Anketa:
Africa Eco Race 2018 má za sebou už 7. etapu, Benko na treťom mieste!
ZdieľaťPridané: 10.01.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4381 [Šport - Rally]
Účastníci tohtoročnej africkej rally AFRICA ECO RACE v utorok absolvovali už 7. etapu CHAMI - CHAMI (508 km). Medzi motocyklistami došlo v priebežnom poradí ku zmene. Slovenský jazdec Martin Benko sa posunul na pódiové tretie miesto. Vedie i naďalej Paolo Ceci z Talianska pred por- tugalským jazdcom Luis Miguel ANJOS OLIVEIRA. Ján Zaťko je priebežne na 11. mieste.
Seriál článkov - Africa Eco Race 2018:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Africa Eco Race 2018 | Nasledujúci
Zdroj: SMF
Druhý deň v Mauritánii zahájil i slávne maratónske etapy 10. ročníka Afrika Eco Race. Hneď v prvej časti dňa pretekári absolvovali 486 km špeciál v okolí mesta Chami. V utorok sa jazdilo bez servisu, t. j. mechanici nemajú právo opravovať, dokonca ani priblížiť sa k odparkovaným strojom, ktoré zostanú v "parc fermé" až do začiatku ďalšej etapy.
Mierne piesčitá zrýchľovačka poslala súťažiacich na prvé križovanie dunami, aby sa potom vrátili na veľmi rýchle úseky trate s komplikovanou navigáciou. Skutočná obtiažnosť zostala v posledných tridsiatich kilometroch plných dún. Zložitá etapa, kde bola potrebná opatrnosť pred dosiahnutím "parc fermé" uprostred 900 - kilometrového maratónu.
Paolo Ceci (ITA / KTM) využil svoje skúsenosti z Rally Dakar a podarilo sa mu v 7. etape vyhrať pred Dmitrijom Agoshkovom (RUS / KTM). Mladý Luis Oliveira (POR / YAMAHA) prekročil cieľovú čiaru tesne za Talianom.
Martin Benko (SLK / KTM) skončil štvrtý pred troma mladými, Felix Jensenom (NOR / KTM), Julien Sanchezom (FRA / KTM) a Mariusom Helmersenom (NOR / KTM). Utorok bol ďalším ťažkým dňom pre dvojnásobného víťaza Pal Anders Ullevalsetera (NOR / KTM), ktorý dnes ráno reštartoval v dôsledku mechanických problémov. Bohužiaľ mohol jazdiť len pár kilometrov pred návratom do bivaku.
Dnes je na programe 8. etapa CHAMI - AMODJAR: 478 km (presun do štartu špeciál testu 2 km, špeciál test 439 km, spojovačka Azougui - Amodjar 37 km, asistencia 699 km).
Pridané: 10.01.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Africa Eco Race 2018:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Africa Eco Race 2018 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Africa Eco Race 2018 - po tretej etape - Redakcia
- Africa Eco Race 2020 a Martin Benko - haro007
- Africa Eco Race 2018 v cieli - Redakcia
- Svitko zvíťazil na africkej Rally z Monaca do Dakaru - Africa Eco Race 2022! Benko ôsmy! - Awia
- Africa Eco Race 2018 - haro007
- Africa Eco Race 2017 – Maťo Benko - haro007
- Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo - haro007
- Africa Eco Race 2019 – Maťo Benko naživo - haro007
- Africa Eco Race 2017 skončila – Benko 3. a Zaťko 4. celkovo! - haro007
- Africa Eco Race 2018 takmer v cieli veľká smola Martina Benku, Ján Zaťko 9-ty - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!