Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1777 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29886
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17655)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Šesťdňová v Chille je v polovici - Slováci postúpili!!!

 Zdieľať

Pridané: 15.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5587 [Šport - Šesťdňová]

Pred pár minútami sme obdržali od prezidenta SMF potešujúcu správu, že podľa neoficiálnych výsledkov oba slovenské tímy na tohtoročnej ISDE postúpili v priebežnom poradí po treťom súťažnom dni.

Seriál článkov - Šesťdňová 2007:

Slovakia young team v zložení Zlatko Novosád, Juraj Dozsa a Peter Králik je na 2. mieste a hneď za nimi na 3. mieste je Slovakia club team jazdiaci v zložení Jaroslav Katriňák, Ivan Jakeš a Radek Matoška.

 Katroš na štarte
Katroš na štarte

Včera v noci sme obdržali informáciu od manažérky jedného z našich dvoch klubákov, Slovakia Young Teamu, Zuzany Onhajzerovej. V e-mailovej správe nám napísala: !V prvom rade sa ospravedlňujem, že píšem až tak neskoro, ale vôbec nestíham. Výsledky sa dozvedáme až po jury, ktorá sa končí neskoro večer. V pondelok dokonca o pol jednej ráno!

A tak aspoň v krátkosti:
Napriek tomu, že pondelky nie sú normálne veľmi príjemné dni, nám ten pondelok prial. Boli sme na krásnom 3. mieste, ktoré sa nám podarilo udržať i po druhom dni. Nebol to však dôvod na výnimočnú radosť, lebo sú to len dva dni zo šiestich. Ale aspoň nám priniesol, hlavne našim chlapcom, dobrú náladu, a preto sa im jazdí lepšie. S dobrou náladou ide vždy všetko lepšie. Svoje časy pekne stíhajú, zranenia nemáme žiadne. Chalani hovoria, že nepadajú vôbec, asi by som im to mala veriť... :-) V utorok bola trať po prvom dni poriadne rozbitá, čo cítili aj naši jazdci. Tretí deň smeroval do vnútrozemia, bolo už menej piesku, zato však viac kameňov. Jazdilo sa medzi vinicami a jazdili sa časy A. Bolo veľmi teplo, doslova úmorné, takmer 30 stupňov Celzia. Najnáročnejší bol pre jazdcov špeciál test 3, ktorý sa išiel vo vyschnutom riečišti, nie však takom, ako ho poznáme u nás. Kamene mali priemer 20 - 30 cm, došlo tu k mnohým zraneniam. Štvrtý deň sa trať opakuje. Pozdravujeme všetkých „

 Katrinák na trati
Katrinák na trati

V neskorých nočných hodinách sa nám podarilo telefonicky spojiť i s manažérom Slovakia club tímu Jánom Hrehorom, ktorý nám potvrdil, že všetci traja jazdci tímu tretí deň dojazdili. Ako ešte stále nevedia ale podľa časov to nebolo zlé. Ivan Jakeš má po nepríjemnom páde trochu problémy s nohou, ale podľa slov Jana Hrehora všetci dúfajú, že s pomocou prítomného MUDr. Petriščáka to Ivan zvládne. Hrehor potvrdil slová Zuzany Onhajzerov, včera bolo veľmi teplo a trať bola prašná a tvrdá, bolo i dosť zranení – podľa press správy až 14. „Keby zapršalo, naši by to len uvítali, predsa len nám to blato vyhovuje viac. Poradie klubových tímov po treťom dni ešte nie je zverejnené, ale dúfam, že je to len lepšie, klesnúť by ani jeden z klubákov nemal „ povedal na záver telefonátu Hrehor.

 Matoška
Matoška

Vo výsledkoch po 16 testoch (po troch súťažných dňoch), ktoré usporiadatelia konečne zverejnili na oficiálnej stránke je vo svojej triede C1 Radek Matoška na 5.mieste (postup), Jaro Katriňák je v C3 stále na 3.mieste a Ivan Jakeš na mieste 6. Poradie jazdcov Slovakia young teamu v triede C3: 2. Novosád Zlatko, 4. Dozsa Juraj, 10. Králik Peter.

 Slovakia young team v cieli II. dňa
Slovakia young team v cieli II. dňa

V poradí trophi tímov, podľa tlačovej správy usporiadateľov z Chile, po treťom dni došlo k výmene na druhom a treťom mieste : Vedú Fíni, pred Talianmi a Francúzskom. V juniorskej súťaži sú prví Španieli, pred Francúzmi a Austráliou.

 Aj takto sa jazdí
Aj takto sa jazdí

Všetky foto zo šesťdňovej 2007 nájdeš v galérii: Šesťdňová 2007

Zdroj: SMF
Foto: managérka Slovakia young teamu Zuzana Onhajzerová

Pridané: 15.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Šesťdňová 2007:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »