Anketa:
Africa Eco Race 2018 - po tretej etape
ZdieľaťPridané: 05.01.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5178 [Šport - Rally]
V Afrike sa po stopách pôvodného afrického dakaru preteká už niekoľko rokov. Aj na tejto súťaži máme slovenských jazdcov v sedle motoriek.
Seriál článkov - Africa Eco Race 2018:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Africa Eco Race 2018 | Nasledujúci
Zdroj: SMF a africarace.com
Po prológu v Maroku sa peletón rally presunul do mesta Nador , kde bola v utorok 2.1.2018 odštartovaná 1.etapa Nador - Dar Kaoura s dĺžkou 639 km. Víťazom tejto etapy medzi motocyklistami sa stal Paolo Ceci z Talianska, náš Ján Zaťko skončil na 9. a Martin Benko na 14. mieste.
V stredu 3.1.2018 sa uskutočnila druhá etapa DAR KAOURA – AGDAL (479km). Zvíťazil známi Pal Anders Ullevalseter (Nórsko), Benko bol v cieli na 4.mieste a Zaťko na 8.mieste. Jana zaťka trafil veľký kameň, ale nevzdal to, do cieľa prišiel.
Po štvrtku majú jazdci za sebou tretiu etapu AGDAL – ASSA s dĺžkou 421km. Zvíťazil Luis Oliveira z Portugalska pred vedúcim jazdcom priebežného poradia Talianom Paolom Cecim a pred tretím Pal Adnersom Ullevaseterom, ktorý je v priebežnom poradí na druhom mieste. Martin Benko je po dnešku na štvrtom mieste, Ján Zaťko na mieste desiatom.
Video: AFRICA ECO RACE 2018 - 3 . etapa
Zajtra je na programe štvrtá najdlhšia tohtoročná etapa ASSA - FORT CHACAL ( 501 km), ktorá bude náročná hlavne na navigáciu. Organizátori pripravili na trase viacero záchytných bodov, ale stále sú tu veľmi zložité časti s mnohými príležitosťami ísť nesprávnym smerom.
Live tracking
Rozpis televízneho vysielania
Oficiálna stránka podujatia: www.africarace.com
Pridané: 05.01.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Africa Eco Race 2018:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Africa Eco Race 2018 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Africa Eco Race 2018 má za sebou už 7. etapu, Benko na treťom mieste! - Redakcia
- Africa Eco Race 2018 v cieli - Redakcia
- Africa Eco Race 2020 a Martin Benko - haro007
- AFRICA ECORACE 2017: po 7. etape Benko štvrtý a Zaťko siedmy - Redakcia
- Africa Eco Race 2018 - haro007
- Africa Eco Race 2017 – Maťo Benko - haro007
- Svitko zvíťazil na africkej Rally z Monaca do Dakaru - Africa Eco Race 2022! Benko ôsmy! - Awia
- AFRICA ECO RACE 2015 – Ján Zaťko v cieli na 15. mieste! - Redakcia
- Štefan Svitko tretí na Merzouga Rally 2015 - Redakcia
- AFRICA ECO RACE 2017: po 4. etape Zaťko ôsmy, Benko deviaty - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!