Anketa:
Články - Novinky - In Memoriam
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 16 až 30 z cekového počtu: 35.
11.01.2014 - gilbert Čitatelia: 13539 [Novinky - In Memoriam]

Opustil nás motorkár telom a dušou - Dušan Višváder
Hrou osudu som stretol trúchliacu vdovu po človeku, ktorého som osobne nestretol, no vážim si jeho prístup k motocyklom a k ľuďom okolo nich.
09.12.2013 - gilbert Čitatelia: 8377 [Novinky - In Memoriam]

In Memoriam: Milan Grégr
Vždy, keď som šiel na nákupy do obchodných centier na okraji Pezinka, navštívil som jednu garáž v ktorej kraľoval človek, ktorý mal povesť machra, ktorý vie opraviť naozaj všetko.
27.07.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17170 [Novinky - In Memoriam]

Odpočívaj v pokoji, Martiner!
V deň, keď vypukne 30. letná olympiáda, sme sa zobudili do pekného dňa, no zaskočila nás nemilá správa. V skorých ranných hodinách tento svet opustil skvelý človek, náš kamarát, motorkár - MartineR. Requiescat in pace.
27.06.2012 - krki Čitatelia: 6827 [Novinky - In Memoriam]

Rozlúčka s Janom Hudcovičom, 28.6 2012 o 14.30 v Kocuriciach
Je to smutné, nespravodlivé ale je to tak. Jano Hudcovič už tu nie je...
29.06.2011 - martina21fly Čitatelia: 11778 [Novinky - In Memoriam]

In Memorian Jarkovi Kvasnicovi
Toto by som chcela venovať môjmu zosnulému bratovi Jarkovi Kvasnicovi.
04.05.2011 - DaliXT Čitatelia: 7406 [Novinky - In Memoriam]

In Memoriam - Bendzo
Priatelia, už je to mesiac, čo nás 27.3.2011 skoro ráno opustil manžel, otec a motorkár Benedikt Navrátil - Bendzo.
23.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 39568 [Novinky - In Memoriam]

Miklo, zbohom!
V nedeľu 22. 8. 2010 večer nás opustil náš kamarát, motorkár, Miloš Urbanovský z Trnavy.
29.08.2009 - sidi24 Čitatelia: 16177 [Novinky - In Memoriam]

Spomienka na Kentiho
Spomienka na úžasného človeka a do poslednej chvíle motorkára Paľka Kentoša.
24.12.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17672 [Novinky - In Memoriam]

Finančná zbierka pre Kikiho a Tamarku
Nuž je to už necelý mesiac odkedy sme uverejnili smutnú informáciu do rubriky In Memoriam o otcovi dvoch detí Paľovi Kentošovi spolu s finančnou zbierkou. Nieje to náhoda, že práve dnes zverejníme výpis z účtu.
27.11.2008 - sidi24 Čitatelia: 18660 [Novinky - In Memoriam]

In Memoriam- Paľo Kentoš
V piatok 29. 8. 2008 meste Vranov nad Topľou pri Gasmonte sa stala tragická dopravná nehoda, pri ktorej dobilo srdce nášmu kamarátovi Paľovi Kentošovi.
09.10.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 15844 [Novinky - In Memoriam]

In Memoriam - Paťo Gaži
Dnes nás po automobilovej nehode opustil náš kolega, priateľ a syn.
18.09.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14597 [Novinky - In Memoriam]

Pietna spomienka na Janku Pekárovú
Pozývame vás vzdať česť Jankinej pamiatke tento piatok 19. septembra 2008 o 17:00 vo veľkej sále Domu Kultúry Nivy, Súťažná 18, Bratislava.
03.02.2008 - adrenaline Čitatelia: 13655 [Novinky - In Memoriam]

Drž sa tam hore Lukáš...
Čaute všetci, určite poznáte tieto stránky a viete o čom sa tu píše. V piatok 21.7.2007 nás opustil super motorkár a ešte lepší kamarát. Týchto pár riadkov by som mu chcel venovať a hlavne si tým uctiť jeho pamiatku...
16.04.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 34150 [Novinky - In Memoriam]

Tak sa maj, Robo...
V sobotu 14. 4. zase odišiel jeden z nás.
18.08.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 43497 [Novinky - In Memoriam]

Finančná zbierka pre pozostalých po Rasťovi a Mariane
V piatok 7. 7. sa pri obci Nemešany stala tragická dopravná nehoda, pri ktorej nebolo dopriané prežiť manželom Rasťovi a Mariane, ktorí sa viezli na Suzuki Bandit 1200...
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!