ISSN 1336-6491 | Online: 1639 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29886
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17655)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)

Seriál článkov: Šesťdňová 2007

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 8.

18.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8255 [Šport - Šesťdňová]

-

Šesťdňová 2007, Chile – úspech slovenského endura!

Včera 6. súťažným dňom, v rámci ktorého sa jazdil veľmi zaujímavý a vynikajúco pripravený motokros a večerným záverečným ceremoniálom vyvrcholil 82. ročník Medzinárodnej motocyklovej šesťdňovej súťaže.

 

18.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5851 [Šport - Šesťdňová]

-

Šesťdňová 2007 v Chille skončená – Slovensko v kluboch 2. a 3. miesto

Slovenské klubové tímy udržali i po záverečnom motokrose svoje vynikajúce postavenie v súťaži klubových tímov na 82. ročníku ISDE v Chile a získali pre Slovensko dve medailové miesta.

 

16.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4872 [Šport - Šesťdňová]

-

Šesťdňová v Chile, Slováci v kluboch 2. a 3., Fínska obhajoba v ohrození!

Problémy s uverejňovaním výsledkov súťažných dní na 82. ročníku ISDE pokračujú.

 

15.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5586 [Šport - Šesťdňová]

-

Šesťdňová v Chille je v polovici - Slováci postúpili!!!

Pred pár minútami sme obdržali od prezidenta SMF potešujúcu správu, že podľa neoficiálnych výsledkov oba slovenské tímy na tohtoročnej ISDE postúpili v priebežnom poradí po treťom súťažnom dni.

 

13.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9455 [Šport - Šesťdňová]

-

Slováci odštartovali šesťdňovú v Chille úspešne!

Po úvodných problémoch so spracovaním výsledkov tohtoročnej šesťdňovej sme obdržali z Chile veľmi potešujúcu správu.

 

12.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8839 [Šport - Šesťdňová]

-

Aktuálne informácie z La Sereny – ISDE 2007

Po úprave zo strany usporiadateľov sa otvárací ceremoniál 82. ročníka ISDE 2007 uskutočnil v sobotu večer vo večerných hodinách, pri symbole La Sereny, majáku na brehu Tichého oceánu.

 

04.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5213 [Šport - Šesťdňová]

-

82. ročník I.S.D.E. – La Serena, Chile – Za Slovensko dva klubové tímy

Štart tohtoročného 82.ročníka Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže (ISDE), ktorá sa uskutoční v meste La Serena v Chile, je už predo dvermi.

 

10.10.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9670 [Šport - Šesťdňová]

-

Šesťdňová 2007 aj so slovenskou účasťou!

Tohtoročný 82. ročník Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže sa uskutoční v dňoch 12. - 17. novembra 2007 v Čile, v prístavnom meste La Serena, ktoré sa nachádza 470 km od hlavného mesta Santiago.

 

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »