Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1062 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30188
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17812)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12376)

Seriál článkov: Africa Eco Race 2018

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 5.

15.01.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3940 [Šport - Rally]

-

Africa Eco Race 2018 v cieli

V nedeľu 14.1.2018 vyvrcholil pri Ružovom jazere neďaleko DAKARU tohtoročný 10.ročník AFRICA ECO RACE, kde štartovala i dvojica slovenských jazdcov Martin Benko a Ján Zaťko.

 

14.01.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4215 [Šport - Rally]

-

Africa Eco Race 2018 takmer v cieli veľká smola Martina Benku, Ján Zaťko 9-ty

Predposledná etapa 10. ročníka Africa eco Race je prakticky už uzavrela tohtoročné poradie v jednotlivých kategóriách. Zajtra je na programe už len záverečná dojazdová etapa Saint Louis - Dakar s dĺžkou 292km, kde je len 2km špeciál test a potom už len príchod do afrického Dakaru.

 

10.01.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4411 [Šport - Rally]

-

Africa Eco Race 2018 má za sebou už 7. etapu, Benko na treťom mieste!

Účastníci tohtoročnej africkej rally AFRICA ECO RACE v utorok absolvovali už 7. etapu CHAMI - CHAMI (508 km). Medzi motocyklistami došlo v priebežnom poradí ku zmene. Slovenský jazdec Martin Benko sa posunul na pódiové tretie miesto. Vedie i naďalej Paolo Ceci z Talianska pred por- tugalským jazdcom Luis Miguel ANJOS OLIVEIRA. Ján Zaťko je priebežne na 11. mieste.

 

05.01.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5189 [Šport - Rally]

-

Africa Eco Race 2018 - po tretej etape

V Afrike sa po stopách pôvodného afrického dakaru preteká už niekoľko rokov. Aj na tejto súťaži máme slovenských jazdcov v sedle motoriek.

 

03.01.2018 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 5265 [Šport - Rally]

-

Africa Eco Race 2018

Po zrušení afrického Dakaru 2008 pre teroristické hrozby, ktoré sa ukázali iba zámienkou na presun cirkusu do Južnej Ameriky, vyrástla v Afrike rally svetových parametrov a kvalít. Pravý Dakar sa dodnes jazdí na Sahare a jeho športové kvality sú niekde inde, ako u amerického klonu.

 

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »