Anketa:
Výstavisko Incheba, Bratislava, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Výstavisko Incheba - bod vás zavedie na platené parkovisko priamo do areálu výstaviska.
Články:
- Výstava Motocykel 2006 sa začína
- Výstava Motocykel 2007 už klope na dvere
- Výstava Motocykel 2005, Bratislava
- Nokia freestyle motocross 2007 je za nami
- Pozvánka na výstavu Motocykel 2008
- Pozvánka na výstavu Motocykel 2009
- Pozvánka na výstavu Motocykel 2010 s bohatým sprievodným programom
- Pozvánka na výstavu Motocykel 2011 s bohatým sprievodným programom
- Pozvánka na výstavu Motocykel 2012 - Program a sprievodné akcie
- Pozvánka: O pár dní štartuje motocyklová sezóna - výstava Motocykel 2012 v Bratislavskej Inchebe
- Pozvánka na výstavu Motocykel 2013 - Prichádza jar, vytiahnite dvojkolesové tátoše a kožené bundy!
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2013
- Pozvánka: Výstava Motocykel 2014 - Inchebu obsadia silné motorky
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2014 + stánok Motoride.sk
- Pozvánka: Výstava Motocykel 2016 - Raj motorkárov v Inchebe
- Pozvánka: Výstavy, ktoré majú drive – Motocykel a Boat Show 2018
- Pozvánka: Výstava Motocykel a Boat Show 2019: Premiéry najsilnejších strojov a dni plné adrenalínových zážitkov
- Foto a video report - Výstava Motocykel 2019, Bratislava
- Pozvánka: Jazda, na akú nezabudnete. Výstava Motocykel 2020 prinesie očakávané novinky, adrenalín aj zábavu
- Motocykel je späť! Odštartujete motorkársku sezónu na výstave v Inchebe?
- Report: výstava Motocykel 2022 a Customs of Slovakia
- Výstava Motocykel prichádza v plnej sile
- Výstava Motocykel 2023 sa začala dnes
- Pozvánka: Výstava Motocykel 2024: rekordný počet značiek, najočakávanejšie novinky, ale aj prestavby a veterány
- Článok č. 9682 neexistuje.
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2024
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
Fotogaléria:
27.03.2012 - Cacao

27.03.2012 - Cacao

17.03.2011 - Awia

17.03.2011 - Awia

17.03.2011 - Awia

17.03.2011 - Awia

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Bratislavský Kraj |
Typ: | Štadión |
Pridal: | Awia 21.03.2007 (08:27) |
Poloha: | N 48.133 E 17.101 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 21743 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
Incheba, a.s.
Viedenská cesta 3-7
851 01 Bratislava
incheba.sk
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Nákupné centrum Aupark, Slovensko | Reštaurácia | 0.7 km V |
2. | Cafe Kastelán, Slovensko | Občerstvenie | 1.2 km S |
3. | Stará tržnica, Bratislava, Slovensko | Pamiatka | 1.5 km SV |
4. | Hobbydielňa YHP, Bratislava, Slovensko | Zaujímavosť | 2.2 km JV |
5. | Design Factory, Bratislava, Slovensko | Múzeum | 2.3 km SV |
6. | Pamätník Slavín (Bratislava), Slovensko | Pamiatka | 2.3 km S |
7. | Kaviareň DreamCafe Bratislava, Slovensko | Bar | 2.3 km SZ |
8. | Múzeum dopravy Bratislava, Slovensko | Múzeum | 2.5 km S |
9. | ZRUŠENÉ: Mentor ride & fly, Slovensko | Moto shop | 3.9 km J |
10. | Predajňa Buldog, Bratislava, Slovensko | Moto shop | 4.0 km SV |

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!