Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1543 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30647
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18044)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12603)

Články - Technika - Elektrika

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 8.

06.04.2022 - enagem Čitatelia: 8553 [Technika - Elektrika]

-

Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

Ako väčšina motorkárov, aj ja počas dlhej zimy, keď motorka leží prikrytá pod plachtou v garáži, rád čítam motocestopisy, pozerám motovideá, listujem motokatalógy a obraciam stránky motokalendára s túžbou, aby už zajtra bolo vonku pekne slnečno – teplo.

 

20.04.2017 - abalach Čitatelia: 20760 [Technika - Elektrika]

-

Navigačná technika za pár drobných - urob si sám roadbook a tripmaster

Sezóna hobby rally sa nám už pomaly začína, a tak by som sa chcel podeliť alebo inšpirovať podobných pacientov s mojou výzbrojou na orientačné preteky.

 

22.10.2015 - Landal Čitatelia: 6224 [Technika - Elektrika]

-

Navigačná technika na XL rally Fiľakovské Kľačany so zľavou od Touratech SK

Aj druhý ročník kľačianskej orientačnej rally bude hobby pretek. Bude možné ho absolvovať bez špeciálnej techniky, napríklad s itinerárom nalepeným na nádrži a s palubným počítadlom kilometrov. Je však nepochybné, že pocit z orientačnej rally je oveľa lepší s rally technikou. A jej základnými prvkami sú roadbook a tripmaster.

 

07.02.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 18925 [Technika - Elektrika]

-

Predstavujeme: Inteligentná nabíjačka Oxford Oximiser 900

Oxford Oximiser 900 je inteligentná automatická nabíjačka pre rôzne druhy 12V batérií. Stačí ju len správne napojiť na batériu a o zvyšok sa postará nabíjačka sama.

 

20.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23477 [Technika - Elektrika]

-

Honda predstavila nožné radenie na automatické dvojspojkové prevodovky DCT

Značka Honda má už nejaký ten rok na trhu model VFR 1200 DCT, ktorý ako prvý ponúkol zákazníkom možnosť automatickej dvojspojkovej prevodovky s možnosťou manuálneho radenia na ľavej rukoväti. Honda teraz predstavila nožné radenie ako doplnkové príslušenstvo.

 

10.11.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10014 [Technika - Elektrika]

-

Bezpečnosť na cestách: Systém komunikácie medzi vozidlami (V2V) od Hondy

Komunikácia V2V umožňuje jednoduché, rýchle a spoľahlivé odovzdanie informácií, ktoré zlepšujú rozpoznávacie schopnosti jazdcov a vodičov.

 

28.04.2006 - Vidicon Čitatelia: 20322 [Technika - Elektrika]

-

Motoalarmy - prehľad a moje skúsenosti s GT 970

Poznáte ten pocit, keď zaparkujete pred Tescom a idete si dnu niečo kúpiť, alebo keď si počas jazdy urobíte obedovú prestávku v reštaurácii alebo pauzu na prehliadku hradu, alebo keď na zraze popíjate pivečko a motorka vám stojí pri stane mimo zorné pole, alebo keď na dovolenke zaparkujete na noc niekde pri vašom penzióne a vo vás neustále drieme nedôvera a nervozita, čo keď mi práve kradnú motorku, čo keď si na nej skúšajú posed sopliaci alebo mamička ukľudňuje svoje zvedavé dieťa?

 

26.03.2004 - Maco Čitatelia: 158304 [Technika - Elektrika]

-

Testovací diagram kontroly dobíjania motocyklových batérií

Tento článok (testovací diagram) je zameraný na diagnostikovanie chyby v elektrickej/dobíjacej sústave pre trojfázové alternátory s rotorom z permanentného magnetu.

 

Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »