ISSN 1336-6491 | Online: 735 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30231
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17835)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12396)

Články - Šport - Enduro

slider

Red Bull Get on Top 2016 a jeho nekompromisný návrat

Nekompromisná sobota v Porúbke pri Žiline doplnila adrenalín za celý rok skutočne všetkým. Jazdcom, ale rovnako aj divákom. A presne to bolo zámerom podujatia Red Bull...

slider

MAXXIS MM SR enduro a country cross Žaškov, 9.-10.7.2016

Žaškov patrí medzi tradičné podujatia, ktoré majú veľmi dobrú povesť. To sa tento rok odzrkadlilo na peknej účasti, keď sa na pretekoch zúčastnilo až 214 pretekárov....

slider

Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí

Novú, voňavú, málo jazdenú, trochu popadanú dakarku chalani už zaviezli do prístavu Le Havre, tak sa dolaďuje na „starej“, ktorá je v podstate úplne identická.

slider

Foto-video report Red Bull Romaniacs 2015

Cez víkend sa v Rumunsku skončil ďalší ročník pretekov extrémneho endura Red Bull Romaniacs 2015. Z víťazstva sa tešil jazdec Red Bull KTM Factory tímu Jonny Walker<...

Zobrazujem články 211 až 225 z cekového počtu: 212.

24.09.2002 - sita Čitatelia: 7324 [Šport - Enduro]

Slovenský Trophy team chce skončiť v prvej desiatke

Slovenský Trophy team po ročnej pauze na Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaži enduro

 

25.06.2002 - sita Čitatelia: 12175 [Šport - Enduro]

ME Enduro - Hrehor dvakrát tretí, Katriňák raz druhý

V poľskej Miedzianej Gore sa počas víkendu uskutočnili preteky seriálu majstrovstiev Európy v endure. Zo slovenských jazdcov sa postavila na stupne víťazov len skúsená dvojica Ján Hrehor a Jaroslav Katriňák. Hrehor obsadil v kubatúre do 125 cc počas oboch dní vždy tretiu priečku. Katriňák po sobotňajšom druhom mieste v kategórii 4T preteky v nedeľu nedojazdil, keď ho zradil stroj.

 

| 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | Nasledujúce

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »