ISSN 1336-6491 | Online: 2479 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Enduro test Jahodná - ISDE 2015, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

Miesto Enduro testu Jahodná - ISDE - Šesťdňová Košice 2015

Všetko o ISDE - Šesťdňová v Košiciach 2015 nájdeš TU.

Články:

Fotogaléria:

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Štefan Svitko - Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

11.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 5. deň - ISDE 2015 Košice

09.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 3. deň - ISDE 2015 Košice

09.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 3. deň - ISDE 2015 Košice

09.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 3. deň - ISDE 2015 Košice

09.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 3. deň - ISDE 2015 Košice

09.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 3. deň - ISDE 2015 Košice

09.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 3. deň - ISDE 2015 Košice

09.09.2015 - Awia

Enduro test Jahodná - 3. deň - ISDE 2015 Košice

11.08.2014 - Awia

Alpe Adria + MM SR v endure Jahodná pri Košiciach 2014 - Enduro test

11.08.2014 - Awia

Alpe Adria + MM SR v endure Jahodná pri Košiciach 2014 - Enduro test

11.08.2014 - Awia

Alpe Adria + MM SR v endure Jahodná pri Košiciach 2014 - Enduro test

11.08.2014 - Awia

Alpe Adria + MM SR v endure Jahodná pri Košiciach 2014 - Enduro test

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Motokrosová trať
Pridal:Awia 19.07.2015 (11:00)
Poloha:N 48.765 E 21.132
Približná poloha:nie
Čitatelia:9880
Povrch:pešo

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Jahodná, SlovenskoPriesmyk1.4 km S
2.Stopka - Občerstvenie na rázcetí, SlovenskoObčerstvenie4.1 km V
3.Cross test Košická Belá - ISDE 2015, SlovenskoMotokrosová trať6.5 km SZ
4.Enduro test Baška - ISDE 2015, SlovenskoMotokrosová trať6.7 km JV
5.Vyhliadková veža a Košický hrad (zrúcanina), SlovenskoVyhliadka7.7 km V
6.Obchádzka (zatvorený most Ružín) Opátka - Zlatník, SlovenskoTrasa7.7 km SZ
7.Bufet Lodenica, Ružín, SlovenskoPláž8.0 km SZ
8.Trasa Z Košíc okolo komína, SlovenskoTrasa8.0 km V
9.CC trať Myslava, SlovenskoMotokrosová trať8.4 km JV
10.MX trať Družstevná pri Hornáde, SlovenskoMotokrosová trať9.1 km V
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »