ISSN 1336-6491 | Online: 2361 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Slovenský Trophy team chce skončiť v prvej desiatke

 Zdieľať

Pridané: 24.09.2002 Autor: sita
Čitatelia: 7308 [Šport - Enduro]

Slovenský Trophy team po ročnej pauze na Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaži enduro

V nedeľu v českom Jablonci nad Nisou slávnostne otvorili už 77. ročník Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaži enduro (ISDE), na ktorej bude po ročnej pauze počas šiestich dní (24. - 29. 9.) o hlavnú trofej národov bojovať aj Slovensko. Na severe Čiech sa v slovenskom Trophy teame predstavia Jaroslav Katriňák, Ján Hrehor, Radek Matoška, Ivan Jakeš, Peter Koniar a mladý Zlatko Novosad. Náhradníkom tímu je Ladislav Krasňan. V klubových družstvách budú jazdiť ďalší traja Slováci - Peter Belko spolu s dvoma českými pretekármi (Lukáš Holub, Petr Trávniček) v DIAGO Slovakia teame, ďalší dvaja jazdci Štefan Svitko a Róbert Kapajčík sa predstavia v českom tíme KTM CZ IV spolu s Čechom Róbertom Šípom.
Vznik najvýznamnejšieho svetového podujatia enduro sa datuje do roku 1913 a najviac triumfov na ňom zaznamenali jazdci Veľkej Británie - 17. Bývalé Československo Trofej národov vyhralo pätnásťkrát a striebornú vázu pre juniorov získalo sedemnásťkrát.
Slovensko absolvovalo Šesťdňovú v hlavnej súťaži po prvý raz v roku 1996 v Taliansku, obsadilo celkovo 6. miesto a získalo Vattlingovu trofej za mimoriadny výsledok, keď pri svojom prvom štarte vyhral slovenský tím jeden zo šiestich dní podujatia. V roku 1997 opäť v Taliansku sa Slovákom darilo menej a pre technické problémy skončili až na 7. mieste. V nasledujúcich dvoch ročníkoch sa Slovensko pre nedostatok financií na šesťdňovej ISDE nezúčastnilo. Na podujatí opäť štartovalo v roku 2000 v španielskej Granade, kde skončilo na 8. priečke. Úspechy žali Slováci aj v klubových tímoch, keď v roku 1994 sa v USA trio Katriňák, Matoška, Hrehor tešilo z celkového víťazstva v konkurencii 104 družstiev. O rok neskôr v Poľsku ich úspech zopakoval tím Slovnaftu, v ktorom bol z členov tohtoročného Trophy teamu aj Ivan Jakeš. V minulom roku sa na šesťdňovej vo Francúzsku zúčastnil klubový Raven Slovakia team (Matoška, Hrehor, Katriňák), ktorý v konkurencii 106 družstiev skončil na 4. mieste. "Vzhľadom na to, že v tomto roku nejazdili v seriáli majstrovstiev sveta, naše ambície nie sú také vysoké ako pri predchádzajúcich účastiach. Našou devízou sú skúsení jazdci, ktorí poznajú terény v okolí Jablonca. Chceli by sme skončiť do 10. miesta, na Trophy tímy zo Švédska, Fínska, Talianska, Francúzska momentálne nemáme," poznamenal Peter Lazar, šéf komisie enduro Slovenskej motocyklovej federácie (SMF).
Na tohtoročnom podujatí sa na štart postaví takmer 550 jazdcov z 24 krajín sveta. V Čechách sa naposledy šesťdňová jazdila pred viac ako tridsiatimi rokmi (1971 v Špindlerovom Mlyne), odvtedy trikrát hostilo elitu jazdcov enduro Slovensko pri Považskej Bystrici.

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 24.09.2002 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »