Anketa:
Články - Šport - Rally
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 256 až 270 z cekového počtu: 616.
22.04.2016 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 4344 [Šport - Rally]

Piliscsev Maratón 2016 – pokyny
Na začiatku mája 2016 sa stretneme na trati v Piliščéve na enduro preteku. Preto ešte raz vysvetlím program XL víkendu.
03.02.2016 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 5105 [Šport - Rally]

Africa Eco Race 2016 – Maťo Benko
Nezvyčajný pohľad poskytol na absolvovanú rally Maťo. Jeho pohľad stavia do zaujímavého svetla konfrontáciu skutočného športu a všekaziacich peňazí. Stojí to za prečítanie.
31.01.2016 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 4377 [Šport - Rally]

Africa Eco Race 2016 – denník Jana Zaťka
Africa Eco Race je rally pretek na území Afriky, ktorý ide v stopách pôvodného Afrického Dakaru. Tohto roku sa ho zúčastnila aj dvojica slovákov. Denník Jána Zaťka vám prinášame.
19.01.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 10225 [Šport - Rally]

DOPLNENÉ: Števo Svitko je po úspešnom Dakare už na Slovensku! - Bratislava a Vyšný Kubín
DOPLNENÉ: Celý záznam z tlačovky a foto z privítania večer vo Vyšnom Kubíne.
Len pred zhruba piatimi hodinami sadlo Števove lietadlo vo Viedni a pred hoďkou sa skončila uvítacia tlačovka. Štefan Svitko je po svojom najúspešnejšom Dakare, ktorý dokončil na druhom mieste, konečne doma.
16.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 31885 [Šport - Rally]

Dakar 2016 – Štefan Svitko to dokázal, druhé miesto na Dakare 2016!!! - 13. etapa - Villa Carlos Paz - Rosario
DOPLNENÉ: Výsledky etapy aj upravené celkové poradie, foto a video. Štefan Svitko to dokázal. Historický úspech. Druhé miesto na Dakare 2016!
15.01.2016 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 7750 [Šport - Rally]

Africa Eco race 2016 sa skončila - Slováci boli úspešní
Druhá najvážnejšia rally po Dakare skončila. Trasa z Európy cez Maroko, Západnú Saharu, Mauretániu do Dakaru v Senegale, 12 etáp jazdených podľa roadbooku a deň oddychu absolvovali aj naši pretekári Jano Zaťko a Maťo Benko. Konštatujem, že úspešne.
15.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 56135 [Šport - Rally]

Dakar 2016 – Svitko v predposlednej etape štvrtý, druhé miesto celkovo si poistil - San Juan - Villa Carlos Paz
DOPLNENÉ: Výsledky etapy aj upravené celkové poradie, foto a video. Števo dnes začal veľmi dobre a držal sa v TOP3. Medzi WP3 a WP4 mal nejaký menší problém a nabral asi minútku, ale na tankovačku dorazil na 5. pozícii. V druhom úseku si svoje umiestnenie ešte trochu zlepšil a v cieli z toho bolo 4. miesto. V celkovom poradí si upevnil 2. miesto.
14.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 54328 [Šport - Rally]

Dakar 2016 – 11. etapa, La Rioja - San Juan: Števo v etape siedmy, celkovo stále druhý!
DOPLNENÉ: Výsledky etapy aj upravené celkové poradie, foto a video. Dnešná etapa bola aj o piesku a feš-feši, nechýbali ani rýchle pisty. Zažívali sme infarktové stavy, keď vedúci Price zmizol, bola to však len vypadnutá časomiera. Števo nakoniec etapu dokončil na siedmom mieste, celkovo je stále druhý, strata narástla na 35 minút a 23 sekúnd. Veľmi ostro sa doťahuje Meo.
13.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 47074 [Šport - Rally]

Dakar 2016 – 10. etapa - Števo Svitko vyhral etapu a znížil náskok na vedúceho Pricea v celkovom poradí - Fiambalá - La Rioja
DOPLNENÉ: Výsledky etapy aj upravené celkové poradie, foto a video. Štefan Svitko dnes zajazdil svoju životnú etapu. V náročnom teréne plnom dún a navigácie sa mu podarilo na trati dostihnúť dvoch súperov vrátane najrýchlejšieho muža celkového poradia Tobyho Pricea. Števo týmto výkonom získal pre seba prvé etapové víťazstvo, posilnil si pozíciu na druhom mieste celkového poradia a stiahol náskok na vedúceho jazdca.
12.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 39610 [Šport - Rally]

Dakar 2016 – 9. etapa - Ráno s novými výsledkami, Goncalves je späť v hre! - Belen - Fiambalá
DOPLNENÉ: Výsledky etapy aj upravené celkové poradie po zmenách ráno, foto a video. Deviata etapa skrátená, kvôli náročnosti dún... áno vidíš dobre "najťažšia" rally sveta a oni to skrátia, pričom jazdci na čele absolvovali celú trať. Štefan Svitko našťastie bezpečne v cieli, presúva sa do maratóskeho bivaku. Postúpil dnes na druhé miesto celkového poradia.
11.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 35238 [Šport - Rally]

Dakar 2016 – 8. etapa - dnes prvé duny - Salta - Belen - Števo si udržal tretiu priečku
DOPLNENÉ: Výsledky etapy aj celkové poradie, foto a video. Po dni voľna, ktorý strávili pretekári oddychom a mechanici prípravou strojov, pokračoval dnes Dakar ôsmou etapou. Tá bola veľkou zmenou, pretože pretekári sa dostali prvýkrát do dún. Náš števo dojazdil etapu na štvrtom mieste, pričom celkové tretie miesto si udržal. Na prvej priečke však došlo k zmene, pretože Price zosadil Goncalvesa.
10.01.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6417 [Šport - Rally]

Dakar 2016 - deň voľna - Salta
Zaslúžený voľný deň majú dnes dakarskí jazdci aj technika.
09.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 33292 [Šport - Rally]

Dakar 2016 – 7. etapa Walkner po páde odstupuje, Svitko deviaty - Uyuni - Salta
DOPLNENÉ: Výsledky etapy aj celkové poradie, foto a video. Posledná etapa pred dňom voľna prevedie pretekárov z Bolívie späť do Argentíny. Špeciál má 336 km a je v strede prerušený neutralizovanou sekciou - prechod cez hranice. K tomu 481 presunových km a pretekári budú v cieli v Salte.
08.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 35592 [Šport - Rally]

Dakar 2016 – 6. etapa - Jakeš odstúpil, Svitko etapovo aj celkovo štvrtý- Uyuni - Uyuni
DOPLNENÉ: Výsledky etapy aj celkové poradie, foto a video. Dnešnú najdlhšiu a navigačne náročnú etapu okolo soľného jazera vyhral Austrálčan Price. Števo Svitko došiel na štvrtom mieste a na rovnaké sa posunul aj v absolútnom poradí. Žiaľ, Ivo Jakeš dnes z preteku pre bolesti odstúpil.
07.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25669 [Šport - Rally]

Dakar 2016 – 5. etapa - maratónsky do Bolívie - Jujuy - Uyuni. Števo a Ivo v etape tretí a siedmy, celkovo druhý a jedenásty!
Po dnešnej 327 km dlhej etape, ktorú vyhral Goncalves, sa pozície našich v absolútnom poradí vylepšili na Števove druhé miesto a Ivove jedenáste. Prvú trojku celkového poradia uzatvára Austrálčan Price.
Predchádzajúce | 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!