ISSN 1336-6491 | Online: 2067 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia (5)

Mount Lovcen, Čierna hora - Bod záujmu - Tip na Výlet

NP Lovcén - Mauzóleum

Lovćen (srbsky Ловћен) je jedna z najvyšších hôr Čiernej Hory. Vysoký je 1749 m (má dva vrcholy, najvyšší je Stirnovnik, okrem neho má potom ešte menší vrcholok Jezerski vrh s výškou 1657 m).

Hora sa nachádza v južnej časti krajiny, neďaleko mesta Kotor. Spolu s ním je spojená úzkou cestou, s 32 serpentínami. Tesne pod vrcholkom je potom parkovisko, z ktorého vedie tunel pre peších cez horu až na jej vrchol. Na ňom bolo vybudované mauzóleum kráľovi Petrovi II. Petrovič-Nejgošovi. Nachádza sa tu jeho veľká socha z čierneho mramoru a hrobka. Lovćen sa považuje za onú Čiernu Horu podľa ktorej bola celá krajina pomenovaná; je to veľmi významné miesto pre obyvateľov štátu. V okolí hory sa tiež rozkladá národný park.

Články:

Fotogaléria:

09.11.2015 - Awia

Mount Lovcen, Čierna hora - Bod záujmu

09.11.2015 - Awia

Mount Lovcen, Čierna hora - Bod záujmu

09.11.2015 - Awia

Mount Lovcen, Čierna hora - Bod záujmu

09.11.2015 - Awia

Mount Lovcen, Čierna hora - Bod záujmu

09.11.2015 - Awia

Mount Lovcen, Čierna hora - Bod záujmu

09.11.2015 - Awia

Mount Lovcen, Čierna hora - Bod záujmu

09.11.2015 - Awia

Mount Lovcen, Čierna hora - Bod záujmu

09.11.2015 - Awia

Mount Lovcen, Čierna hora - Bod záujmu

30.10.2015 - ulltraa

NP Lovcén

30.10.2015 - ulltraa

NP Lovcén - Schody k mauzóleu

30.10.2015 - ulltraa

NP Lovcén - Peter II. Petrovič

30.10.2015 - ulltraa

NP Lovcén - Jazerský vrch

30.10.2015 - ulltraa

NP Lovcén - Podporné stĺpy

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Čierna hora
Región:okolie Podgorice
Typ:Vyhliadka
Pridal:Awia 23.07.2007 (12:16)
Poloha:N 42.404 E 18.817
Približná poloha:nie
Čitatelia:11392
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Mauzóleum Petra II. Petrovića Njegoša, Čierna horaPamiatka1.7 km V
2.Boka Kotorska - 32 zákrut, Čierna horaVyhliadka2.9 km Z
3.Kotor, Kotorská pevnosť, Čierna horaMesto4.5 km SZ
4.Camp-Bijela, Čierna horaKemping13.9 km SZ
5.Budva, Čierna horaMesto14.1 km J
6.Apartmány Pavlović, Čierna horaPenzión15.5 km SZ
7.Rijeka Crnojevića, Čierna horaTrasa20.1 km V
8.Skadarské jazero, Čierna horaJazero28.5 km JV
9.Kokoti (dedina), Čierna horaZaujímavosť29.3 km V
10.Monastir Ostrog, Čierna horaKostol34.8 km SV

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »