Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2150 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30157
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17795)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12362)

Seriál článkov: Festival Glemseck 101

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 7.

22.09.2023 - Romoto Čitatelia: 2633 [Novinky - Reportáž]

-

Motofestival Glemseck 101- 2023

Rok prebehol ako voda a ja som na lúke v Glemsecku v podvečer v piatok 1.septembra staval stan takmer tom istom mieste ako vlani.

 

11.11.2022 - Romoto Čitatelia: 4117 [Novinky - Reportáž]

-

Motofestival Glemseck 101- 2022

Prvý septembrový víkend je v Nemecku tradičným stretnutím Café Racer komunity v podobe Glemseck 101. Po dvoch rokoch pôstu spôsobeným covidom som sa sem mimoriadne tešil.

 

13.09.2019 - Romoto Čitatelia: 5793 [Novinky - Reportáž]

-

Glemseck 101 / 2019

Tlačím svoju prestavbu medzi podobné stroje lemujúce glemseckovskú cestu, keď sa mi prihovoril známy jazyk: „To musela být štreka, po osi ze Slovenska až sem ...“ „Nuž, ... až taká nebola. Tú motorku som sem priviezol v dodávke.“ „ A jó, je to jednodnoduchší. Nevadí.“

 

29.10.2018 - Romoto Čitatelia: 3572 [Novinky - Reportáž]

-

Glemseck 101 / 2018

Na Glemseck 2018 som sa tešil od okamihu, keď som sa (od manželky) v lete 2017 dozvedel, že naša rodinná dovolenka sa uskutoční práve v čase tohto íventu. A ako hovorí Trump: „rodina the first“, tak som to akceptoval a Glemseck 2017 oplakal niekde na pláži.

 

06.10.2016 - Romoto Čitatelia: 5654 [Novinky - Reportáž]

-

Festival Glemseck 101 - 2016

Do tretice všetko dobré. A dúfajúc, že to bude pravda, vydal som sa do Glemsecku aj v tomto roku na stojednotku - na asi najväčšie stretnutie Café Racer komunity nielen v Nemecku, ale možno aj v Európe.

 

15.09.2015 - Romoto Čitatelia: 5204 [Novinky - Reportáž]

-

Festival Glemseck 101 - 2015

V dňoch 4.-6.9.2015 sa v nemeckom Glemsecku uskutočnil jubilejný 10. ročník „legendárneho Cefe Racer a Clasic Racer šprintu na štvrť míle s medzinárodnou účasťou“.

 

14.09.2014 - Romoto Čitatelia: 3674 [Novinky - Reportáž]

-

Festival Glemseck 101 - 2014

V dňoch 5.-7.septembra 2014 sa uskutočnilo ďalšie stretnutie priaznivcov Café Racer štýlu v nemeckom Glemsecku.

 

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »