |
2. | Carlos CHECA | 188 |
3. | Max NEUKIRCHNER | 176 |
4. | Noriyuki HAGA | 172 |
5. | Troy CORSER | 154 |
V superšportoch skončili na pódiu od prvého po tretie miesto dve Hondy CBR a jedna Yamaha R6 pilotované jazdcami Andrew Pitt, Joshua Brookes a Broc Parkes.
Prvá päťka superšportov celkovo:
Miesto | Jazdec | Body |
---|---|---|
1. | Andrew PITT | 88 |
2. | Fabien FORET | 84 |
3. | Joshua BROOKES | 83 |
4. | Joan LASCORZ | 81 |
5. | Broc PARKES | 81 |
A čo bolo dôvodom na oslavu v tíme Intermoto Czech? V triede Superstock 600(stroje s menšími povolenými úpravami ako superšport) zvíťazil ich jazdec Patrik Vostárek!
Video: 2008 – Nurburgring Supersport Highlights
Foto: www. yamaha-racing.com
Pridané: 16.06.2008 Autor: Brambo Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne
- MotoGP 2008 – 8 – Donington
- MotoGP 2008 – 7 – Katalánsko
- MotoGP 2008 – 6 – Mugello
- MotoGP 2008 – 5 – Le Mans
- Pancierové brzdové hadice HEL Performance
- WSBK 2008 – 5 – Monza
- MotoGP 2008 – 4 – Čína
- MotoGP 2008 – 3 – Estoril
- WSBK 2008 – 3 – Valencia
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!