Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1304 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32754
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (19055)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13699)

Články - Novinky - Predstavujeme

Zobrazujem články 361 až 375 z cekového počtu: 548.

08.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 10089 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2016 - Kawasaki prináša najmenšieho Versysa 300 a dve "zetky" - 900 a 650

Áno, aj Kawasaki ide do menších objemov - po litrovom a šesťstopäťdesiatkovom Versyse je tu najmenší, tristovkový. Z800 sa mení na 900 a z Er-6 bude Z650.

 

08.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 14385 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2016 - BMW predstavuje malé GS a veľmi peknú enduro verziu RnineT, inovuje osemstovky aj veľké GS

Trend predstavovania "malých bratov" je nezastaviteľný, nevyhlo sa mu ani BMW - v Miláne práve predstavilo G 310GS, teda malé cestovné endurko. Popri ňom sa zviezla aj úprava veľkého GS, strednotriednych F800R a F800GT, a pribudla opäť ďalšia verzia RnineT. A musíme povedať, že veľmi pekná!

 

08.11.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17107 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2016 - Suzuki vybalila malú GSX250R, V-Strom 250, GSX-S 125 a Burgmana 400

Suzuki v Miláne prináša malorážky s 250-kubíkovým motorom, a to rovno v prevedení superšportu a aj cestovného endura.

 

08.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 11540 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2016 - Yamaha predstavila krásny koncept endura T7, inovovaný TMax, racingovú verziu R6 a ďalšiu retro verziu modelu XSR900

O novej YZF-R6 sa už vedelo, avšak až teraz si ju verejnosť mohla pozrieť na vlastné oči. Pri tejto príležitosti Yamaha predstavila aj jej ostrú racingovú verziu, plus veľmi sexi enduro T7. Inováciou prešiel aj známy TMax, a XSR900 dostala ďalšiu verziu po názvom Abarth.

 

07.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 12024 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2016 - Honda predstavila nezvyčajný enduroskúter X-ADV, štandardného Firebladea, sériovú CRF 250 Rally v dakarskom štýle, plus niekoľko ďalších inovácií

Očakávaný skúter určený do terénu je naozaj realitou a známa "civilná" CRF 250 bude odteraz k dispozícii aj vo veľmi peknej dizajnovej verzii Rally, inšpirovanej dakarským špeciálom. Honda ukázala aj základnú verziu CBR1000RR Fireblade a mierne inovované SH125, Forzu 125, či novú farbu na Africe Twin.

 

07.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 12357 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2016: Ducati prináša najsilnejší sériový model 1299 Superleggera (220 koní!), malú Multistradu, malého Monstra, dva nové Scramblery a Monster 1200 S

V predvečer otvorenia milánskej výstavy EICMA odhalila Ducati ďalšie horúce novinky pre rok 2017. Tlačovka bežala aj naživo cez internet, sledovalo ju vyše 400 000 ľudí. A veru bolo sa na čo pozerať.

 

15.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14634 [Novinky - Predstavujeme]

-

Yamaha YZF-R6 2017 odhalená

Včera podvečer Yamaha odhalila nasledovníka jedného zo svojich najúspešnejších modelov. Predstavujeme 600 kubíkový superšport YZF-R6 2017.

 

07.10.2016 - datadive Čitatelia: 5869 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: Harley Davidson s novými motormi

Harley Davidson, kultový výrobca motocyklov z Milwaukee, predviedol na Intermote 2017 svoje tourery s novým motorom.

 

06.10.2016 - datadive Čitatelia: 6581 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: Horex predstavil retro klasiku s VR6 motorom

Horex predstavil na Intermot 2016 nádherný stroj s odkazom na svoju minulosť

 

05.10.2016 - datadive Čitatelia: 5522 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: Novinky značky Indian

Intermot 2016: Indian a Victory. Indian pripravil pre rok 2017, pre európsky trh sedem modelov.

 

05.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7664 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: Aprilia, Moto Guzzi a Vespa - nové Tuono 125, Audace Carbon a Vespa GTS

Aprilka popracovala na svojich štvorvalcoch a predstavila Tuono v podobe malorážky. Guzzi ukázala svalnatú Audace Carbon a Vespa GTS dostala najnovšiu generáciu motorov i-get.

 

05.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7609 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: Ducati SuperSport 2017

Ducati v Kolíne 2016 ukázala nový SuperSport - bike určený viac do bežnej premávky ako na okruh.

 

04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9800 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: Honda prináša nový Fireblade SP/SP2 a dva krásne retro naháče CB1100 EX a CB1100 RS

Intermot 2016: Honda prináša nový Fireblade a dva krásne retro naháče CB1100 EX a CB1100 RS

 

04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16529 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: KTM offroad Adventure ofenzíva 1090 & 1290 ADVENTURE R 2017

KTM vytasila do boja offroadovo zameraných Adventure a to hneď dvojicou modelov.

 

04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6227 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: Triumph Bonneville T100, T100 Black a Street Cup

Intermot 2016: Triumph Bonneville T100, T100 Black a Street Cup

 

| 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »