Anketa:
ME Enduro - Hrehor dvakrát tretí, Katriňák raz druhý
ZdieľaťPridané: 25.06.2002 Autor: sita
Čitatelia: 12157 [Šport - Enduro]
V poľskej Miedzianej Gore sa počas víkendu uskutočnili preteky seriálu majstrovstiev Európy v endure. Zo slovenských jazdcov sa postavila na stupne víťazov len skúsená dvojica Ján Hrehor a Jaroslav Katriňák. Hrehor obsadil v kubatúre do 125 cc počas oboch dní vždy tretiu priečku. Katriňák po sobotňajšom druhom mieste v kategórii 4T preteky v nedeľu nedojazdil, keď ho zradil stroj.
Výsledky:
1. deň:
juniori do 125 cc:
1. Giuzeppe Canova (Tal./Huquarna)
2. Juliana Falgari (Tal./Husquarna)
3. Johan Pelleteret (Fr./Husquarna)
...
12. Róbert Kapajčík
26. Ivan Krajči
33. Peter Belko
34. Marek Belko (všetci SR/KTM)
seniori do 125:
1. Ivan Boano (Tal./Honda)
2. Zdenek Gotvald (ČR/Husquarna)
3. Ján Hrehor (SR/KTM)
juniori do 250 cc:
1. Andrea Beconi (Tal./Honda)
2. Fabien Slanet (Fr./Husquarna)
3. Marek Trizybycz (Poľ./KTM)
...
9. Štefan Svitko (SR/VOR)
10. Zlatko Novosad (SR/Husquarna)
seniori do 250 cc:
1. Stefana Passeri (Tal./ Yamaha)
2. Guiezeppe Gallino (Tal./Honda)
3. Björn Johansson (Švéd./Honda)
...
14. Petr Belko
15. Ladislav Krasňan (obaja SR/KTM)
20. Anton Mitáš (SR/Husquarna)
4T:
1. Verner Müller (Rak./KTM)
2. Jaroslav Katriňák (SR/VOR)
3. Martin Kremel (ČR/Husaberg)
2 deň:
seniori do 125 cc:
1. Ivan Boano (Tal./Honda)
2. Zdenek Gotvald (ČR/Husquarna)
3. Ján Hrehor (SR/KTM)
juniori do 125 cc:
1. Miguel Damien (Fr./Husquarna)
2. Johan Pelleteret (Fr./Husquarna)
3. Julina Falgari (Tal./Husquarna)
...
18. Róbert Kapajčík
20 Marek Belko
28. Ivan Krajčí
30. Peter Belko (všetci SR/KTM)
seniori do 250 cc:
1. Giuzeppe Gallino (Tal./Honda)
2. Stefano Paseri (Tal./Yamaha)
3. Františedk Hrobský (ČR/Suzuki)
... 15. Ladislav Krasňan
16. Petr Belko (obaja SR/KTM)
20. Anton Mitáš (SR/Husqarna)
juniori do 250 cc:
1. Andrea Beconi (Tal./Honda)
2. Fabien Planet (Fr./Husquarna)
3. Aimone Tozzo (Tal./Husquarna)
...
16. Zlatko Novosad (SR/Husquarna)
19. Štefan Svitko (SR/VOR)
4T:
1. Verner Müller (Rak./KTM)
2. Raphael Leclerq (Belg./KTM)
3. Christop Zeifert (Nem./KTM) - Jaroslav Katriňák mal pre poruchu stroja
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 25.06.2002 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Dakar 2017 predo dvermi - haro007
- Dakar 2015 - veľké dobrodružstvo už klope na dvere - Awia
- Šesťdňová 2007, Chile – úspech slovenského endura! - Awia
- Finále majstrovstiev Európy v Endure 2012 na Plejsoch už tento víkend - Redakcia
- ME Enduro Vyšný Medzev - motorvhlave
- Husqvarna 2014 offroad test vo Sverepci - mikulec
- Retro spomienka na kontrolné preteky v motocrosse na jar 1997 - gilbert
- Erzbergrodeo 2016 - Red Bull Hare Scramble dokončilo len 9 jazdcov - Awia
- Dakar 2016 - prológ poznačila nehoda auta, naši v cieli medzi špičkou - Awia
- Red Bull Get on Top 2016 vypukne už túto sobotu - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!