Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1564 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29715
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17572)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12143)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia (3)

Stolová hora El Mida, Tunisko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Na vrchu stolovej hory El Mida - Na Afrikách do Afriky - Tunisko - 1. časť

El Mida je stolová hora, ktorá sa nachádza pomerne hlboko v dunách Tuniskej sahary - Grand Erg Oriental. Je to dobré miesto - tip na výlet z Krar Ghilane pre jazdcov, ktorí už slušne zvládajú jazdu aj vo vysokých dunách.

Stolová hora El Mida - Na Afrikách do Afriky - Tunisko
Stolová hora El Mida - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

Panoráma: Cestou na stolovú horu El Mida, Tunisko - Bod záujmu

Neďaleko od hory je Café El Mida a pri ňom prameň. Cesta od hory sem je jednoduchá iba pieskové pisty.

Ideálne je si na to vyhradiť celý deň, ak budete jazdiť svižne dáte to za pol dňa, ale rezerva sa hodí pre pŕípad problémov alebo ak si budete chcieť nechať čas na fotenie a pod.

Články:

Fotogaléria:

01.03.2018 - Awia

Stolová hora El Mida, Tunisko - Bod záujmu

14.02.2018 - Awia

Duny cestou na stolovú horu El Mida - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Duny cestou na stolovú horu El Mida - Na Afrikách do Afriky - Tunisko
Duny cestou na stolovú horu El...

14.02.2018 - Awia

Duny cestou na stolovú horu El Mida - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Duny cestou na stolovú horu El Mida - Na Afrikách do Afriky - Tunisko
Duny cestou na stolovú horu El...

14.02.2018 - Awia

Duny cestou na stolovú horu El Mida - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Duny cestou na stolovú horu El Mida - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

14.02.2018 - Awia

Stolová hora El Mida - Na Afrikách do Afriky - Tunisko

07.01.2018 - africanPo

V zajatí dún cestou na stolovú horu El Mida, Erg Gran Oriental, Tunisko - Africa Twin Tunisia Adventure

14.11.2017 - Awia

Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure

14.11.2017 - Awia

Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure

14.11.2017 - Awia

Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Tunisko
Región:Západ
Typ:Vyhliadka
Pridal:Awia 05.04.2018 (08:12)
Poloha:N 32.812 E 9.434
Približná poloha:nie
Čitatelia:9931
Nadmorská výška:313.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Oáza Ksar Ghilane, TuniskoKemping27.3 km SV
2.Rímska pevnosť v dunách pri Ksar Ghilane, TuniskoHrad27.6 km SV
3.Odbočka El Kamour - začiatok vojenskej oblasti, TuniskoZaujímavosť35.9 km JV
4.Trasa Douz - Ksar Ghilane po pistách, TuniskoTrasa44.3 km SZ
5.Café du Park (na piste Douz - Ksar Ghilane), TuniskoObčerstvenie45.3 km SZ
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »